Baantje in stellingkast

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Remco

Baantje in stellingkast

Bericht door Remco »

Hoi allemaal,

Over een paar weken is mijn winkeltje af (Land Rover schaalmodellen).
Het plan is om in het winkeltje onder het raam een baantje te bouwen van ongeveer 1.60 breed en 0.80 tot max 1.00 meter diep. Hierop wil een een redelijk station hebben (langste trein 74 cm) met een stukje rangeerterrein en een heel klein lokaalspoortje naar een heel klein stationnetje in de bergen ofzo.

Nu komt het leuke, aan beide zijden van het raam komen stellingkasten en het idee is om een paradebaanvak te maken dat uitkomt in de stellingkasten. Ik kan dan de lange treinen door de kasten laten rijden.

De uitdaging wordt dat ik in principe iedere trein de mogelijkheid wil geven overal te komen, zodat ik ook eens een lange goederentrein door het station kan laten kruipen of de kleine treinen op kan slaan in het schaduwstation dat ik in de stellingkasten wil maken.
Dit schaduwstation moet lang genoeg worden om ook mijn goederentrein van 201 cm te stallen.

Oja, alles zal aangestuurd worden door het HCCM systeem van de Holland Computer Club, omdat ik een aantal van mijn locs niet kan voorzien van decoders (zoals een kofje)

Zijn er misschien mensen die ideeen/voorbeelden hebben van een leuk klein baantje op bovenstaande oppervlakte dat ik uit kan breiden naar een hoofbaan?

Groetjes,

Remco

johannes

Re: Baantje in stellingkast

Bericht door johannes »

een kofje kan je best digitaal maken er zijn genoeg ombouw verslagen van

mvg

johannes bergsma

spoor65

Bericht door spoor65 »

Hallo,

En mocht je het toch te veel geknutsel in te kleine ruimte vinden, om de kof digitaal te maken,
de nieuwe loc van mintirix is idd uitgekomen, heb hem net afgelopen week opgehaald bij de winkel.

en jawel idd dit is de Köf II tijdperk 3 uitvoering, die af fabriek is uitgevoer met een multiprotocol decoder.
oftewel herkend selectrix, dcc en analoog.

Artikelnummer 12439 prijs minitrix €129, bij Conrad natuurlijk weer net ff €10 minder :roll:

er is trouwens ook een tijpperk III uitvoering met gesloten cabinen (deurtjes)

ik zal binnenkort ff paar foto`s maken, en vooral ff een testbaantje leggen om de loc uit te proberen, en hiervan dan verslag doen bij nieuwse aanwinst.

en mocht je een Köf te klein zijn, ook de V60 is natuurlijk een optie, zowel standaard digitaal te koop, of als loc met Nem aansluiting voor achteraf plaatsen van decoder.

Dus keus is er d8 ik genoeg voor de goede locjes.

Groetjes Spoor65

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Saraan

Bericht door Saraan »

Hallo Spoor65,

Kan al niet een schets maken van de situatie, met wat maten, en eventueel een uitgewerkt ideetje? Dat mag gerust letterlijk een potloodschets zijn, maar dan hebben we een praktischer zicht over de vraagstelling, en kunnen we meer concrete voorstellen geven. Wat denk je?

groeten,
Michiel

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
Remco

Bericht door Remco »

Hoi Michel,

Ik neem aan dat je de vraag om de potloodschets aan mij gesteld hebt en niet aan spoor65...

Het probleem is dus dat ik echt niet weet waar ik beginnen moet, ik weet hoe de winkel eruit gaat zien, maar hoe ik een leuke kleine baan kan maken met uitloop naar 'buiten' heb ik echt geen idee van...

Groetjes,

Remco

Saraan

Bericht door Saraan »

Inderdaad, het zou handiger zijn om een schets te hebben van de situatie in de winkel: de vitrine, de kast,... Kan je een schets maken met een paar maten op, zodat voor ons de situatie ter plaatse duidelijk omschreven is. Heb je een idee van een thema? polders of bergen, modern of stoom, industieel of landelijk, veel rijden of mooi diorama...

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

dany

Bericht door dany »

Goede middag Remco,

dit is wel volledig off-topic, maar toch de vraag: Ben jij dat van "little landies". Indien ja, dan deze vraag: Ik ben op zoek naar een schaalmodel op 1:32 van een soft top SIII 88".
Geef eens een seintje als je die zou hebben of kunnen krijgen.
Groetjes,
Dany

spoor65

Bericht door spoor65 »

Dany,

De kans dat je antwoord van remco krijgt is 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000 denk ik.
De laatste keer dat hij op het forum heeft gekeken was 15dec2008

mvg
Freddy(spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie