Raspberry Pi4 2Gb iTrain

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
MaartenOtto

Raspberry Pi4 2Gb iTrain

Bericht door MaartenOtto »

Beste mede forummers,

Ik heb het besluit genomen mn toekomstige baan aan te sturen middels Dinamo en iTrain. Nu heb ik hier ergens nog een P14 met 2GB ram rondslingeren. Kan ik deze vatsoenlijk gebruiken voor iTrain of heb ik meer ram nodig?
En als jullie er ervaring mee hebben, hoe heet wordt de pi?

Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.

FidOo

Re: Raspberry Pi4 2Gb iTrain

Bericht door FidOo »

Hoi Maarten, of otto.. :)

@martindomburg heeft in het verleden wel eens geexperimenteerd met een RasPi en Itrain/Dinamo. Zijn conclusie was dat dit voor kleine baantjes te doen is, maar voor middel en grotere banen dat dit al gauw te veel is. Vooral op het grafisch gebied krijgt de Pi het lastig. Nu was dit geloof ik een PI3 en geen 4 dus of dat veel uit maakt weet ik niet.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

De 3 ging juist beter grafisch als de 4, maar die was niet sterk genoeg qua rekenwerk. De Pi4 (4GB) kon Schellenbach gewoon aan, alleen grafisch niet. De grens ligt bij een baantje met rond de 15 blokken.

De Pi4 gebruikt helaas maar 1 core voor zijn GPU.

Onderwerp starter
MaartenOtto

Bericht door MaartenOtto »

Das wel weinig ja, maar even verder kijken naar opties. Heb geen zin om een laptop op grote kast aan de baan te hangen. Dus denk aan een x86 SBC.

Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Voor onze iTrainPC Server gebruiken we een Intel Nuc met Windows 10. Heel makkelijk samen te stellen en werkt perfect.

Klein en van alle opties voorzien zoals WiFi, Lan, BT en USB 3. En je kunt er twee schermen op aansluiten

Plaats reactie