vandaag op de beurs te Mechelen heb ik deze dcc ICE-2 lok eens laten testen bij de stand van de modelbouwtrein academie. Zij boden deze dienst gratis aan, ongelooflijk tof van hen! De Nederlandse onlineshop (zal de naam maar niet noemen
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
) waar ik deze ICE-2 online bij had besteld heeft nooit meer gereageerd op mijn mails sinds ik hem mijn probleem uitlegde. Superservice dus. Ik had nu ook mijn tweede digitale tweede lok mee, want die verlichting deed het zonder reden al na 10 min niet meer. Frustratie alom toen met die verlichtingen en tot daar mijn ervaring met de aankoop van mijn voorlopig eerste 2 digitale loks!
Bij deze testbaan deden beide verlichtingen het dus nog steeds niet. Tot dat een andere 'academicus' van daar erbij kwam en begon te veranderen aan de protokollen van de treinen. Mijn kennis hieromtrent is nihil, maar zover ik kon volgen heeft hij de treinen eens getest met K14, K28, K126 etc, en wat blijkt! Ze deden het allebij goed op een nieuwe andere protokol. (de ene bij K28, de ICE pas op K128.) Ik kon ze aan en uitschakelen met een knop en ze deden het beiden mooi in beide rijrichtingen.
Ik ben natuurlijk wel blij dat ze al zeker niet defect zijn, maar nu moet ik dat thuis nog wel in orde krijgen. Ik veronderstel dat ik dat allemaal via men Multimaus zal moeten aanpassen? Al bij al, eind goed al goed.
Het straffe van al is dat die ICE al voorgeprogrameerd was in die maus, mits ik dat hele pakket zo van Fleischmann heb. Foutje van een werknemer zeker. Voor een leek is dat ook niet prettig.
Ik herinner me een ander draadje hier op het forum van enkele maanden terug waar iemand een lok had waarvan de lichten het wél deden, maar de lok bleef staan. Misschien had die ook een verkeerde instelling daarmee.
Groetne, José