De stationssporen zijn nu ca 95 cm en lang genoeg om een 6 delige ICE te plaatsen. De eventuele langere ICE's (als ik die zou aanschaffen) rijden dus om het station heen. Op de foto staan nu een 4 en 6 delige ICE op het station.
Je zou het kleine station nog ietsje naar rechts kunnen schuiven. Dan komt het net iets verder van het hoofdstation te liggen. Een optische scheiding zou je met een beekje kunnen maken.Nico Essers schreef: ↑07 sep 2020 10:19 Ik ben nu nog aan het twijfelen om het station in het dalspoor rechts onder te verwijderen. Het ligt voor mijn gevoel te kort bij het hoofdstation.
Ik zie dat wel vaker in baanplannen, maar waarom zou je dat perse willen? In de praktijk zul je waarschijnlijk niet alle mogelijkheden gebruiken. Het is handig om per richting een aantal stationssporen ter beschikking te hebben om flexibel te zijn, maar dat hoeven niet perse alle stationssporen te zijn. Bij een drukke dubbelsporige hoofdlijn, wil je liever niet steeds het tegenspoor kruisen, want dan blokkeer je het treinverkeer daar. Als je een stoptrein wilt inhalen, kun je beter voor iedere richting een inhaalspoor aanleggen, zonder dat het hele station "overgestoken" moet worden. In principe voldoet je huidige stationsontwerp hier al aan.Nico Essers schreef: ↑10 sep 2020 10:12 Ik ben er tijdens het ontwerp vanuit gegaan dat alle stationssporen bereikbaar moeten zijn vanuit alle naderende sporen. Als ik dit beeld los laat dan heb ik waarschijnlijk geen enkele Hosenträger meer nodig.