ondervloer wisselaandrijving

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
stanny
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:02

ondervloer wisselaandrijving

Bericht door stanny »

voor de eerste keer begonnen met ondervloer wisselaandrijvingen.
ik gebruik hiervoor de roco wisselaandrijvingen.

enkele vraagjes na de eerste inbouw:

1) ik heb het idee dat de wissel naar links vlotter beweegt dan naar rechts. Links klemt die ook strakker tegen einde dan rechts. (getest via schakelknopje, aandrijving nog niet elektrisch aangesloten)
ik heb de handleiding gelezen en die vertelde dat je de wisseltong uitslag links en rechts moet opmeten en dan in het center van deze afstand een gat van 10mm boren. Ik heb die zo goed als ik kon uitgevoerd maar durf niet met 100% zeggen dat het centerpunt exact is, zou wel kunnen dat er 0.5 tot 1mm afwijking op zit. geeft dit serieuze gevolgen voor de werking? zou dat mijn probleem kunnen zijn?
1 ding heb ik wel ontdekt, gat boren voor de railbedding ligt, is gemakkelijker. Boor centreren in kurk is niet handig :)

2) wat met ballast? laten jullie een stukje open rondom de wisselaandrijving? iemand slechte ervaringen gehad met als er dan toch bij wijze van onvoorzichtigheid een korreltje ballast in de wisselaandrijving terechtkomt?


graag jullie ervaringen.

mvg,
stijn


Plaats reactie