1 van mijn locs neemt geen stroom meer af via de wielen. Als ik de kap eraf haal en twee draadjes van het spoor rechtstreeks op de voeding van het printplaatje aansluit dan doet hij het namelijk wel.
Bij het uit elkaar halen heb ik gemerkt dat alles nogal "zwart" is van viezigheid, de wielen zijn nu aan het schoonweken en de rest met wattenstaafjes en tandenstokers schoongemaakt. Echter ziet het koperen plaatje dat op de wielen buigt (stroomafnemers volgens mij) er gewoon oud/vies uit. Ik neem aan dat ook deze wel ergens te koop zijn. Zijn deze universeel of maakt het per loc nog uit welke ik moet hebben?
Loc neemt geen stroom meer af
Re: Loc neemt geen stroom meer af
Deze zijn niet universeel en er zijn grote verschillen tussen merken en of types. Dus de onderdelen bestellen die voor de betreffende lok zijn bedoeld.
Meestal 99,9% van de gevallen zit er een Exploded View bij in het doosje van de lok, door staan de onderdelen op met de bestelnummers.
Mvg
Wim.
Meestal 99,9% van de gevallen zit er een Exploded View bij in het doosje van de lok, door staan de onderdelen op met de bestelnummers.
Mvg
Wim.
wielen demonteren en koperen stoomafnemer na grondige schoonmaak met wasbenzine oid. een beetje bijbuigen als hij niet zo goed contact maakt met de wielen. Ik kreeg een van m'n slechtst rijdende locs na een dergelijke opknapbeurt weer prima op gang. (toen kwam er een korrel zand tussen de tandwielen die ik nog niet heb gevonden dus hij staat weer aan de kant
)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Ik heb dit laatst ook gehad. Kopertje bijbuigen en hij doet het weer prima. Was bij een Hobbytrain.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Tis een roco'tje hier. Ik heb hem ook nieuwe bedrading gedaan van de stroomafnemers naar het printplaatje. Het leek alsof deze was doorgebrand precies boven een ijzeren onderdeeltje (tis nog orginele fabrieksbedrading).. Hetgeen het probleem ook veroorzaakt kan hebben, maar goed heeft alles gelijk een poetsbeurt gehadshoven schreef:Ik heb dit laatst ook gehad. Kopertje bijbuigen en hij doet het weer prima. Was bij een Hobbytrain.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)