Nieuw hier,

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Gehaktstaaf
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jun 2010 19:32

Nieuw hier,

Bericht door Gehaktstaaf »

Hallo allemaal,
Ik ben Martijn, ben 17 jaar oud en woon in het trein-loze Oosterwolde in Friesland.
Sinds enkele dagen zijn mijn 'treintjes' weer van zolder af gehaald. En ik zit er nu ook hard aan te denken een echte baan te gaan maken. Eerder is het er nooit van gekomen, aangezien ik een stuk jonger was. En een modelbaan als 8-jarige, met enkele euro's zakgeld zet geen zoden aan de dijk.

Toen ik een jaar of zeven was heeft mijn oom mij een keer meegenomen naar een modelspoor beurs in Utrecht.( Mijn oom is ook gek van treinen, en heeft zelf ook voor een paar duizend euro aan N-materiaal staan., echter enkel in een vitrine. En hij heeft er een prachtige zolder voor een baan)
Dat terzijde, ik ben dus aangestoken door mijn oom. Een half jaar later kreeg ik een heuse trein kado! Een Fleishmann 212, twee wagonnetjes en enkele meters spoor.
En jaar later kreeg ik een trein erbij, de 1601. Ook van Fleishmann. Deze 1601 heb ik niet meer. Met mijn kleine jongen's capriolen is deze in volle vaart van de baan gevlogen (en een 1600 gaat best hard!). Met als gevolg dat hij een meter naar beneden gevallen is. En ja, toen reed hij niet meer. Geen optische schade, maar onderhuids dus wel. Gelukkig was mijn oom zo aardig om zijn 1657 met mijn 1601 te ruilen. Dus nu staat de 1601 in de vitrine.

Echter doordat ik ouders werd kreeg ik toen andere interesse's, en de treinen zijn er een beetje naast geschoven. Tot ze op een zeker moment naar zolder moesten verkassen.
Nu ik mijn Havo diploma heb gehaald heb ik een zee aan vrije tijd. Ik zat achter de computer, en ineens zag ik ergens een reclame link van een site met modeltreinen. Direct daarop zijn mijn treinen ook weer van zolder gehaald. En sinds anderhalve week ben ik er bijna non-stop mee bezig (in de overige tijd heb ik nagenoeg dit hele forum doorgespit, en gewerkt).
Nu sta ik toch wel op het punt om een beslissing te maken, of ik een echte modelbaan ga maken. Echter wil ik eerst toch nog het nodige advies inwinnen, en heb ik me nu ook geregistreerd op dit forum.

Mvg,
Martijn
P.S.
Mocht er een mede-forummer met modelbaan in Oosterwolde, of een van de omliggende dorpen wonen (ik acht de kans 0.0%, maar toch) zou ik het ten zeerste op prijs stellen als ik eens zou mogen komen kijken.
Afbeelding

Afbeelding


Mvg,
Martijn
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4426
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Nieuw hier,

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Martijn.
Ik ben wel benieuwd hoe je op de naam Gehaktstaaf bent gekomen :D

Groetjes,
Jos



Onderwerp starter
Gehaktstaaf
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jun 2010 19:32

Re: Nieuw hier,

Bericht door Gehaktstaaf »

Hoe ik op de naam gekomen ben, tsja. Daar vraag je me wat.
Deze naam gebruik ik op meerdere fora. Ik had altijd een vaste naam. Maar op een gegeven moment moest ik me ergens registreren. Echter was mijn naam al in gebruik. Dan ga je nadenken, en het liefst dus een naam die nog nagenoeg nergens in gebruik is. Op een bepaald moment kwam dit eruit rollen. En nog altijd krijg ik leuke of grappige reacties ;)

Mvg,
Martijn


Mvg,
Martijn
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4426
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Nieuw hier,

Bericht door Jos »

Ja, dat kan ik me voorstellen :D

Groetjes,
Jos



henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Nieuw hier,

Bericht door henry »

welkom op het forum en ik lust hem alleen met majo :mrgreen: :mrgreen:

groetjes henry


Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Nieuw hier,

Bericht door Marcel »

Welkom op dit informatieve en gezellige spoorforum.
Hier vind je alle adviezen en informatie die je nodig hebt om ideeen op te doen voor je toekomstige baan.
Ik weet zeker dat als je naar het draadje 'mijn baan' toe gaat en alle foto's bekijkt van ijverige bouwers,je sterk word gemotiveerd om ook te gaan bouwen.
Veel plezier alvast.


Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: Nieuw hier,

Bericht door The Railroader »

Welkom hier en veel plezier gewenst. Opvallende naam heb je wel ja :D


Fred The Railroader
Plaats reactie