Het thema:
Het diorama word 13cm diep, 25cm hoog en 210cm lang. Daarin komt rechts een ondergronds metro station met verlichte achter wand. Daarna loopt het spoor nog een klein stukje vlak door en dan gaat het stijgen en krijg je een tunnel uitrit. Als de ruimte het toelaat trek ik de helling door een viaduct op. Achter de metro lijn ligt op maaiveld hoogte een 1 richtingstraat( de andere richting ligt voor de metro lijn en valt buiten het diorama). Daar aan komen niet al te oude gebouwen, het moet wel een Vinex wijk karakter krijgen maar ik kan wel moderne gebouwen in oude stijl plaatsen zoals in het echt ook gebeurd. Ook in de gebouwen wil ik wat licht effecten aanbrengen, hoe en wat precies zie ik vanzelf wel.
Uiteindelijk komt dit diorama boven m'n bed te hangen, daardoor word de hoogte beperkt tot max. 30cm en diepte tot 15cm. Ervoor komen plexiglas platen van 5mm dik. Dit zijn nieuwe haltevertrekstaatvensters die ik nog heb liggen die bepaalde uiteindelijk de lengte maat zodat ik die niet hoef te zagen.
Groetjes Michiel