Hallo Wim,
Daar zijn de baksteentjes echt te klein voor. Maar met een kwastje verf is-ie al flink opgeknapt. Nu drogen, morgen fotootje plaatsen.
En die overstap naar I, mwah, eerst maar even naar HO
Je hebt gelijk over de naden van de plastic kits, maar de putty lost dat op. En aangezien ik al mijn plastic kits schilder, wordt dat best acceptabel.
En ja, het wordt waarschijnlijk een los diorama van ca. 60x35 voor in de boekenkast. Ik weet nog niet wat ik uit ga beelden. Ik heb vier interessante alternatieven van bakstenen
Würfel ter nabootsing, maar nog geen railplannen. Drie stations langs de vroeger dubbelsporige hoofdlijn
Schweinfurt-Meiningen heb ik in het vizier.
Rentwertshausen is zeer interessant, omdat het op de grens tussen Beieren en Thüringen lag. Het is een Beiers station, maar lag na WOII binnen de DDR. Er takte een nevenlijn af naar
Römhild, wat ook een prachtig stationnetje had en bovendien een basaltwerk. Nadeel is echter dat het emplacement van Rentwertshausen best groot was en daarmee minder geschikt voor een diorama.
Rottershausen ligt iets zuidelijker en was kleiner. Ik heb geen railplan gevonden, maar uit oude foto's kan ik opmaken dat het slechts één laad- en losspoor had, naast de doorgaande sporen. Bovendien lag er eenb tunnel in de buurt van het station en takte ook hier een nevenlijn af.
Beide stations zijn dus interessant omdat je er hoofdlijn- en nevenlijnmaterieel kon aantreffen. En natuurlijk rollend materieel van zowel de Beierse als de Pruissische spoorwegen. Leuk voor een diorama.
Nog zuidelijker lag
Unsleben, voor zover ik kan nagaan ook met slechts één laad- en losspoor en dus zeer geschikt voor een diorama van beperkte afmetingen. Nadeel is wel dat er nagenoeg geen foto's van zijn. Ik heb een paar
stills van een cabineritje op Youtube gevonden, waar het station kort zichtbaar is.
Vierde alternatief is Feuchtwangen, maar daar heb ik nog weinig over kunnen vinden, behalve wat moderne foto's.