Afgelopen tijd wel iTrain even opgefrist en fysiek op de baan de boel opgefrist zodat het weer met elkaar klopte. Ook gelijk weer goed rijgedrag van de treinen na de aanpassingen!
Afgelopen tijd wel begonnen met een verbouwing van een lus in het schaduwstation, nu kom ik er nog goed bij, op termijn niet meer. Het betreft een 2e aansluiting op het schaduwstation, in de toekomst kunnen de treinen via 2 manier in en uit het schaduwstation rijden, al is de nieuwe manier voor alsnog wel toekomst muziek!
De oude situatie. De lus waar de stoomloc op staat wordt aangepakt! Deze lag ook nog niet helemaal verlijmd, dus schroeven eruit en de rails en platen verwijderen.
De nieuwe situatie in opbouw. Het bovenste spoor keert weer terug naar het schaduwstation zoals dat voorheen ook was. Het onderste spoor in bedoeld voor de nieuwe aansluiting, die zal rechts tot bij de rand lopen. Vanaf hier komt de uitbreiding te staan. Tegen de muur bovenin moet de lus nog gesloten worden en dan nog wat bedrading aanleggen voor de nieuwe situatie.
Het spoor op het hoogste niveau, een keerlus, zal een stuk naar rechts toe verhuizen, daar waar nu nog niets is. Boven in de foto, in het midden, zit nog een aansluiting die ik ga bouwen op het moment dat de keerlus even weg is. Daar zal ook een keerlus op komen te zitten om de treinen rond te kunnen laten rijden. Ook dat zal op de nieuwe uitbreiding gebeuren, de kans is ook aanwezig dat ik die aansluit op het nieuwe spoor van het schaduwstation.
Aan de andere kant van de baan -als proef- begonnen met wat gaas te monteren op de bergspanten dmv hete lijm. Dit bevalt prima en zal hier dan ook mee verder gaan. Ik moet nog wel een paar spanten maken om het geheel kloppend te krijgen, maar dan wordt het echt tijd om te stoeien met het gaas, gips en dichtwerken van de berg.
M.a.w. Best veel gedaan en lekker veel te doen..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)