Ik heb een aantal weken een DH05C ingebouwd in een FLM 7434 en het reed een dag of twee goed en toen ging de loc langzamer rijden en stopte op een gegeven moment maar de verlichting bleef branden. Nu doet ie niks meer en bij het uitlezen op het programmeer spoor krijg ik 'error' op mijn Twin Center.
Als ik de zwarte en rode draad aansluit op het programmeer spoor gebeurt hetzelfde.
Nieuwe decoder gekocht en deze geeft ook een error op het programmeer spoor bij uitlezen van cv1. Deze heeft alleen op het programmeer spoor gestaan. Kan toch niet twee defecte decoders hebben?
Alles precies overgenomen van mijn andere twee BR614's die wel perfect rijden met het zelfde type decoder.
Decoder is een Doehler & Haass DH05C. Hier heb ik er een stuk of 15-16 van en nooit problemen mee gehad.
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting opsturen
D&H decoder probleem
-
Onderwerp starter - Berichten: 1467
Re: D&H decoder probleem
Hi
Een lokdecoder heeft een motor nodig om uitlezen door een centrale mogelijk te maken
Lampje zou misschien ook kunnen als belasting, een ledje met weerstand zal denk ik niet werken
groet
Guus
Een lokdecoder heeft een motor nodig om uitlezen door een centrale mogelijk te maken
Lampje zou misschien ook kunnen als belasting, een ledje met weerstand zal denk ik niet werken
groet
Guus
Laatst gewijzigd door piksov op 14 dec 2020 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dank je Guus.
Ik zal morgen even kijken of de grijze draad niet verongelijk van de motor is gekomen. Die zit in dit ding direct aan de motor vast.
Vraag me af of de motor de geest heeft gegeven
Ik zal morgen even kijken of de grijze draad niet verongelijk van de motor is gekomen. Die zit in dit ding direct aan de motor vast.
Vraag me af of de motor de geest heeft gegeven
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Ik ben echt af en toe te stom voor woorden...
Draadje en aansluiting bekeken en all ok. Koolborsteltjes waren gewoon op. Rijdt lekker nu.
Naja, hebben we tenminste een extra decoder op voorraad voor de volgende loc.
Thanks @piksov voor de tip. Ik had geen idee dat zonder motor de decoder niet herkend werd.
Nu kan ik eindelijk de BR614 doppeleinheit op de baan zien rijden.
Draadje en aansluiting bekeken en all ok. Koolborsteltjes waren gewoon op. Rijdt lekker nu.
Naja, hebben we tenminste een extra decoder op voorraad voor de volgende loc.
Thanks @piksov voor de tip. Ik had geen idee dat zonder motor de decoder niet herkend werd.
Nu kan ik eindelijk de BR614 doppeleinheit op de baan zien rijden.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...