Volgens mij hoort deze wissel nu boven de industriesporen naar het andere lijn van het nieuwe dubbelspoor.
Baanontwerp Piet
Re: Baanontwerp Piet
-
Onderwerp starter - Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 feb 2020 16:58
- Locatie: Well (Limburg)
Re: Baanontwerp Piet
Heb nog enkele aanpassingen gedaan.
Aan rechterkant dubbelspoor gemaakt.
Links boven en links midden bij uitgangen opstelsporen overloopwissels toegevoegd.
Ik kies er toch voor om de binnenring aan de linkerkant als fly-over uit te voeren in plaats van ondergronds te leggen.
Hoeveel blokken zou ik op de lange sporen moeten maken als deze van twee richtingen berijdbaar worden?
Deze blokken krijgen 3 terugmelders per blok.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/KYv8NBgx/Peco-N-55-baan-13.jpg)
Aan rechterkant dubbelspoor gemaakt.
Links boven en links midden bij uitgangen opstelsporen overloopwissels toegevoegd.
Ik kies er toch voor om de binnenring aan de linkerkant als fly-over uit te voeren in plaats van ondergronds te leggen.
Hoeveel blokken zou ik op de lange sporen moeten maken als deze van twee richtingen berijdbaar worden?
Deze blokken krijgen 3 terugmelders per blok.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/KYv8NBgx/Peco-N-55-baan-13.jpg)
Groetjes, Piet Keijsers
Re: Baanontwerp Piet
Dat is een mooi plan geworden Piet!
Vooral die flauwe bogen vind ik mooi. Je zult zien hoe fraai dat is als er treinen overrijden, vooral met wat scenery er omheen.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groetjes,
Gerard
Vooral die flauwe bogen vind ik mooi. Je zult zien hoe fraai dat is als er treinen overrijden, vooral met wat scenery er omheen.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groetjes,
Gerard
Re: Baanontwerp Piet
De flauwe bogen zien er goed uit Piet!
Wat de fly-over betreft: ik zou hem nog iets verder naar het "noorden" verschuiven zodat er meer ruimte komt voor de scenery in het industriedeel.
Verder begrijp ik dat de overloopwissels nodig zijn om het opstelterrein in beide richtingen te kunnen berijden. Het grijze spoor aan de linkerkant wordt dan wel in 2 richtingen bereden. Dat gaat denk ik een bottleneck worden... Misschien kun je hier gewoon dubbelspoor maken? Dat scheelt ook weer 2 wissels.
Groet, Wim
Wat de fly-over betreft: ik zou hem nog iets verder naar het "noorden" verschuiven zodat er meer ruimte komt voor de scenery in het industriedeel.
Verder begrijp ik dat de overloopwissels nodig zijn om het opstelterrein in beide richtingen te kunnen berijden. Het grijze spoor aan de linkerkant wordt dan wel in 2 richtingen bereden. Dat gaat denk ik een bottleneck worden... Misschien kun je hier gewoon dubbelspoor maken? Dat scheelt ook weer 2 wissels.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 feb 2020 16:58
- Locatie: Well (Limburg)
Re: Baanontwerp Piet
Ik heb de tafels staan en de rails besteld.
Ben nu zo ver dat ik de rails kan gaan leggen, hierover nog enkele vragen.
Kan ik de rails het beste rechtstreeks op het hout leggen of moet hier nog iets onder ?
Wat kan ik er dan het beste onder leggen, kurk of XPS ?
Moet ik het dan alleen onder de rails leggen of over de gehele tafel ?
Wat is het verstandigste, eerst de rails leggen en daarna de kabels solderen en blokken voor de terugmelders slijpen,
of eerst solderen en slijpen en dan de rails pas leggen ?
Gaarne jullie reactie.
Ben nu zo ver dat ik de rails kan gaan leggen, hierover nog enkele vragen.
Kan ik de rails het beste rechtstreeks op het hout leggen of moet hier nog iets onder ?
Wat kan ik er dan het beste onder leggen, kurk of XPS ?
Moet ik het dan alleen onder de rails leggen of over de gehele tafel ?
Wat is het verstandigste, eerst de rails leggen en daarna de kabels solderen en blokken voor de terugmelders slijpen,
of eerst solderen en slijpen en dan de rails pas leggen ?
Gaarne jullie reactie.
Groetjes, Piet Keijsers
Re: Baanontwerp Piet
Hallo Piet,
Je kunt de rails direct op het hout bevestigen. Sommigen gebruiken kurk of XPS voor geluidsreductie maar dat effect valt doorgaans behoorlijk tegen.
Toch zou ik de rails wel op een verhoging leggen. De reden is dat je dan eenvoudig een spoordijk kunt maken, en een sloot of kanaal naast het spoor. Die kleine variaties in de hoogtes rondom het spoor maken het direct veel realistischer dan een plaat waar alles op dezelfde hoogte ligt. Ook in het Nederlandse polderlandschap bv zijn er genoeg hoogteverschillen te vinden.
Je zou de rails bv op 2 cm dik XPS kunnen leggen.
Groet, Wim
Je kunt de rails direct op het hout bevestigen. Sommigen gebruiken kurk of XPS voor geluidsreductie maar dat effect valt doorgaans behoorlijk tegen.
Toch zou ik de rails wel op een verhoging leggen. De reden is dat je dan eenvoudig een spoordijk kunt maken, en een sloot of kanaal naast het spoor. Die kleine variaties in de hoogtes rondom het spoor maken het direct veel realistischer dan een plaat waar alles op dezelfde hoogte ligt. Ook in het Nederlandse polderlandschap bv zijn er genoeg hoogteverschillen te vinden.
Je zou de rails bv op 2 cm dik XPS kunnen leggen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 feb 2020 16:58
- Locatie: Well (Limburg)
Re: Baanontwerp Piet
Ik heb een nieuw draadje geopend in "Mijn N-Baan / Collectie"
Laatst gewijzigd door Piet Keijsers op 06 okt 2020 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Piet Keijsers
Re: Baanontwerp Piet
Ziet er heel netjes uit en het lijkt erop dat er ook al op gereden wordt.
Ik denk dat het tijd wordt om een draadje te openen op 'Mijn N-Baan' want dit is onderhand geen baanplan meer![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik denk dat het tijd wordt om een draadje te openen op 'Mijn N-Baan' want dit is onderhand geen baanplan meer
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
Onderwerp starter - Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 feb 2020 16:58
- Locatie: Well (Limburg)
Re: Baanontwerp Piet
Dat zijn mooie rijlengtes zeg. Ook een mooi vloeiend verloop van de sporen. Gaaf hoor.