Ingenieus sporenplan! Indrukwekkend, de baan ligt vol met sporen, opstelbundels en stations. Benieuwd hoe je dat overtuigend gaat uitbeelden. Ik heb toch een kleine opmerking betreffende de rijmogelijkheden in het grote station. Op het moment liggen de kopsporen en de opstelbundels opgesloten, en alleen bereikbaar via tegenspoor. Ik zou er twee oversteken bij plannen. Let ook op te korte bochten. Vermijdt die zoveel mogelijk want die brengen alleen maar ergernis. En hou de stijgingspercentages in bedwang. Blijf onder de 2%, anders krijg je spijt later.
En dan die engelse wissel in het schaduwstation. Daar heb ik een slecht gevoel bij, vooral diep in een schaduwstation. Die zijn nogal onsporingsgevoelig, en ze zal heel druk bereden worden. Dat loop slecht af. Ik zou het oversteekprobleem met gewone wissels oplossen. Daar heb je praktisch geen problemen mee.
edit:
En dan nog een laatste bedenking. Treinen die je kopstation met loc voorop het station verlaten, kunnen doorrijden tot het hoofdstation of schaduwstation, maar hebben nergens mogelijkheid om te keren. Deze trein moet dan achteruit met wagons vooruitduwend weer stijgen richting kopstation. Voor railbusjes, treinstellen en trek-duwcombinaries niet zo'n probleem, maar voor getrokken treinen niet zo leuk. 't Is maar een bedenking, je doet ermee wat je wilt.
![Afbeelding](https://iili.io/HPBT12.png)