Ga nadenken over een nieuwe baan (N spoor) en heb al gemerkt in mijn kleine proefbaan dat R2 niet zo realistisch is en met langere treinen (IC enzo) en ook soms problemen geeft, om nog maar te zwijgen van R1.
R3 en R4 zijn, zeker voor langere personen treinen, beter lijkt me. Kost wel meer ruimte.
Ik rijd digitaal en met NS, periode V en veel ICs.
Voordat ik met de plannen begin hoor ik graag jullie ervaring, incl R2 of R3/R4 op een klimspiraal.
Dus: Wat is jullie ervaring?
Bedankt
Jos
bochten R2, R3 of R4?
bochten R2, R3 of R4?
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Re: bochten R2, R3 of R4?
Hallo Jos,
R4 is nog te klein, ik zou de maximale bochtstraal nemen die je kwijtkunt en dan met flex rail werken. Zelfs in onzichtbare stukken ben ik nergens onder de 300mm gegaan. Zichtbaar ga ik zo groot mogelijk, maar (vrijwel) nergens onder de 500mm.
Groeten,
Edwin
R4 is nog te klein, ik zou de maximale bochtstraal nemen die je kwijtkunt en dan met flex rail werken. Zelfs in onzichtbare stukken ben ik nergens onder de 300mm gegaan. Zichtbaar ga ik zo groot mogelijk, maar (vrijwel) nergens onder de 500mm.
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Hi Edwin,
Wat bedoel je met die 300mm of 500mm.
Radius van een volledige R4 cirkel is toch ongeveer 100cm?
Jos
Wat bedoel je met die 300mm of 500mm.
Radius van een volledige R4 cirkel is toch ongeveer 100cm?
Jos
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Ik weet de Rx maten niet uit mijn hoofd, maar wat ik bedoelde is dat je een veel mooiere baan krijgt als je de vaste radii vergeet en gewoon alles met flex legt met een zo groot mogelijke straal.
Groeten,
Edwin
Edwin