rails vast leggen .......... dit moet je hebben !
rails vast leggen .......... dit moet je hebben !
Hoi mensen,
De aankoop van het jaar de NAGEL-FIX.
Na een lang tijd uit de handel te zijn geweest zijn ze weer leverbaar.
Ik kocht mijn nieuwe NAGEL-FIX bij Vleugels in Sittard voor het kleine bedrag van Euro 9,95.
Ze hebben er nog een paar liggen, dus wees er snel bij.
De onderstaande link brengt u op de site van Peter Post werkzeuge.
Waar je ze ook rechtstreeks kan bestellen.
http://www.peter-post-werkzeuge.de/0000 ... /index.php
Met vriendelijk hobby groet,
Donny Boots
De aankoop van het jaar de NAGEL-FIX.
Na een lang tijd uit de handel te zijn geweest zijn ze weer leverbaar.
Ik kocht mijn nieuwe NAGEL-FIX bij Vleugels in Sittard voor het kleine bedrag van Euro 9,95.
Ze hebben er nog een paar liggen, dus wees er snel bij.
De onderstaande link brengt u op de site van Peter Post werkzeuge.
Waar je ze ook rechtstreeks kan bestellen.
http://www.peter-post-werkzeuge.de/0000 ... /index.php
Met vriendelijk hobby groet,
Donny Boots
Het leven lacht
Re: rails vast leggen .......... dit moet je hebben !
Alleen, ik lijm mijn rails voor de geluidsdemping. Maar het zou hier en daar wel van pas kunnen komen! Bedankt voor de tip.
groeten,
groeten,
Hoi Michiel,
Ik spijker mijn baan liever, wanneer je een keer wat wil veranderen in de baan sloop je de rails niet.
Wanneer je de baan gaat verlijmen je kan de rails (wanneer je dus wat gaat veranderen) echt weggooien.
De hobby is al duur zat dus tipje . . . . . . niet verlijmen daar ga je op een goede dag spijt van krijgen.
Met vriendelijke groet,
Donny
Ik spijker mijn baan liever, wanneer je een keer wat wil veranderen in de baan sloop je de rails niet.
Wanneer je de baan gaat verlijmen je kan de rails (wanneer je dus wat gaat veranderen) echt weggooien.
De hobby is al duur zat dus tipje . . . . . . niet verlijmen daar ga je op een goede dag spijt van krijgen.
Met vriendelijke groet,
Donny
Het leven lacht
Donny,Boots schreef:Hoi Michiel,
Met vriendelijke groet,
Donny
Als je boekbinderslijm gebruikt, is het gewoon een kwestie van even een beetje water sproeien (met een plantenspuit wasemen) en de rails is vrij snel daarna weer los. Je bent je rails dus op zeker niet kwijt.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Wat is de toevoegde waarde van dit ten op zichte van een kleine schroevendraaier? Of mis ik nu iets?
Rick,
Met een schroevendraaier draai je schroeven vast en los, met de nagelfix duw je spijkertjes vast in plaats van te timmeren met een hamer.
Groetjes,
Jos
Met een schroevendraaier draai je schroeven vast en los, met de nagelfix duw je spijkertjes vast in plaats van te timmeren met een hamer.
Groetjes,
Jos
-
- Moderator
Ik denk dat er nog 1 ding ontbreekt: Geduld
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Dat is knap lastigggggg maar wel noodzakelijkJos schreef:Hmmm, geduld, wat was dat ook alweer?
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Ah, ik miste dat het voor spijkers is bedoeld.Jos schreef:Rick,
Groetjes,
Jos
Hoi Treiners,
Misschien is dit een bruikbare tip voor het vastliggen van de rails.
Ik gebruik dubbelzijdig plakband. En wel de volgende twee soorten die beide voor weinig te koop zijn bij Action.
Dubbelzijdig tissue tape voor de montage op foamplaten.
Dubbelzijdig foamtape voor opritten en verhoogde baanvlakken, dit vanwege geluidsisolatie.
Werkt beide prima.
gr Lammert
Misschien is dit een bruikbare tip voor het vastliggen van de rails.
Ik gebruik dubbelzijdig plakband. En wel de volgende twee soorten die beide voor weinig te koop zijn bij Action.
Dubbelzijdig tissue tape voor de montage op foamplaten.
Dubbelzijdig foamtape voor opritten en verhoogde baanvlakken, dit vanwege geluidsisolatie.
Werkt beide prima.
gr Lammert
Wie houtlijm gebruikt kan de rails ook losweken.
Ja er is best veel water voor nodig maar het kan wel.
Overigens als ik een baan bouw gebruik ik flexrail in 100 000 verschillende zelf afgezaagde afmetingen, dus is het losmaken niet zo intresant meer.
m.v.g.
Mark
Overigens als ik een baan bouw gebruik ik flexrail in 100 000 verschillende zelf afgezaagde afmetingen, dus is het losmaken niet zo intresant meer.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Let er dan wel op dat je geen houtlijm gebruikt hebt die ook voor buiten gebruik ismmhajvth schreef:Wie houtlijm gebruikt kan de rails ook losweken.
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor