Starter n spoor via pc en Digikeys

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Joopst

Starter n spoor via pc en Digikeys

Bericht door Joopst »

Medespoorders,
Ik heb mijn tafel klaar en ga starten met inkoop Fleischmann n- spoor. Via Anyrail een ontwerpje gemaakt, later kan ik dit uitbreiden.
Ik heb de Digikeys 5000 centrale en ga deze koppelen aan mijn PC.
In de planning heb ik staan:
DR 4088 LN terugmeldmodule.

Welke Digikeys module heb ik dan nog nodig om wissels te bedienen via de PC met Koploper?

shoven

Re: Starter n spoor via pc en Digikeys

Bericht door shoven »

Een wissel- of servodecoder, van Digikeijs of een ander merk. Als het DCC praat moet ie werken met de rest van je spullen.
Ik ben zelf erg tevreden met de spullen van Rosoft, maar anderen zweren bij andere merken. Welke je precies nodig hebt hangt er vanaf of je met servo's werkt of met andere aandrijvingen.
De service van Rosoft is supergoed (Wim is eens naar mij thuis komen rijden om een ontbrekend onderdeel er ter plekke in te solderen*), van Digikeijs hoor ik andere verhalen.

(* ok, hij woont hier vlakbij)

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Marksintpancras

Re: Starter n spoor via pc en Digikeys

Bericht door Marksintpancras »

Joop,

Wat belangrijk is het werkt met de rest van je spullen.

Tevens is een goede support belangrijk als je de stof nog moet leren. Dus kan ik bij vragen bij iemand terecht? Dat is bij Rosoft zo te lezen geen probleem. Op de Veluwe zit ook zo'n digitale allesweter.

Bij Digikeijs zijn er DR60710-m voeding in omloop met CE keurmerk van China export en niet de CE keurmerk van de EU.

De China export modellen schijnen defecte te vertonen waardoor jouw digitale componenten kunnen gaan roken.

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Plaats reactie