Heren,
Ik heb een probleempje. Mijn BR E52 (elok) heeft wisselende front/sluit verlichting. Nu sinds kort nadat deze gedigitaliseerd is zijn aan 1 zijde de LED’s nagenoeg overleden. 1 doet het helemaal niet meer en de andere 2 (zowel rood als wit) geven amper licht. toen ik de lok demonteerde en 1 van de LED’s aanraakte met een nagel deed deze het weer even. maar na loslaten was het gelijk weer afgelopen. Nu zijn dit echt bizar kleine leds en zitten deze volgens mij vast in de print.
Ik besloot dus te kijken of deze print los te koop was. Helaas is deze bij trix niet meer leverbaar.
(zie de link voor een plaatje, het gaat om onderdeel 19) http://medienpdb.maerklin.de/product_fi ... etrieb.pdf
Heeft er iemand een goed idee wat te doen? Zelf gaan bakken en braden met nieuwe leds of een winkel die ik zou kunnen benaderen voor reparatie?
Graag hoor ik alle sugesties.
Verlichtings Probleem Trix Br E52
Re: Verlichtings Probleem Trix Br E52
Louter giswerk, maar mogelijk zijn de leds ok, maar heb je een probleem met de Minitrix decoder connector. Welke decoder heb je er in geplugd? Als het geen Minitrix of Selectrix decoder is, dan ligt de oplossing volgens mij in die hoek. Maar nogmaals, louter giswerk.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Helaas michiel, Deze lok heb ik laten ombouwen en hierin zit een trix decoder.
Daarnaast zouden de symptomen aan beide zijde van de lok voorkomen.
Thx voor de tip, ik weet dat de nem schacht gewoon drama is van trix.
Daarnaast zouden de symptomen aan beide zijde van de lok voorkomen.
Thx voor de tip, ik weet dat de nem schacht gewoon drama is van trix.
Klinkt als een slechte las of beschadigde printbaan. Probeer eens opnieuw vast te solderen en controleer de printbanen op haarscheurtjes.
Groetjes,
Jos
Groetjes,
Jos
Zo even wat nieuws. Ik heb de printjes nagekeken maar mij valt hier niets aan op. Dus heb hem nu naar mte gebracht voor reparatie. Deze week hoor ik wat het gaat kosten als de reperateur dit kan oplossen. Zo niet dan wordt het zelf nieuwe leds er in plaatsen. Daarvoor ben ik nu alvast aan het oefenen met mijn roco db150. Hierin ga ik ook front en sluit verlichting plaatsen. Daar zal ik nog wel wat foto's van maken zodat jullie daar ook van mee kunnen genieten hoe mijn priester er uit zal gaan zien.
Zo, nog even een update en een kleine vraag, hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
Gister eens langs MTE gereden om te vragen hoe het met de lok stond. Ze hadden nog steeds niet gebeld dus vandaar.
Kom ik daar aan en blijkt nou... heeft hun reperateur de printjes los gehaald en er een andere decoder ingezet.
Conclusie van die vent.. Hij rijdt weer maar de printjes zijn stuk.
Ja zo ver was ik ook voordat ik hem langs bracht en mijn decoder deed het nog. Beetje vreemd van die beste man.
De jongens daar hebben netjes oplossing geboden. En ik heb alleen de prijs voor de losse decoder betaald.
Alleen nu zitten mijn verlichtingdraadjes niet meer op de plek waar ze eerst zaten. Ik wil hier dus een andere ledjes in gaan zetten maar ja ik weet dus de aansluitingen niet.
Als er iemand is met dezelfde lok zou ik graag willen vragen of die persoon even een fotootje kan schieten van de draden van de verlichtingprintjes zodat ik weet welke waar hoort.
Alvast bedankt voor de moeite!
Gister eens langs MTE gereden om te vragen hoe het met de lok stond. Ze hadden nog steeds niet gebeld dus vandaar.
Kom ik daar aan en blijkt nou... heeft hun reperateur de printjes los gehaald en er een andere decoder ingezet.
Conclusie van die vent.. Hij rijdt weer maar de printjes zijn stuk.
Ja zo ver was ik ook voordat ik hem langs bracht en mijn decoder deed het nog. Beetje vreemd van die beste man.
De jongens daar hebben netjes oplossing geboden. En ik heb alleen de prijs voor de losse decoder betaald.
Alleen nu zitten mijn verlichtingdraadjes niet meer op de plek waar ze eerst zaten. Ik wil hier dus een andere ledjes in gaan zetten maar ja ik weet dus de aansluitingen niet.
Als er iemand is met dezelfde lok zou ik graag willen vragen of die persoon even een fotootje kan schieten van de draden van de verlichtingprintjes zodat ik weet welke waar hoort.
Alvast bedankt voor de moeite!