Onlangs werd ik uitgenodigd door de Modelspoorgroep Post B uit Roosendaal om de lokloods te bezichtigen en de onthulling van de loods in model, gebouwd door Luc.
Dat gaf mij weer inspiratie om verder te bouwen aan het station na een relatief lange pauze.
Na het grote gebouw waarin de Brasserie gevestigd is dacht ik het moeilijkste wel gehad te hebben. Niet dus!
Het voormalige visitatiegebouw, waarin tegenwoordig een bank gehuisvest is, bleek nog complexer te zijn. Niet alleen de voor- en achtergevel, maar ook de zijgevels met de gevelversieringen en de grote lichtkoepel.
Eerst maar eens wat foto’s van het nieuwe stuk:
Op de kopse gevel zitten net onder de lichtkoepel een groot aantal bogen die meelopen met de daklijn. Elke boog is met een halfronde vijl gemaakt. Onder de punt zit een betonstuk (grijs), hier 1 x 1,5 mm, daaronder weer een baksteendeel, hier 1,5 x 1,5 mm en daaronder een iets dikker betondeel (weer grijs), ook 1 x 1,5 mm.
Een overzicht van de voorgevel (straatzijde) zoals het gebouw er nu bij staat:
En de achtergevel (spoorzijde):
Nu nog het deel waar nu de marechaussee en politie in zit. Dat heeft een plat dak, dus dat is relatief eenvoudig.
Tot zover voor vandaag.
Groetjes,
Jos