scenery late periodes

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
cepero

scenery late periodes

Bericht door cepero »

Hoy allemaal

Mits ik al druk bezig ben met de ontwerp/opbouw van men baan moet ik al verder vooruitdenken. :)
Ik zou graag wat hogesnelheidstreinen laten rijden op men baan. Vandaar mijn keuze voor de moderne periode V - VI. Ik heb ondertussen al langere perrons voorzien in men baanplan.

Wat scenery betreft lijkt me opt eerste zicht het industriegedeelte vrij sober vertegenwoordigt. aan een zijkant van men tafel had ik een stukje haven voorzien, dus containers/kranen etc zullen daar al zeker komen.
Bij Faller (kataloog) hebben ze een steengroeve en een houtzagerij. De kolenmijn zal wel outdated zijn.
Heeft er iemand leuke suggesties of ideeën hieromtrent? De bedoeling is dat ik al wat ruimte, sporen, aftakkingen kan voorzien als ik weet wat type industrie er ergens komt.
Soms denk ik dat ik het me ga beklagen van geen stoomtijdperk te hebben genomen!

groetjes
josé

Michiel

Re: scenery late periodes

Bericht door Michiel »

Moderne thema's zijn bijvoorbeeld recycleercentra, pakjesdiensten, ... maak eens een toertje door een industriepark. Ideëen zat!

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

tv_man

Bericht door tv_man »

Ik geloof dat distributiecentrum ook zo een mooi bedrijf met spooraansluiting is.

Tegenwoordig hebben kleine industriebedrijven (die iets maken) meestal genoeg aan een vrachtwagen die af en toe langskomt.

Jammer vind ik aan moderne industriebedrijven en dergelijke dat een schoenendoosachtig gebouw met een paar deuren (en een laddertje, airco, opschrift, dakraam, nog wat raampjes, troep achter het gebouw, hek eromheen...ok, het kán nog net:)) vaak volstaat.

Nog iets: bedrijven met een uit gebruik genomen spooraansluiting. Niet zo interessant wat betreft de rijmogelijkheden, maar tegenwoordig is het tamelijk gebruikelijk om een spoor te zien bij een bedrijf dat a. al dan niet nog met een wissel aangesloten is aan het spoorwegnet (goede plek om een kapotte wissel te gebruiken) b. mogelijk vooral onder het struikgewas verborgen is en mogelijk al geasfalteerd is tot een parkeerplaats.

- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
cepero

Bericht door cepero »

Hier heb ik zeker al bruikbare tips gelezen, waarvoor dank.
Nu is een leuk thema aansnijden altijd fantastisch, maar wat als er weinig of niets van bestaat voor het N-spoor? Doen jullie dan aan zelfbouw en improvisatie?
Het draait wel veel rond containers nu, is er nog iets van lokale nijverheid dat niet misstaat en meer landelijk gelegen is? (heb nog een groot deel heuvelachtig gebied te decoreren)

Weet er iemand welk merk een interessant raffinaderij bouwpakket verkoopt? Nu bedoel ik niet enkel een opslagtank, maar een totaalpakket met alles erop en eraan.

Als jullie enkele leuke/indrukwekkende gebouwen/decoratiestukken weten van een welbepaald merk mag je dat altijd zeker laten weten (ivm goederentransport) ;)

met vriendelijke groeten

Chris83

Bericht door Chris83 »

We hebben hier al iemand die een vuilnisfabriek gemaakt heeft met vrachtwagens erbij, mischien leuk om een soort milieu park te maken, dat kan heel goed met een spoor aansluiting. kijk maar eens naar essent in maastricht
in google streetvieuw:

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=esse ... .1,,0,0.86

Groeten Chris

Ron

Bericht door Ron »

Ik las dat je ook een havengebied had, dus misschien heb je hier wat aan.
Ik vond dit vanochtend in een tijdschrift. Er zijn nog genoeg kolengestookte energiecentrales die bevoorraad moeten worden.
Komt bij dat dit vrij makkkelijk zelf te maken is met een kraan van faller of kibri erbij.
CIMG0598.jpg
CIMG0598.jpg (102.11 KiB) 1772 keer bekeken
gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
cepero

Bericht door cepero »

Hey Ron, dank je wel voor die tip (en duidelijke foto)
Toeval wil dat ik vandaag bij Jos (heb hem verlost van een groot deel van zijn sporen) ook over nijverheid in tijdperk V-VI bezig was en hij beaamde ook al dat kolen zeker nog niet out was en nog steeds een leuk tussendoortje kon zijn op men baan. En idd, die mijntoren van Faller komt zeker en vast ook nog ergens te staan :D

Zelfbouw waag ik me voorlopig nog niet aan. De Jos is daar beter in. Als je ziet hoe mooi dat station aan het worden is dat hij daar nabouwt! :o

grt José

irvin

Bericht door irvin »

Wat die haven betreft kun je dan ook nog een andere kant op.
In tilburg zit een bedrijf die containers laad die per spoor en per water worden vervoert.
En op de laadplaats per spoor worden ook afvalwagons geladen.
Het zijn hier wel twee apparte locaties maar leuker en bedrijviger natuurlijk om die twee op een locatie te hebben.
Ze maken gebruik van een laad/los spoor dus geen uitgebreid sporenplan.
Aan een zijlijn zit trouwens een pand van nedtrain daar valt ook vast wel iets mee te doen.
Ik heb er locs gezien van diverse maatschappijen ook geen probleem dus.

De laad/losplaats per spoor:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 3&t=h&z=17

Met streetwiew:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... .19,,0,8.9

Het pand van nedtrain bij de twee blauwe deuren lopen sporen naar binne.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 21,,0,9.77

En dan de laad/los plaats per water:

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 88,,0,9.05

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 1&t=h&z=18

Gr, irvin

Plaats reactie