In de tussentijd heb ik een proefmodel van de pijler van de brug gemaakt.
Zoals je ziet staat op de pijler de mast voor de bovenleiding. Dit willen we natuurlijk namaken.
Hiervoor hebben we de langste N-mast van Viessmann nodig. Als je die zo op de pijler zet ziet het er raar uit met die grote plastic (beton) voet.
De pijler om de voet heen bouwen wordt mooier, de lengte van de mast is dan iets te kort (5mm). De locs kunnen dan niet met de pantograaf omhoog er onder door.
Hiervoor heb ik de pijler met een plastic H-profiel verlengt waartegen de bovenste uitlegger van de bovenleiding wordt geplakt.
Nu kunnen de locs met pantograaf er onder door.
Zo zie je mooi de dwars doorsnede van de brug met voetpaadje langs de buitenzijde van de brug.
Excuus ik heb in de knutselruimte even alleen van die lelijke e-locs
De panto moet dan wel op een iets lagere stand worden gefixeerd, hier zijn tegenwoordig handige hulpmiddeltjes voor te koop. En met een visdraadje lukt het ook
Of met stoomlocs rijden
De overgang van brug naar het station, zoals het ongeveer gaat worden.
Nu het prototype klaar is kan de boel in productie worden genomen.
Erwin.