Goedenavond mede-spoorders,
Ik heb weer een domme vraag.
Ben inmiddels redelijk op weg met mn project en veel geleerd door jullie en door mijn fouten.
Nu zit ik weer even met een dilemma qua keerlus.
In het baanplan hieronder zit inmiddels een DTS keerlus geïnstalleerd (blauwe deel en dat werkt perfect). De baan is trouwens digitaal met z21.
Nu ben ik begonnen met het aanleggen van niveau 1 (rode deel) en hier zit uiteraard ook een keerlus.
In tegenstelling tot de 1e wil ik in de 2e keerlus met 2 treinen onafhankelijk kunnen rijden (mede door het inhaalspoor)
Toen ik me dat realiseerde, wist ik het niet meer...
Kan iemand me op weg helpen waar ik de DTS (of misschien meerdere) moet plaatsen?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp and deze elektronische onbenul!
Groet
Raymond
Oh oh die keerlussen...
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2536
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Oh oh die keerlussen...
Keerlus 'verplaatsen'.. Vanaf de bovenste wissel rechtsom de tunnel in tot aan de kruiswissel rechtsonderaan, mits dit lang genoeg is voor je langste trein!
Zie zwarte lijn.
Of op het onderste spoor zetten, zie bruine lijn:
Er kan toch maar 1 trein tegelijk in het blok rijden, dus leg de keerlusmodule buiten het inhaal spoor. Dus of voor of na de inhaal sporen.
Zie zwarte lijn.
Of op het onderste spoor zetten, zie bruine lijn:
Er kan toch maar 1 trein tegelijk in het blok rijden, dus leg de keerlusmodule buiten het inhaal spoor. Dus of voor of na de inhaal sporen.
Re: Oh oh die keerlussen...
Wouter,
Hartstikke bedankt! Weer wat geleerd en ik kan weer verder!
Groet
Raymond
Hartstikke bedankt! Weer wat geleerd en ik kan weer verder!
Groet
Raymond
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Oh oh die keerlussen...
Inderdaad wat Wouter schrijft lijkt me de beste oplossing.
Je kunt het heel makkelijk testen. Maak fysiek blokken, dus onderbreek beide (ook de doorlopende staaf) sporen aan de voorzijde en achterzijde van een blok. Door de galvanische scheiding van de sporen krijg je pas een keerlus probleem als de loc over een scheiding rijdt Zo kan je simpel en snel ontdekken waar je de KP3 moet plaatsen
Succes
Je kunt het heel makkelijk testen. Maak fysiek blokken, dus onderbreek beide (ook de doorlopende staaf) sporen aan de voorzijde en achterzijde van een blok. Door de galvanische scheiding van de sporen krijg je pas een keerlus probleem als de loc over een scheiding rijdt Zo kan je simpel en snel ontdekken waar je de KP3 moet plaatsen
Succes