Ik wil een doorsteek realiseren in win-rail met de peco kruising 80. Nu vermoed ik als ik de foto's van de catalogus zie dat ik een kruising kan maken met 4 8 garden wissels en een 394 kruising. Alleen als ik die gebruik in Winrail dan kan ik hem niet koppelen.
Nu vermoed ik dat dit een winrail fout is. Hefet iemand voor de zekerheid een antwoord op mijn vraag. Je kan zien wat ik bedoel in mijn N_baan draadje op de afbeelding Schwarzwald_laag
alvast bedankt
Peco SL-394 (kruising code 80)
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
Re: Peco SL-394 (kruising code 80)
Hallo Martin,
als je kruising SL383 van 20° gebruikt, dan zal het wel passen.
als je kruising SL383 van 20° gebruikt, dan zal het wel passen.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
Ik wil de kruising gebruiken op de 8 graden wissels, ik denk dat die dan iets te groot is
Inderdaad, lapsus mijndertwege. Ik duik nog eens in Peco's railgeometrie! Tot seffes,
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
Seffes = "straks" of "even".
Maar je hebt gelijk, met Peco 80 is er geen oplossing. Ofwel leg je de 2 oversteken na mekaar, ofwel werk je met een tegenboog zodat het tweede kruisende spoor even parallel loopt, maar de mooiste oplossing lijkt me met een Minitrix of Roco 15° kruising te werken. Het verschil van die 2 keer een halve graad is best goed te overbruggen, denk ik.
Maar je hebt gelijk, met Peco 80 is er geen oplossing. Ofwel leg je de 2 oversteken na mekaar, ofwel werk je met een tegenboog zodat het tweede kruisende spoor even parallel loopt, maar de mooiste oplossing lijkt me met een Minitrix of Roco 15° kruising te werken. Het verschil van die 2 keer een halve graad is best goed te overbruggen, denk ik.
-
Ik heb zowiezo de optie om gebrui te maken van een Fleischmann combi
dat werkt zowiezo, had alleen graag 8 graden wissels willen gebruiken voor de betere loopeigenschappen.
zo is het ook opgelost
dat werkt zowiezo, had alleen graag 8 graden wissels willen gebruiken voor de betere loopeigenschappen.
zo is het ook opgelost