Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat is die gele loc. Daarnaast staat een BR185, vervolgens de Tulpenloc, dan een Crossrail en op de buitenbaan staat de EK-Taurus van Nederland, die ter promotie van het EK van twee jaar terug in deze 'outfit' rondreed.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Misschien hoort het in nieuwe aanwinsten thuis, maar ik plaats het gewoon hier. Vandaag voor werk in Delft geweest, dus meteen even langs Hornbach in Wateringen gereden. De oogst was naar wens. Telefoondraad met harde kern om net als bij het schaduwstation de wisseldraadjes te kunnen verlengen, adereindhulsjes voor in schroefcontacten (bezetmelders en kroonsteentjes) en de kleinste maat kroonsteentjes uit het assortiment. Precies de geschikte maat voor de adereindhulsjes en de wisseldraadjes. Ik kan weer voort. Jammer dat de post het rustig aandoet, want daar moet nog wel wat voor mij bij zitten.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, de wisselstraat aan de linkerzijde van station Hookyville is af. Alles ligt nu lekker te drogen. Door de lichtinval kon ik geen goede foto's maken. Dat moet ik doorschuiven naar morgenochtend. Maar deze foto wil ik jullie niet onthouden.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik had beloofd om nog wat foto's van de wisselstraat te maken. Bij deze los ik mijn belofte in. Het betreft de linkeringang van station Hookyville.

Bovenin ligt het kop/zakspoor oftewel spoor 1. Hier houden uiteindelijk de pendeltreinen naar station Esdorf op het over een lange tijd aan te leggen kookeiland. Daarna volgen drie sporen op gelijke afstand. Het middelste spoor (spoor 3) hiervan is een doorrijspoor, de twee andere sporen (spoor 2 en 4) van deze drie zijn stopsporen voor de lange (Thalys) en middellange (loc + vijf wagens) treinen. Op een stukje perronafstand ligt spoor 5. Hier is plek voor kleine treinstellen.
Op iets meer afstand komen de twee goederensporen (die lopen naar links of fotowijs gezien naar achteren weg). Naar rechts komt dan nog het uithaalspoor.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast is gisteren een uitbreiding aangekomen voor de besturing van mijn baan. Een Twin Booster. Deze wordt ingezet voor de bovenbaan. Het Twin Center bestuurt het schaduwstation en de spiraal.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Was het hoofdspoor bij station Hookyville gisteren nog slechts 22,2 cm lang, vandaag is de lengte toegenomen tot 1.11 meter. Nog zo'n 44,4 cm te gaan. Meteen even een vraagje: is het kopspoor spoor 1 voor de bewegwijzering en het grote spoor voor het station spoor 2, of bestaat er ook zoiets als spoor 0?

Hier het nieuw gelegde deel.

Afbeelding

Uitzicht vanuit een helikopter. Mooi rood is niet lelijk.

Afbeelding

Ingezoomd op de Regional Express.

Afbeelding

Zicht op preiserniveau vanuit de linkerhoek.

Afbeelding

En zicht op de treinen vanaf de andere kant van het station.

Afbeelding

Inmiddels heeft het spoorbedrijf een bouwstop aangekondigd. Alle werknemers hebben een verplichte snipperweek gekregen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Hookyville op weg

Bericht door PaulF. »

Hey Martin,

Hier in Dordrecht heeft het station drie perrons met zeven sporen; vijf doorgaande en twee kopspoortjes.
De doorgaande sporen zijn spoor 1 t/m 5, het ene kopspoor is spoor 15 en het andere spoor 20.

[Update] Snel even een tekeningetje gemaakt voor de duidelijkheid. Er horen hier en daar nog wel wat wissels, maar ik weet niet precies hoe en waar deze zitten.
Bijlagen
Sporen_Dordrecht.png
Sporen_Dordrecht.png (35.24 KiB) 3595 keer bekeken


Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Hookyville op weg

Bericht door Michiel »

PaulF. schreef:... Er horen hier en daar nog wel wat wissels, maar ik weet niet precies hoe en waar deze zitten....
Sporenplan.nl misschien? ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Hookyville op weg

Bericht door PaulF. »

Michiel schreef:Sporenplan.nl misschien? ;)
Mooie site Michiel, kende ik nog niet! Dordrecht staat er ook uitgebreid op. :D


Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, we zijn vannacht weer teruggekeerd van onze vakantie in Waldmünchen, een plaatsje in het Beierse Woud op een steenworp afstand van Tsjechië.

Station Waldmünchen is een kopstation met slechts één spoor. Van bovenleiding hebben ze hier nog nooit gehoord, ook niet op het grensstation van Furth im Wald of het doorgaansstation in Cham.

Afbeelding

Doordat er maar eens in de twee uur een trein kwam, kon je in Waldmünchen lekker dichtbij komen. Een mooi moment om een stootjuk van dichtbij te fotograferen. Opvallend vind ik de gelijkenis van de Fleischmann-jukken met de echte. Hoef niet eens zo veel kleur aan te brengen.

Afbeelding

Wat zie ik: solderen ze hier nu ook al draadjes aan het spoor?

Afbeelding

Cham was een iets groter station met 1 kopspoor en 3 doorgaande sporen langs de perrons. Verder was er nog een aftakking voor het tanken en wat opstelsporen. Daar zag ik ook deze gele treinstellen. Die mogen van mij ook wel eens worden uitgebracht.

Afbeelding

Aan de overzijde bevond zich ook nog een opstelspoor voor goederenwagens, een hele zooi.

Afbeelding

Man, man, wat zien die wagens er uit. Daar mogen ze nog wel eens wat aan doen.

Afbeelding

Foto's van het grensstation Furth im Wald komen later nog wel eens voorbij. Nu even uitpuffen en dan voorzichtig weer eens wat verder met de baan.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Hier dan nog even het vervolg van de vakantie, en wel het grensstation Furth im Wald, dat vroeger zowel door Tsjechoslowakije als Duitsland werd gebruikt.

Het markante stationsgebouw:

Afbeelding


Buiten voor de deur stond een maquette opgesteld:

Afbeelding


Het naamsbordje op het perron:

Afbeelding


Vanaf het perron komt van de rechterkant één spoor onder de brug door dat zich meteen vertakt:

Afbeelding


Hier zie je de complete wisselstraat:

Afbeelding


Op het hoofdspoor voor het station stond een trein stil, slechts één bak. Het leek wel een metrostel:

Afbeelding


Toen we weggingen hield een dubbeltractie halt:

Afbeelding


Met een enorme sleep wagens erachter:

Afbeelding


Dat was het laatste beeld van de werkelijkheid. Nu wordt het weer langzaamaan tijd om aan mijn eigen baan verder te gaan.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Mensenkinderen, wat is het heet op zolder. Gisteren ging het nog wel, want toen heb ik alleen wat draadjes aan rails zitten solderen, en wat 'makkelijke' gaatjes geboord. Vandaag wilde ik wat gaan leggen, maar voor het bovenste (gele) spoor moest ik nog een paar gaatjes boren op moeilijke plekken. Plekken, waar een poot is bevestigd of een steunlat. Dan heb je het al gauw gehad met de warmte. Enfin, het gele spoor ligt. Morgen het tweede spoor afmaken. De blauwe rails lagen er al, het groene stuk is zodanig voorbereid dat ik het in één keer kan leggen.

Afbeelding

Als de twee sporen liggen, zal ik de camera weer eens ter hand nemen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Spoor 1 en het doorrijspoor zijn, ondanks de tropische temperaturen, nu ook gelegd. Heb het wel in delen gedaan, want aan één stuk doorgaan is nu niet te doen, laat staan dat het verantwoord is.

Op onderstaande foto zie je spoor 1 en het doorrijspoor (spoor 2) vanaf de kant van de reeds gelegde wisselstraat. Aan het eind van spoor 1 zie je nog wel een wissel die op spoor 2 moet aansluiten. Dit is getest, alleen de betreffende wissel heb ik nog niet neergelegd. Tussen spoor 1 en 2 komt dus geen perron, maar ballast en wat verdwaalde grassprieten ofzo.

Afbeelding

Omdat foto's met treinen leuker zijn dan foto's van alleen rails, heb ik even wat doosjes geopend en wat materieel op de eerste twee sporen gezet. Hier zie je een goederentrein naast een personentrein staan. De foto is vanaf de andere kant genomen. De treinen hebben voldoende vrije ruimte.

Afbeelding

Onderstaande foto is een schuin zicht op de goederentrein op spoor 2. De personentrein op spoor 1 rijdt de andere kant op, zodat het perron aan de rechterzijde komt te liggen.

Afbeelding

Vanaf dezelfde plek, maar dan wat meer ingezoomd.

Afbeelding

Ingezoomd op bijna hetzelfde deel van de goederentrein, maar dan vanaf de andere kant. Je ziet ook duidelijk de schaduw van de goederenwagens op de NS1800.

Afbeelding

Gezien de weer toenemende temperaturen en de eindfase van het WK voetbal verwacht ik niet op korte termijn met een nieuwe update te volgen. Zal toch ook weer wat rails van een zaagsnede moeten voorzien.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ron »

Martin,

dat is geen hobby meer, maar afzien.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7652
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Geen airco boven Martin ,heerlijk is dat he :mrgreen:

groetjesss Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het weer is nog steeds niet dat je lekker aan de modelspoorbaan gaat werken. Dus doe je het in stapjes. Gisteren gaatjes op de juiste plekken geboord en wat draadjes aan rails gesoldeerd. Vandaag de wisselstraat aan de rechterzijde gelegd. De wissels lijm ik niet vast, want je zou er maar eens wat aan moeten repareren. De afbuigende poot (op de eerste foto rechtsvoor gezien) bevat een paar normale railstukken. Die heb ik ook nog niet vastgelijmd en kunnen wellicht nog een tikje scheef liggen. Dat komt pas als de aansluiting over de hele lengte van de sporen rond is. Uiteindelijk wil je het toch zo recht mogelijk leggen.

Foto van boven zonder licht
Afbeelding

Bijna dezelfde hoek met licht
Afbeelding

Preiserview vanuit de hoek naar de wisselstraat toe
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Hookyville op weg

Bericht door henry »

en je vrouw maar denken dat je zo druk bent he :mrgreen:

groetjes henry


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Haha, een half uurtje op zolder is momenteel echt de limiet hoor.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag van een vriend van een ander forum een printje gekregen om de ringleidingen voor het schaduwstation, Hookyville en het toekomstige kookeiland op aan te sluiten. Het printje (met diodes voor de drie aparte groepen) is dan weer makkelijk aan te sluiten op het Twin Center en de twee boosters. Het ziet er mijns inziens netjes uit en gaat zeker niet zoveel ruimte innemen als mijn eerste experiment, wat ik voor de besturing van het schaduwstation in elkaar had gezet.

De oude situatie
Afbeelding

Het printje
Afbeelding

Vergelijkingsmateriaal voor de grootte van het printje, hier ten opzichte van een standaard wissel.
Afbeelding

Als het wat is afgekoeld op zolder (het gaat vandaag de goede kant op), zal ik eens kijken hoe alles eruitziet met trafo's, boosters, TC e.d.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De temperaturen beginnen te dalen. Ja, zelfs ik durf mijn zolder weer eens te betreden, al was het maar voor even. Heb nog genoeg betaald werk te verzetten. Niettemin wilde ik het printje testen en meteen een booster aan de Twin koppelen.

Dat ziet er dan zo uit:
Afbeelding

Let wel, dit is alleen maar tijdelijk voor het testwerk. Straks wordt alles keurig netjes en recht geplaatst, alleen zal dat nog wel even duren.

En dan maar hopen dat de ingezette loc van de Mittelweserbahn de scheiding tussen beide delen gewoon weet te passeren.

Afbeelding

En ja hoor, de loc is keurig doorgereden, zonder enige snelheidsdaling, totdat alle wielen in een bezetmeldsectie zijn aangekomen. Deze secties zijn nog niet aangesloten. Dat is voor een volgende stap.

Ook maar weer eens een kort filmpje gemaakt. Het passeren van de scheiding tussen TC-deel en Booster-deel, vlak voor de wissel, kun je ook hier terugzien.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Wim Ros

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wim Ros »

Die diodeschakeling kan toch veel eenvoudiger en kleiner.

Afbeelding

Mvg
Wim.



Wim Ros

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wim Ros »

Martin,

Even een vraagje, kun je mij vertellen waarom er zoveel aansluitingen op die reduceerprint zitten? 2 Per diode schakeling is toch voldoende.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Wim,

Allereerst ben ik niet de techneut, dus als je inhoudelijke kennis en achtergronden wilt weten, ben je bij mij aan het verkeerde adres. Wat de aansluitingen betreft, ga ik dan van onderstaan plaatje uit.

Afbeelding

Links zie je zes aansluitingen. De bovenste twee zijn voor de twee draden uit het Twin Center. Daaronder zitten twee keer twee aansluitingen voor de beide Fleischmann boosters die ik op mijn baan ga inzetten.

Aan de rechterzijde heb ik negen aansluitingen oftewel drie groepen van drie. Hier worden de drie ringleidingen op aangesloten en deze bestaan uit een draad voor de massa, een draad voor de digitale componenten en een draad voor de niet-gedetecteerde secties. Ongetwijfeld ga je dan zeggen dat drie aansluitingen voor de massa (bij mij heeft die draadkleur zwart) niet nodig is, want die hoef je bij de overgang van TC naar booster en van booster naar booster niet te isoleren van elkaar. Ik heb dat wel gedaan en op de print zie je dan ook dat daar de zwarte draden links bovenaan weer samenkomen.

Tot zover mijn uitleg die vast niet technisch genoeg voor jou is. In elk geval werkt het prima en dat weegt voor mij dan weer zwaarder dan bepaalde technische spitsvondigheden of geldbesparende oplossingen die er vast ook zijn.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Wim Ros

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wim Ros »

Martin,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Gelukkig zijn er meerdere oplossingen voor een probleem, die je moeilijk kan oplossen als het ook gemakkelijker kan. Dat zal het verschil zijn van inzicht, kennis en ervaring.
Je hebt nu een aantal verbindingen via een connector die niet nodig zijn, en allemaal de potentie hebben een storing te kunnen veroorzaken. Het doorverbinden van de Common-Ground ( jouw zwarte draad) doe je bij de bron. Dus bij de trafo.
De gehele treinbaan is eigenlijk aangesloten op slechts één zwarte draad. Bij de booster overgangen (rails) kun je de zwarte zijde dus gewoon laten doorlopen, die hoef je niet te isoleren, die isolatie heb je middels het met elkaar verbinden van de common-ground al overbodig en dus ongedaan gemaakt.

Alleen het op de juiste manier aansluiten van de installatie geeft een storingsvrij geheel. Elke extra zwarte draad geeft je een kans op een storing. Een bijkomend voordeel is dat je een aanzienlijke besparing hebt op de hoeveelheid (zwarte) draad.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag verder gegaan met wat testwerk. Ik heb één voor één bezetmelders aangesloten en gekeken of dit allemaal goed ging. De hele wisselstraat is nu goed te berijden voor de locs. Bij de bezetmelders heb ik gebruik gemaakt van gele adereindhulsjes. De dikke rode draad rechts is het eindpunt van de ringleiding. Deze hoort hier niet, maar is nu even zo gemaakt voor het testen. Straks komt er gewoon een 0,5 mm2 draad die van de ringleiding wordt afgetakt.

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding

Ook heb ik nog een kort filmpje gemaakt. Je ziet de loc van de Mittelweserbahn de wisselstraat inrijden en doorgaan naar wat straks het doorgaande spoor moet worden. De loc stopt keurig zodra alle wielen in de nog niet aangesloten bezetmeldsectie staan. Je kunt dat hier zien.

De planning voor het vervolg heb ik al in gedachten. Ik moet eerst de twee goederenspoortjes aan de linkerzijde gaan afmaken en bedraden. Als dat gebeurt is, kan ik alles aan de linkerkant van de wisselstraat gaan aansluiten aan de ringleiding en verder met de volgende bezetmeldsecties en de stationssporen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Voor de lunch had ik nog een uurtje over en dat heb ik aan spoorse zaken benut, waarvan ik overigens geen foto's genomen heb.

- vier rails voor de beide goederenspoortjes voorzien van zaagsnedes (6) en vervolgens opgevuld met plastic verpakkingsmateriaal, zodat de isolaties geregeld zijn.

- blauwe ondervloer voor onder de goederenspoortjes op maat gemaakt. Destijds had ik het niet zo ruim genomen, maar toen was het baanplan een klein beetje anders.

- de blauwe ondervloer ook op het hout bevestigd.

Vanmiddag ga ik de blauwe ondervloer en een paar beschadigde stukjes ondervloer waar al geverfd was, nog van een kleurtje voorzien. Heel misschien ook de draadjes aan de rails voor de goederenspoortjes solderen, maar daar heb ik vandaag toch niets aan, dus dat kan ook wel morgen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie