Hallo
Ik heb een reinigingsloc van Fleischmann Piccolo uit elkaar gehaald en gereinigd.
Nadat deze weer gemonteerd was liep de motor bijna niet rond.
wat opvalt is dat de wielen heel erg warm worden.
Wat te doen
Slecht lopende loc
Re: Slecht lopende loc
Hallo serdesign,
Zo te horen heb je de assen/wielen niet goed gemonteerd. Vallen de tandwieltjes goed in elkaar? Bij dit model zitten de stroomafnemenrs aan de buitenkant van de wielen, doe je dat verkeerd dan zal de as veel weerstand hebben waardoor de motor te weinig toeren gaat maken en zelfs door kan branden.
Groetjes,
Jos
Zo te horen heb je de assen/wielen niet goed gemonteerd. Vallen de tandwieltjes goed in elkaar? Bij dit model zitten de stroomafnemenrs aan de buitenkant van de wielen, doe je dat verkeerd dan zal de as veel weerstand hebben waardoor de motor te weinig toeren gaat maken en zelfs door kan branden.
Groetjes,
Jos
-
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Slecht lopende loc
Serdisign,
Heb je de koolborstels ook uit de motor gehaald? Zo ja heb je geprobeerd of ie draaide zonder hem in de loc te zetten? Indien het niet het geval is heb je hem ook niet laten inlopen. Generaal moet je de motor in laten lopen bij het verwijderen van de koolborstels omdat ze in een andere positie terug komen als de oude situatie, beter is nog nieuwe erin te zetten. En inlopen van je motor kijk bij martinb zijn site dat geeft heel goede resultaten.
Wiel warm worden duid op kortsluiting en je zou eens moeten meten of er geen sluiting op zit. Als je niet kan meten is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Wat wel zou kunnen is dat een van je asjes verkeerd omzit. en dat die de kortsluiting veroorzaken. Ik ga ervan uit dat je analoog rijd want bij digitaal had de centrale moeten afschakelen in dat geval.
Graag een bericht van de resultaten.
Heb je de koolborstels ook uit de motor gehaald? Zo ja heb je geprobeerd of ie draaide zonder hem in de loc te zetten? Indien het niet het geval is heb je hem ook niet laten inlopen. Generaal moet je de motor in laten lopen bij het verwijderen van de koolborstels omdat ze in een andere positie terug komen als de oude situatie, beter is nog nieuwe erin te zetten. En inlopen van je motor kijk bij martinb zijn site dat geeft heel goede resultaten.
Wiel warm worden duid op kortsluiting en je zou eens moeten meten of er geen sluiting op zit. Als je niet kan meten is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Wat wel zou kunnen is dat een van je asjes verkeerd omzit. en dat die de kortsluiting veroorzaken. Ik ga ervan uit dat je analoog rijd want bij digitaal had de centrale moeten afschakelen in dat geval.
Graag een bericht van de resultaten.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Slecht lopende loc
De wielen zijn enkelzijdig geïsoleerd. Je moet goed uitkijken dat de isolatie van beide wielen langs dezelfde kant worden gelegd, anders heb je kortsluiting via de as en het chassis. (ik spreek uit ervaring)
groeten,
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
groeten,