Goedemiddag allemaal!
Ten eerste wens ik iedereen al het goede voor het nieuwe jaar!
De afgelopen maand is er (uiteraard...
) weinig tot niets in Altwied gebeurd. Te druk met feestdagen en zakenreizen...
Wel had ik voor mezelf nog een kerstcadeautje besteld bij VGBahn:
Een nieuwe kalender, diverse Miba Spezials en ook een paar boeken. Lang geleden was het boek van Fritz Willke me al aangeraden door Vincent (van Gbf Unterhaltung Oben hier op het forum). Nu heb ik het dus eindelijk aangeschaft en ik moet zeggen: een aanrader! Veel mooie fotos van rijdend materieel, juist ook van goederenwagens. Dat geeft veel inspiratie. Bedankt voor de tip Vincent!
De andere foto laat mijn tunnelportaaltje zien. Niet dat daar enige voortgang te melden is, maar ik vroeg me steeds af waarom de zijmuren zo groot/dominant lijken bij mijn portaal, terwijl dat bij andere modelbanen veel minder het geval lijkt te zijn (hoewel de hoogte van de muur gelijk is). Ik vermoed dat het komt door de kleine tunnelopening die ik heb gekozen:
Ik heb het standaard portaal van Noch er voor gezet en dat laat duidelijk het verschil zien... Dat ding van Noch is ook geschikt voor bovenleiding en heeft ook dan nog flink wat marge. Die van mij is ontworpen voor stoom/diesel en volgt de NEM norm. En dat scheelt dus behoorlijk!
Binnenkort toch maar eens verder met de afwerking en het landschap er omheen.
Groet, Wim