trix 12304 digalitiseren
trix 12304 digalitiseren
Hallo, forumleden.
Mijn bedoeling was deze te digalitiseren (iets wat ik nog nooit heb gedaan) volgens de handleiding kon je er een decoder in verwerken nem 651.
nu heb ik een decoder van ESU gekocht de lokpilot Micro V4 DCC nr 54687.
deze kon je volgens de handleiding er gewoon insteken. Tender openen decoder in de stekker plaatsen en klaar, 'Dat dacht ik' niet dus.
toen ik de tender opende zag ik dit( zie foto) is deze nu al gedigaliteseerd? of niet?
Mijn bedoeling was deze te digalitiseren (iets wat ik nog nooit heb gedaan) volgens de handleiding kon je er een decoder in verwerken nem 651.
nu heb ik een decoder van ESU gekocht de lokpilot Micro V4 DCC nr 54687.
deze kon je volgens de handleiding er gewoon insteken. Tender openen decoder in de stekker plaatsen en klaar, 'Dat dacht ik' niet dus.
toen ik de tender opende zag ik dit( zie foto) is deze nu al gedigaliteseerd? of niet?
- Bijlagen
-
- phpzOfqsBAM.jpg (107.31 KiB) 3291 keer bekeken
-
- phpQU1wwDAM.jpg (110.88 KiB) 3291 keer bekeken
-
Re: trix 12304 digalitiseren
Dat is geen decoder, maar een printje dat ervoor zorgt dat je loc analoog kan rijden.
Dit moet je eruit halen (gewoon uit de stekker halen) en dan je decoder hiervoor in de plaats steken.
Het cijfer 1 geeft aan waar het contact met nummer 1 van je decoder moet komen.
Groetjes: Robby
Dit moet je eruit halen (gewoon uit de stekker halen) en dan je decoder hiervoor in de plaats steken.
Het cijfer 1 geeft aan waar het contact met nummer 1 van je decoder moet komen.
Groetjes: Robby
Aan dit printplaatje zitten allerlei draadjes aan die naar de loc gaan en naar de tender. en zijn vast gesoldeerd.
Wat is de volgend stap?
Wat is de volgend stap?
het printje, met het gele ding, het zwarte stekkertje en de draadjes, laat je lekker zitten
In het zwarte stekkertje zit een klein printje gestoken. Als ik snel tel zie ik daar 6 onderdeeltjes op zitten, ik zie ook het cijfer 1.
Dat kleine printje moet je er voorzichtig uit halen.
Dat kan door het kleine printje naar links te trekken (orientatie zoals jij de foto hebt genomen)
Dan moet je een decoder met nem651 weer terug steken. Even uit zoeken waar pennetje 1 zit op de decoder.
Decoder pin 1 moet uitkomen waar het cijfer 1 op het kleine printje zat.
Klaar
In het zwarte stekkertje zit een klein printje gestoken. Als ik snel tel zie ik daar 6 onderdeeltjes op zitten, ik zie ook het cijfer 1.
Dat kleine printje moet je er voorzichtig uit halen.
Dat kan door het kleine printje naar links te trekken (orientatie zoals jij de foto hebt genomen)
Dan moet je een decoder met nem651 weer terug steken. Even uit zoeken waar pennetje 1 zit op de decoder.
Decoder pin 1 moet uitkomen waar het cijfer 1 op het kleine printje zat.
Klaar
Ben ik een picasso of niet ...
Als ik het internet mag geloven heeft jouw decoder een aantal kabeltjes met een stekkertje eraan.
Het pinnetje waar het oranje draadje naar toe gaat is pin 1.
Die moet dus onderaan (weer volgens orientatie van jouw foto)
Guus
Als ik het internet mag geloven heeft jouw decoder een aantal kabeltjes met een stekkertje eraan.
Het pinnetje waar het oranje draadje naar toe gaat is pin 1.
Die moet dus onderaan (weer volgens orientatie van jouw foto)
Guus
Laatst gewijzigd door piksov op 05 feb 2020 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals je kan zien lopen er draadjes van de loc naar de onderkant van dat printplaatje.
als ik dat printplaatje er uit trek zitten alle kabels er aan gesoldeerd die van de loc komen.
als ik dat printplaatje er uit trek zitten alle kabels er aan gesoldeerd die van de loc komen.
ff espresso apparaat proberen te fixen, ben zo weer terug ....
als het moet ga ik mn br44 - trix 12609 anders even opzoeken, kan ik nog mooiere foto's maken
als het moet ga ik mn br44 - trix 12609 anders even opzoeken, kan ik nog mooiere foto's maken
Ja, heb ik gelezen, maar het is dat printplaatje dat in deze stekker zit daar komen de draadjes van loc naartoe niet naar dat geel dat ik moet laten zitten.
Je kan ook zien aan dat printplaatje dat het wit en geel draadje naar de onderkant van de print ga en de rode en oranje ook.
deze zitten allemaal vast gesoldeerd op dat printplaatje dat ik er moet uithalen.
Je kan ook zien aan dat printplaatje dat het wit en geel draadje naar de onderkant van de print ga en de rode en oranje ook.
deze zitten allemaal vast gesoldeerd op dat printplaatje dat ik er moet uithalen.
Hier een foto van de decoder.
- Bijlagen
-
- phpD2QMo8AM.jpg (80.66 KiB) 3254 keer bekeken
kijk eens op https://www.nproject.org/nl/modelspoor- ... n-oplossen
bovenste plaatje, daar is het kleine printje uit de grote printplaat
Dat moet jij ook doen.
De draadjes die jij ziet zitten aan de grote printplaat. Daar zit ook het schroefje en het gele ding. Dat moet je allemaal mooi laten zitten
Alleen het kleinere printje eruit halen
bovenste plaatje, daar is het kleine printje uit de grote printplaat
Dat moet jij ook doen.
De draadjes die jij ziet zitten aan de grote printplaat. Daar zit ook het schroefje en het gele ding. Dat moet je allemaal mooi laten zitten
Alleen het kleinere printje eruit halen
Ik denk dat het mij gelukt is.
Dacht dat de draadjes aan de onderkant van dat printplaatje gesoldeerd waren, niet dus.
Dacht dat de draadjes aan de onderkant van dat printplaatje gesoldeerd waren, niet dus.
- Bijlagen
-
- phpjfZTWcAM.jpg (14.05 KiB) 3337 keer bekeken
-
- phpGscmw5AM.jpg (55.26 KiB) 3337 keer bekeken
-
- phpGhf1V8AM.jpg (13.46 KiB) 3337 keer bekeken
-
- php9yUySwAM.jpg (15.64 KiB) 3337 keer bekeken
Blauw is de massa van de decoder. Weet je nog net zo veel ....
Je lampjes moet je geloof ik aansluiten tussen de blauwe en de gele, en tussen de blauwe en de witte. Zoiets is het.
Ik heb het volgens mij nog nooit gebruikt.
Ook hier heb je de blauwe niet nodig.
Mijn voorstel is om het blauwe draadje heel kort af te knippen,
Goed gedaan!
Lok op het programmeer spoor zetten en decoder uitlezen.
Je zou dan adres 3 terug moeten krijgen.
Als dat lukt lok op het hoofdspoor en rijden maar!
Guus
Je lampjes moet je geloof ik aansluiten tussen de blauwe en de gele, en tussen de blauwe en de witte. Zoiets is het.
Ik heb het volgens mij nog nooit gebruikt.
Ook hier heb je de blauwe niet nodig.
Mijn voorstel is om het blauwe draadje heel kort af te knippen,
Goed gedaan!
Lok op het programmeer spoor zetten en decoder uitlezen.
Je zou dan adres 3 terug moeten krijgen.
Als dat lukt lok op het hoofdspoor en rijden maar!
Guus
Bij jou is de lokomotief zo gemaakt dat die blauwe draad niet nodig is, vandaar dat ie er af kan.
De lampjes zitten dan tussen de gele en de massa van de lokomotief, en tussen de witte en de massa van de lokomotief.
Dat laatste werkt ook.
Guus
De lampjes zitten dan tussen de gele en de massa van de lokomotief, en tussen de witte en de massa van de lokomotief.
Dat laatste werkt ook.
Guus
Oh ja ... ik durf ondertussen te beweren dat het repareren van een Espresso apparaat net zo complex is al het digitaliseren van een lokje ...
Mijn Espresso apparaat doet het weer ....
Guus
Mijn Espresso apparaat doet het weer ....
Guus
Je hebt alleen de verkeerde decoder gekocht. Hier zit tussen de decoder en stekker een heel stuk draad wat je niet kwijt kan. Je hebt een decoder nodig waar alleen pinnetjes aan zitten die je net als het printje direct er in kan steken. Mijn advies is om die decoder dan ook om te ruilen.
Hallo, FidOo
Ik heb deze decoder perfect kunnen weg werken, en hij rijd mooi rond op mijn testbaantje.
Mvg Eric
Ik heb deze decoder perfect kunnen weg werken, en hij rijd mooi rond op mijn testbaantje.
Mvg Eric
Dat valt dan erg mee maar normaal gesproken wil je die draden dus niet.
Nee, dat is juist, maar in de tender was plaats genoeg.
heb nog 2 loc's om te digalitiseren maar voor die 2 heb ik de dh10c-1 besteld.
Alleen spijtig dat je alles in duitland moet bestellen, in België en Nederland veel te duur.
Mvg Eric
heb nog 2 loc's om te digalitiseren maar voor die 2 heb ik de dh10c-1 besteld.
Alleen spijtig dat je alles in duitland moet bestellen, in België en Nederland veel te duur.
Mvg Eric
-
- Elektronica/Commercieel
Hoezo te duur? De handelaren in NL hanteren gewoon de adviesprijs. Terugzenden voor garantie naar Duitsland is al duurder dan het prijsverschil. En de verzendkosten vanuit NL naar jou toe zijn ook lager.
En je ondersteund de Nederlandse vakhandel ermee als je gewoon hier besteld. Ook weer een pluspunt.
En je ondersteund de Nederlandse vakhandel ermee als je gewoon hier besteld. Ook weer een pluspunt.
Ik betaal in Duitsland 26€ voor de DH10C-1 + 3.99€ of 7.99€ verzendingskosten.
In Nederland betaal ik als Belg tussen de 16€ en de 19€ verzendingskosten en de decoder kost in Nederland gemiddelde van 35€
tel daar de verzendingskosten bij dan ben je maar eventjes tussen de 50 en 60€ kwijt voor een decoder die maar 26€ kost.
Eric
In Nederland betaal ik als Belg tussen de 16€ en de 19€ verzendingskosten en de decoder kost in Nederland gemiddelde van 35€
tel daar de verzendingskosten bij dan ben je maar eventjes tussen de 50 en 60€ kwijt voor een decoder die maar 26€ kost.
Eric
-
- Elektronica/Commercieel
Ok, de DH10c is op zijn duurst 29,90
Verzendkosten variëren inderdaad per aanbieder. Geloof bij mij 9,95 naar België inderdaad.
Verzendkosten variëren inderdaad per aanbieder. Geloof bij mij 9,95 naar België inderdaad.
Dus is het in Duitsland goedkoper.
En dat is met alles zo, zie maar naar de 2 grootste treinwinkels in Duitsland en vergelijk ze maar eens tegen over België en Nederland.
Dan zie je maar pas wat voor verschil van prijs er op zit.
En als de Belgen en de Nederlanders de prijzen hanteerde zoals in Duitsland dan kocht ik het hier, maar hier in België of Nederland betaal je de volle pot
ik ga geen 50€ betalen als ik het in Duitsland tegen 40€ kan krijgen, en de verzendkosten liggen ook veel lager.
En dat is met alles zo, zie maar naar de 2 grootste treinwinkels in Duitsland en vergelijk ze maar eens tegen over België en Nederland.
Dan zie je maar pas wat voor verschil van prijs er op zit.
En als de Belgen en de Nederlanders de prijzen hanteerde zoals in Duitsland dan kocht ik het hier, maar hier in België of Nederland betaal je de volle pot
ik ga geen 50€ betalen als ik het in Duitsland tegen 40€ kan krijgen, en de verzendkosten liggen ook veel lager.