Ik ben Marcus (in het dagelijks leven gewoon Marc... (maar die naam was hier al vergeven
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Al een aantal jaren kijk ik hier stiekem mee, maar nu pas aangemeld. Waarom nu pas?
Zeker 32 jaar geleden heb ik eens een starter set gekocht van Minitrix (71002), in een kast gelegd, inmiddels 6x mee verhuist (tot naar Portugal aan toe), kortom: nooit iets mee gedaan. De laatste jaren heb ik al vaker gedacht om een modelspoorbaan te bouwen, ik was alleen bang dat het zo´n lange tijd in beslag zou nemen (meerdere jaren?), dat de interesse zou verdwijnen. Zodoende heb ik me de laatste winters toegelegd op diorama´s.
Maar dit jaar moet het er maar eens van komen!
Ik heb bewust een niet te grote ruimte gecreëerd: 200 x 90 cm. Ik zie vaak beginners zo´n gigantisch grote tafel maken, dat ik denk dat de meeste al voortijdig weer worden afgebroken. Ik heb inmiddels in principe een baanplan af, met een naar mijn idee niet al te ingewikkelde baan. Het rijden met treintjes is voor mij maar bijzaak, het gaat mij om het maken van de scenery.
Onderstaand mijn baanplan. Als iemand een ander idee heeft, of problemen in dit plan voorziet, dan roept u maar!
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/d3GRXcBK/2021-01-01.png)
Uiteindelijk wil ik digitaal gaan rijden, maar ben totaal niet bekend in die materie. Vandaar dat ik het mezelf voorlopig niet te moeilijk ga maken. De keerlus rechtsboven en de verbinding links onder leg ik wel, maar op zo´n manier dat ze voorlopig buiten spel staan. Vanaf de wissel links onder gaat de baan naar rechts stijgen, de bocht rechts van het midden ligt onder het hoge gedeelte. Daarboven bij de slinger zou een station komen, en dan naar rechts weer dalen naar het lage niveau.
Dit was het even voor nu.
Nog even 1 aanvulling c.q. vraag: het liefst zou ik Nederlandse scenery maken, maar in N schaal is daar qua gebouwen weinig in te vinden. Of zoek ik misschien verkeerd?
Groet, Marc