Hoi Ben,
dank voor jouw uitleg maar dat had ik reeds zo begrepen.
bedoel dat ik voor deze seinen aparte bistabiele relais met 16 volt werkdraden moet maken en 12 volt schakeldraden.
maar dat is weer even opgeschoven.
Gisteren via mijn supermarkt binnengekregen een zestal stroken plexiglas van 120 cm x 4 cm x 0,4 cm
welke aldaar gebruikt worden aan de voorzijde van de schappen om uitvallen producten tegen te gaan.
moet nu achter een paar lengtes U-profiel met binnendiameter van 4 mm aan om uiteindelijk hier stukjes van 5 cm van te zagen en dit op de rand van de treintafel te plakken waarmee ik plexiglasstroken langs de tafelrand kan zetten zonder dat de boel die net binnen de rand van de tafel staat kan beschadigen door mijn buik als ik ergens achterop de tafel reddende of reparatie handelingen moet verrichten.
daarnaast heb ik jullie een stukje terug geschreven dat de problemen met de kettingbaan voor de auto,s in het dorp steeds veroorzaakt wordt doordat de magneten die geplaatst zijn op de ketting hier om wat voor reden dan ook naast schieten en daardoor de ketting klem loopt op de tandwielen waar ketting omheen loopt of dat de naast liggende/hangende magneet klemloopt tussen ketting en geleide stroken.
overleg met mijn magnetenleverancier over dit probleem raadde hij mij metaallijm aan om de magneet permanent op de ketting te lijmen zodat hij er niet meer naast kan schieten.
betekend dus gehele kettingbaan toegankelijk maken.
magneet van de ketting halen.
betreffende schamel en magneet vetvrij maken middels wasbenzine.
daarna lijm op die schakel en magneet in de lijm plaatsen.
24 tot 48 uur laten uitharden en dat ding moet dan muurvast zitten.
deze handelingen mag ik dus nu eerst 25 keer uitvoeren alvorens ik weer verder kan met de rest van het opruimen en dan proberen alle treinen weer gangbaar te krijgen nadat ik alle rails eerst nog even lekker gepoetst heb.
wordt vervolgt.