aansluiting van stroom op spoor
aansluiting van stroom op spoor
Hallo,
Ik heb in verkregen spullen 1 x een aansluitrails gevonden om stroom op de rails te krijgen. het is erg oud en vanzelfsprekend anoloog. Nu wil ik er twee nieuwe van bestellen. Welke kan ik het beste nemen?
Mvg Tim
Ik heb in verkregen spullen 1 x een aansluitrails gevonden om stroom op de rails te krijgen. het is erg oud en vanzelfsprekend anoloog. Nu wil ik er twee nieuwe van bestellen. Welke kan ik het beste nemen?
Mvg Tim
Re: aansluiting van stroom op spoor
Welk merk?
Minitrix, Fleischmann, Arnold
of heb je een fotootje?
Minitrix, Fleischmann, Arnold
of heb je een fotootje?
-
Tim,
Aansluitrails hebben niets met analoog van doen kunnen ook goed voor digitaal gebruikt worden. Echter door de vele benodigde aansluitingen met automatisch rijden via de computer worden de aansluitingen tegenwoordig gesoldeerd.
Aansluitrails hebben niets met analoog van doen kunnen ook goed voor digitaal gebruikt worden. Echter door de vele benodigde aansluitingen met automatisch rijden via de computer worden de aansluitingen tegenwoordig gesoldeerd.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Niet helemaal waar Rob, Flm heeft een aansluitrail met een ontstoringscondensator erin. Die mag je niet voor digitaal gebruiken. Zijn het gewoon 2 draadjes of klemmetjes dan kan het voor allebei.
Groetjes,
Jos
Groetjes,
Jos
-
Ok, jij wint
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Grtzz Rob
ik denk dat ik weet wat hij bedoelt. Ik heb ook zo'n railtje gevonden in men 'zoldervondst' van 10 jaar terug.
Het is niet die 9108, maar gewoon een railtje waar 2 draden opzitten en die had ik destijds uit een startset van Fleischmann. Nu vind ik die niet meer terug in de catalogus.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
het is deze maar heb liever gewoon twee anderen die dit vervangen... en het is fleischmann... maak het anders wat uit als het een ander merk wordt?
sorry , deze ken ik niet.
Ik dacht dat je fleischmann piccolo met bedding bedoelde.
Ik dacht dat je fleischmann piccolo met bedding bedoelde.
nee het blijft anoloog voorlopig... maar kan ik er gewoon een andere voor kopen??? Het is namelijk zo dat ik twee banen door elkaar maak en maar een zo'n ding heb nu... wil dus twee (dezelfde) naast elkaar maken... Welke heb ik dan nodig??/
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ja hoorTimm6061 schreef:nee het blijft anoloog voorlopig... maar kan ik er gewoon een andere voor kopen??? Het is namelijk zo dat ik twee banen door elkaar maak en maar een zo'n ding heb nu... wil dus twee (dezelfde) naast elkaar maken... Welke heb ik dan nodig??/
Van minitrix is dat de 4972 (want wat je afbeeld is minitrix rails)
Wil je fleischmann dan is dat art nr 9108
Beiden niet voor digitaal gebruik!
-
- Elektronica/Commercieel
Die van minitrix heb ik hier nog een van liggen, dus als je er wat aan hebt?
Ik heb er ook een van Flm maar die gebruik ik voor mijn testbaantje. Die heeft de draden eraan gesoldeert dus zonder klemmen.
groetjes
Ik heb er ook een van Flm maar die gebruik ik voor mijn testbaantje. Die heeft de draden eraan gesoldeert dus zonder klemmen.
groetjes