Beste mede-N'ers
Om mijn Belgische collectie rollend materieel een minder Duits overwicht te geven, zoek ik de oplossing richting Brits spul. (6% van de Belgische rijtuigen was Brits van oorspong in 1920, achtergelaten door de Britse strijdkrachten). Echter, ik vind in schaal N geen enkel rijtuig van vóór 1920. De oudste Engelse rijtuigen dat ik gevonden heb, zijn de reeks Gresley rijtuigen van Dapol uit de jaren 1930. Niets van voor die tijd. Toch wel vreemd, omdat Engelsen over het algemeen nogal graag naar hun nostalgisch verleden grijpen.
Wie heeft weet van oude Britse rijtuigen in schaal N, uit de tijd van de "Big Four" (GWR, LMS, LNER & SR) van vóór WO1?
Engelse rijtuigen van vóór 1920 in schaal N?
Engelse rijtuigen van vóór 1920 in schaal N?
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Engelse rijtuigen van vóór 1920 in schaal N?
Wanneer je wat vindt zul je waarschijnlijk tegen het probleem aanlopen dat het 1:148 is..
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Dat schaalverschil is voor mij niet meteen een probleem. Het Engels materieel is op zicht een tikkeltje kleiner door het kleiner gabarit. De engelse schaal N dan weer wat groter. Het heft mekaar een beetje op. Je moet natuulijk niet 2 dezelde modellen naast elkaar zetten (vb een class 66 van Engelse en Europese makelij). Dan is het wel duidelijk.
Ik ben vooral geïnteresseerd in een alternatief voor de overvloed aan Duits materieel. De Engelse stijl is zeer welkom op mijn toekomstig baan. Misschien geeft iemand weet van een Engels schaal N forum waar ik de vraag kan droppen?
Ik ben vooral geïnteresseerd in een alternatief voor de overvloed aan Duits materieel. De Engelse stijl is zeer welkom op mijn toekomstig baan. Misschien geeft iemand weet van een Engels schaal N forum waar ik de vraag kan droppen?
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Hi Michiel
kijk eens bij deze groep
http://www.modelrailforum.com/forums/index.php?
zij bezitten ook een N forum
groetjes
Daan
kijk eens bij deze groep
http://www.modelrailforum.com/forums/index.php?
zij bezitten ook een N forum
groetjes
Daan
cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Wat is gabarit?Michiel schreef:Dat schaalverschil is voor mij niet meteen een probleem. Het Engels materieel is op zicht een tikkeltje kleiner door het kleiner gabarit. ...
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
vrij ruimte profiel ??
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
OK, een omgrenzingsprofiel dus. Weer een nieuw woord geleerd, je bent er nooit te oud voor... ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan