dat de kruiswissel van Kato op 4 punten stroom nodigt heeft
stukjes ervoor had gelezen had je het begrepen
![Muur |:(](./images/smilies/frusty.gif)
Mack
Prima hoor Mack. Maar wat ik bedoel is dat hier bijdragen worden gepost waarvan ik denk "had er even een paar woorden bij gezet". Nu wordt bij mij de aandrang om te antwoorden niet echt vergroot. (lees dat als: " moet ik nu moeite doen om te antwoorden bij iemand die zijn bijdragen niet eens leesbaar opschrijft?")
Het gebeurt blijkbaar bij 1 model.MaartenOtto schreef: ↑29 jun 2020 13:37 Hallo allemaal,
Ik gebruik met behoorlijk tevredenheid Unitrack maar heb nu een model dat op de overloopwissels er uit loopt. Na wat testen en er even rustig voor hebben gezeten ben ik tot de conclusie gekomen dat de draaistellen soms door de “guard rail” uit het spoor worden gewipt.
Is dit een bekend problem en wat hebben jullie er aan gedaan?
Pas wel op voor een enkele wissels en de dubbele (die worden nl door 1 motor aangedreven) is de 12V voldoende, maar voor de kruiswissels met vier motoren is die 12V vaak te weinig. Er gaan dan maar 2 of 3 van de wissels om. 15V is voor de wisselaandrijving beter.Dré schreef: ↑05 aug 2020 15:24 Hallo Kees,
Ik neem aan dat je met de standaard schakelaar die blauwe Kato schakelaar bedoeld?
Er zijn wel een paar voordelen te noemen. Bv als men schakelaars in een bedieningspaneel wil in bouwen.
Het is makkelijker om een klein tuimelschakelaartje ergens in te bouwen dan zo'n grote van Kato.
En ook niet onbelangrijk, de prijs.
Voor de prijs van 1 Kato schakelaar kan men makkelijk 4 van deze schakelingen maken.
Ook de voeding kan lekker klein en goedkoop blijven omdat deze schakeling heel weinig stroom vraagt,
er zijn al 12v voedingsadapters voor 8 Euro.
André
Inderdaad
Ik weet een adres in NL https://www.n-spoorstore.nl/nl/n-spoor/ ... t-3-voudigHanspoor schreef: ↑25 nov 2020 14:04 Bedankt voor de informatie heren.
Ik zie de Kato 3-way extension cord 24-827 momenteel voor 5 euro staan op Ebay uit Engeland (4,30 euro verzendkosten), geen gekke deal lijkt mij.
Iemand anders vertelde mij dat ik meerdere draden in dat groene aansluitpunt kan plaatsen.
Daar kan ik niet op antwoorden
Ik uiteraard ook niet.
Natuurlijk. Voor bijna alles is er keuze tussen een kant-en-klare oplossing en de doe-het-zelf variant. Sommigen hebben hun eigen DCC centrale gebouwd, dat doe ik ook niet.Modelbouwerke schreef: ↑08 jan 2021 17:20 Niet iedereen is even technisch of handig en dan is zo'n dure lasklem van Kato de oplossing.
Al zal uw systeem even goed werken.