Hey boys,
Zo, het is weer een tijdje geleden, maar dat wil niet zeggen dat we bepaald stil hebben gezeten. Vanwege de hoge temperaturen van de afgelopen tijd had ik vanzelfsprekend geen zin om me ook maar op zolder te begeven. Het was veel te lekker weer, en daar moet je van genieten. Plus, het is allemaal ook geen 'moetje'. Neemt niet weg dat ik de tijd die zo extreem rustig is op het werk natuurlijk wel benut om wat aan de baan te doen. Hieronder een update.
*Ik kom nog even op jullie comments hierboven terug, die heb ik ook niet allemaal nog uitgebreid gelezen; dat ga ik dus nog doen!
Doen we eerst een totaalplaatje? Dan hebben jullie direct een idee wat ik allemaal van plan ben met dit huidige nieuwe stukje Rheintal.
Oei! Dat ziet er even anders uit he? Dat is dan ook wel pas sinds gisteren/vanmiddag dat het er zo bij ligt. Er is een hoop gebeurd qua landschapsbouw, want volgens mij was de vorige posting nog met enkel het spierwitte van de droge gipsmassa. Je kunt nu wel al zien in welke richting we moeten gaan denken qua thema.
Inderdaad, we maken er een herfstpotje van ditmaal. In ieder geval dit deel. Dat gezomer en gelente dat kennen we nu wel.
Nadat de rotsen droog waren was het tijd om deze te kleuren. Ik heb op de telefoon nog wel een paar 'tussendoor'-foto's staan, dus de liefhebbers voor een beschrijving kunnen zich melden. Wederom geen rocketscience. Het recept moge bekend zijn, maar ik wil er best een aparte posting aan wijden. Aangezien ik nu even druk ben met struiken en bomen draaien, maak ik eerst even deze post af.
Na het kleuren van de rotsen (dat is meer werk) en het kleuren van de ondergrond voor bos enzo (dat stelt geen reet voor, gewoon bruin of groen ofzo) kun je met het groen aan de gang. Mensen die mij al wat langer kennen weten dat ik dit een leuk onderdeel van de hobby vind. Valt jullie op dat dat gras een beetje 'staat'? Zeker in onze schaal moet je af en toe goed kijken, maar inderdaad: we hebben voor een voor mij nieuwe methode maar eens zo'n Grassmaster 35 KV in huis gehaald. En als je daarmee een kwartier aan de gang bent geweest wil je nooit meer wat anders, en is dat argument "Ja maar huiliehuilie luister eens dat ding is net zo duur als een lokomotief snifmekkerblaat". Dat klopt, maar die lokomotief wilde pas gekocht worden als jij een gaaf landschap hebt gemaakt, en bouwen is minstens zo leuk als rijden!
Met die laatste 2 zinnen maak ik vast niet met iedereen vrienden hier, maar dat kan me niks schelen. Kommaarkommaarkommaar!
Een kleine impressie van wat voor gaafs je voor elkaar kunt krijgen met behulp van dit elektrostatisch ding.
Het werkt super om daar mee graslagen te leggen (joh!), zeker laag op laag. En daar overheen turf of vlokken geeft een cool effect. Het geeft wel veel zooi vind ik, maar ja, je moet sowieso altijd een stofzuiger bij de hand hebben. Ook de stofzuiger zelf moet je bij de hand hebben, en klaar voor de stofzuiger. Dus help de stofzuiger een beetje door alvast de stekker in het stopcontact te doen. Wel zo sociaal.
Een plaatje van het bloksein vlak voor het nieuwe tunnelportaal. Dit stukje is wel zo goed als af.
En ja, jullie hebben al lang geen plaatjes van treinen meer gezien natuurlijk. Dat gaan we dan ook even aanpassen. Vandaag ben ik weer het stof eraf aan het rijden terwijl ik wat boompjes en struiken aan het bouwen (het bekende 'draaien') ben.
Jullie zien dat het randje op de voorgrond nog helemaal kaal is. Dit zal ook nog wel even blijven, want waar moet ik anders al mijn attributen (denk aan de 'slagveld-foto') neerzetten? En geloof me....als je gaat groenen op z'n jeroens, dan heb je echt de ruimte nodig!
Er staan wat meer foto's op de Flickr-account, maar ik laat het even hierbij. Vanavond of morgen gooi ik er nog wel een update tegenaan. Ik wil nog een paar meer foto's maken op dit moment.
Nog even een plaatje van de Taurus. Het begint ergens op te lijken zo!
En door! Grtz,
J.