Beste allemaal,
Wie kan mij helpen.
Wat is de maximale diepte van een baan en waar is dit op gebaseerd.
groeten
Hans
diepte baan in cm
Re: diepte baan in cm
De trein achterin je baan gaat een keer ontsporen... hoe langer je armen, hoe dieper je baan kan zijn. Maatlat + arm = maximale diepte van de baan. Een vastgestelde maat is er niet.
En denk ook alsjeblieft aan bomen, bovenleidingen, bergen, huizen etc. die je niet wil beschadigen wanneer je de trein in kwestie wilt redden. Dus een meter is dan al heel wat (zeg ik met m'n twee meter...en m'n baan met diepte van niet meer dan 30cm dat dan weer tamelijk weinig is)
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Ik vind het aanleggen van die bomen/bovenleiding/landschap, etc nog veel belangrijker. Even moeilijk doen om een trein op het spoor te krijgen, OK, maar uren lang 1m ver reiken om rotsjes te krassen, nee bedankt.
Daarom houd ik 60cm aan.
Daarom houd ik 60cm aan.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Het bouwen zou men nog strategisch kunnen aanpakken, en van achter naar voor werken. Maar hou er ook rekening mee dat je later gegarandeerd op die verste plekken ingrijpend werk moet verrichten: vb een kapotte wissel vervangen, een losgekomen draad terug aan de rails solderen... ik spreek van ervaring. Hou het op 60cm, en zorg ervoor dat alles bereikbaar blijft. Als je om de baan heen kan lopen, of als je onderdoor kan kruipen tot aan een vrijstaande achterkant, dan kan je natuurlijk tot een breedte van ongeveer 120cm werken. Mijn vorige baan stond op wieltjes, en kon het van de muur losrijden, waardoor ik onderdoor kon kruipen en gemakkelijk aan de achterkant kon werken. (zie http://users.edpnet.be/Saraan )
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
80cm heb ik, en dat werkt prima (ben zelf 1.81m). Eerst was het 1.20m, maar dat is echt te diep als je er aan de achterkant niet bij kunt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan