Ik ben bezig aan de tafelbouw en zodus binnenkort kan ik eindelijk beginnen met de aanleg van de sporen en al de rest. Ik heb al veel gelezen en ook ontelbare vragen gesteld over vanalles en nog wat, maar graag had ik toch een overzicht opgesteld van wat ik best in welke volgorde doe om uiteindelijk tot men eindresultaat - een volledig computergestuurde digitale N-spoorbaan- te komen!
Het is soms ook moeilijk om nu echt een idee te krijgen van wat je nu ook allemaal moet voorzien (wat onderdelen betreft) en de kost van elke 'fase'. Graag jullie inbreng wat de beste volgorde zou zijn.
Ziehier wat ik zover al heb gepland, het prille begin dus
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
1) een baanplan is gemaakt met AnyRail. Er zal ook wat on-the-fly gebouwd worden op het moment zelf
2) de tafelbouw met open frame: beetje logisch dat men hiermee begint
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
3) aanleg van sporen. niet alles ineens, maar telkens voldoende om toch al treinen te kunnen laten rondrijden en zodanig testen te kunnen uitvoeren.
Ik heb een multimauspro en multizentrale pro met rocomotion software dat kan draaien op men laptop. voorlopig kan ik dus al een trein laten rijden en de snelheid aanpassen via de pc (zonder maus)
ik veronderstel dat de volgende logische stap zal zijn: het digitaal verbinden van de wissels met de pc. Benodigdheden: wisseldecoders,...?
indelen van 'blokken'....keerlussen voorzien.....etc
Soms kijk je op een site en zie je wel een heleboel 'printplaatjes' maar geen flauw idee of je nog extras moet aankopen om het te doen werken.
Binnenkort wil ik er wat tempo insteken, vandaar dat ik graag een strak schema opstel om me voor te bereiden.
Mvg
Cepero