Kan iemand mij uitleggen waarom er kortsluiting ontstaat indien er een trein over de wissels rijdt in bepaalde standen ? Het zijn Fleischmann wissels met geleidend hartstuk en draadbruggen.
Kortsluiting Feischmann 9178 en 9179
Re: Kortsluiting Feischmann 9178 en 9179
Geen keerlus?
Mvg ronald
Mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Zelf denk ik aan het open rijden van wissels.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Volgens mij moeten de wissels met hun tongen dezelfde kant op geschakeld worden.
Zelf ondervonden bij een begin setje van FLM daarin zaten twee meegebogen wissels bij.
Waren nog niet elektrisch bediend toen,en met de hand 1 wissel omgezet en kreeg via de MM een kortsluiting melding.
Gr Hans
Zelf ondervonden bij een begin setje van FLM daarin zaten twee meegebogen wissels bij.
Waren nog niet elektrisch bediend toen,en met de hand 1 wissel omgezet en kreeg via de MM een kortsluiting melding.
Gr Hans
Je hebt toch niet toevallig een kortsluiting op de 2e wissel in de foto? De wisseltong sluit niet aan met de spoorstaaf! Ook alleen maar gezien door op de foto te klikken.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Rinus Vos