Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Lees hier het hele artikel!
De nieuwe DH10C locdecoder
Krachtpatser op micro formaat
Dat de ontwikkeling op digitaal gebied niet stilstaan mag duidelijk zijn. Hadden we vorig jaar nog ESU die met de LokPilot V5 serie de digitale wereld schokte, zo deed ZIMO dat dit jaar met de nieuwe MS series. En nu is het de beurt aan Doehler & Haass om de grenzen van de digitale techniek wat verder op te rekken!
Met hun nieuwe generatie DH10C locdecoders hebben zij een microdecoder in de markt gezet die de rest op het gebied van prestaties het nakijken geeft. Zo hadden de decoders al het gemak dat ze bestand zijn tegen een voltage van maximaal 30V. Nu leveren deze decoders een maximale motorstroom van 1,5 Ampère. Dat is ongekend hoog voor een microdecoder. Hierdoor is de decoder ook geschikt voor zware H0 locomotieven!
De Front- en sluitverlichting (Wit en Geel) blijven een vermogen leveren van 150 mA, echter de versterkte uitgangen AUX1 en AUX2 leveren maar liefst 300 mA. En dat is nog niets vergeleken met de functie-uitgangen AUX 3 en AUX 4, welke maar liefst 1000 mA kunnen leveren. Aux 5 en Aux 6 blijven onversterkt en leveren maximaal 20 mA. Deze uitgangen blijven onderdeel van de SUSI aansluiting op de decoder.
Ook hebben ze de interne buffercapaciteit vergroot met een factor 5. Dat betekent dat de decoders 5 maal langer in leven blijven bij slecht contact. Ook dit is voor een locdecoder echt nieuw, waar de capaciteit vaak met een LocBuffer vergroot moet worden.
In formaat is de decoder ook kleiner geworden. Kende de eerste generatie DH10c nog de afmetingen 14,2x9,3x1,5 mm. De nieuwe DH10c is kleiner met een afmeting van 12,7x8,9x1,4 mm.
Daarnaast worden de decoders nu in 5 uitvoeringen geleverd:
Loodpads (zonder draden)
Flatcable NEM 651
Bedraad met NEM 651 stekker
Bedraad
Direct steek NEM-651 6-pins
De decoder zijn wel wat duurder dan de oude generatie, variërend tussen de € 29,90 en € 34,90
Wanneer de nieuwe decoders leverbaar gaan worden hebben we nog geen antwoord op, uiteraard houden wij u hiervan op de hoogte middels de webshop, social media en nieuwsbrief. Tot die tijd is de eerste generatie DH10C nog volop verkrijgbaar via onze webshop.
Klik hier om de decoder te bekijken!
De nieuwe DH10C locdecoder
Krachtpatser op micro formaat
Dat de ontwikkeling op digitaal gebied niet stilstaan mag duidelijk zijn. Hadden we vorig jaar nog ESU die met de LokPilot V5 serie de digitale wereld schokte, zo deed ZIMO dat dit jaar met de nieuwe MS series. En nu is het de beurt aan Doehler & Haass om de grenzen van de digitale techniek wat verder op te rekken!
Met hun nieuwe generatie DH10C locdecoders hebben zij een microdecoder in de markt gezet die de rest op het gebied van prestaties het nakijken geeft. Zo hadden de decoders al het gemak dat ze bestand zijn tegen een voltage van maximaal 30V. Nu leveren deze decoders een maximale motorstroom van 1,5 Ampère. Dat is ongekend hoog voor een microdecoder. Hierdoor is de decoder ook geschikt voor zware H0 locomotieven!
De Front- en sluitverlichting (Wit en Geel) blijven een vermogen leveren van 150 mA, echter de versterkte uitgangen AUX1 en AUX2 leveren maar liefst 300 mA. En dat is nog niets vergeleken met de functie-uitgangen AUX 3 en AUX 4, welke maar liefst 1000 mA kunnen leveren. Aux 5 en Aux 6 blijven onversterkt en leveren maximaal 20 mA. Deze uitgangen blijven onderdeel van de SUSI aansluiting op de decoder.
Ook hebben ze de interne buffercapaciteit vergroot met een factor 5. Dat betekent dat de decoders 5 maal langer in leven blijven bij slecht contact. Ook dit is voor een locdecoder echt nieuw, waar de capaciteit vaak met een LocBuffer vergroot moet worden.
In formaat is de decoder ook kleiner geworden. Kende de eerste generatie DH10c nog de afmetingen 14,2x9,3x1,5 mm. De nieuwe DH10c is kleiner met een afmeting van 12,7x8,9x1,4 mm.
Daarnaast worden de decoders nu in 5 uitvoeringen geleverd:
Loodpads (zonder draden)
Flatcable NEM 651
Bedraad met NEM 651 stekker
Bedraad
Direct steek NEM-651 6-pins
De decoder zijn wel wat duurder dan de oude generatie, variërend tussen de € 29,90 en € 34,90
Wanneer de nieuwe decoders leverbaar gaan worden hebben we nog geen antwoord op, uiteraard houden wij u hiervan op de hoogte middels de webshop, social media en nieuwsbrief. Tot die tijd is de eerste generatie DH10C nog volop verkrijgbaar via onze webshop.
Klik hier om de decoder te bekijken!
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Past deze dan in een Kato Class 66 zonder dat je ;m omhoog moet buigen?
Mvg, Albert
Mvg, Albert
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Dat kan met de bedrade versie op nem651. De decoder past dan onder de printplaat. Of je neemt de pd05a, die past er gewoon in, dat is een nano decoder.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
De buffercapaciteit is 5x groter. Betekend dit dat een aparte buffer dan niet meer nodig is? Over hoeveel (m)sec buffer spreken we dan? Mooie update.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Ja volgens hun is de toepassing van de LocBuffer minder nodig. Hoeveel het is weet ik nog niet. Midden januari gaan ze geleverd worden. Dan weten we meerNico Essers schreef: ↑16 dec 2020 19:04 De buffercapaciteit is 5x groter. Betekend dit dat een aparte buffer dan niet meer nodig is? Over hoeveel (m)sec buffer spreken we dan? Mooie update.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Bijna, de flatcable word van de week al verstuurd! Denk dat de rest snel volgt
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Ze zijn binnen!!
De onderste is de nieuwe 2e generatie DH10c
De flatcable en bedrade versie zijn leverbaar via deze link:
https://www.dtswebshop.nl/nl/dh10c-2e-generatie.html
De onderste is de nieuwe 2e generatie DH10c
De flatcable en bedrade versie zijn leverbaar via deze link:
https://www.dtswebshop.nl/nl/dh10c-2e-generatie.html
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
en besteld.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Dan ben ik eens benieuwd naar de buffer capaciteit.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Hier ook besteld ... en ondertussen vandaag mogen ontvangen!
Vanavond een poging gedaan om deze nieuwe decoder eens aan de tand te voelen.
Ingebouwd in mijn FLM 7460 ICE-T.
Hier gaat de decoder in het restauratie rijtuig, daar zit de motor.
Het gaat hier dus puur om de motorsturing en niet om de functies (want die heeft dat motorrijtuig niet)
Ik ben best onder de indruk van de decoder qua buffering, ik heb 1 wissel op de baan waar deze ICE-T wel eens een extra stop wenste te maken die niet in de dienstregeling staat ....
Helaas voor de mensen die naast dat wissel wonen (dat zullen er niet veel zijn, is namelijk in een tunnel....), maar die stop behoort vanaf nu tot het verleden.
Er hebben al veel decoders in de ICE-T gezeten, maar deze decoder komt daar goed over heen.
En dan niet in race modus, nee gewoon stapje 1 (misschien 2 kan het niet zo heel strak regelen met mn multimaus) en dan maar rondjes draaien zonder te blijven haken.
De decoder kan denk ik ook net iets meer stroom kwijt aan deze trein, in beide stuurstanden zitten decoders, en zijn standaard voorzien van stroomslepers op alle assen in die stuurstanden.
Kwa maat ook helemaal goed, net zolang als de DH05 die ik normaal gebruik, ietsje breder (2mm of zo), klein genoeg om overal weg te werken.
Niet zo klein als de TRAN decoders, maar als ik voor bedrijfszeker moet kiezen wint deze DH10C het zeker.
Ik denk dat dit mn nieuwe standaard decoder gaat worden.
(en ondertussen kruipt de ICE-T nog steeds over de baan)
Guus
Vanavond een poging gedaan om deze nieuwe decoder eens aan de tand te voelen.
Ingebouwd in mijn FLM 7460 ICE-T.
Hier gaat de decoder in het restauratie rijtuig, daar zit de motor.
Het gaat hier dus puur om de motorsturing en niet om de functies (want die heeft dat motorrijtuig niet)
Ik ben best onder de indruk van de decoder qua buffering, ik heb 1 wissel op de baan waar deze ICE-T wel eens een extra stop wenste te maken die niet in de dienstregeling staat ....
Helaas voor de mensen die naast dat wissel wonen (dat zullen er niet veel zijn, is namelijk in een tunnel....), maar die stop behoort vanaf nu tot het verleden.
Er hebben al veel decoders in de ICE-T gezeten, maar deze decoder komt daar goed over heen.
En dan niet in race modus, nee gewoon stapje 1 (misschien 2 kan het niet zo heel strak regelen met mn multimaus) en dan maar rondjes draaien zonder te blijven haken.
De decoder kan denk ik ook net iets meer stroom kwijt aan deze trein, in beide stuurstanden zitten decoders, en zijn standaard voorzien van stroomslepers op alle assen in die stuurstanden.
Kwa maat ook helemaal goed, net zolang als de DH05 die ik normaal gebruik, ietsje breder (2mm of zo), klein genoeg om overal weg te werken.
Niet zo klein als de TRAN decoders, maar als ik voor bedrijfszeker moet kiezen wint deze DH10C het zeker.
Ik denk dat dit mn nieuwe standaard decoder gaat worden.
(en ondertussen kruipt de ICE-T nog steeds over de baan)
Guus
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Ze zijn inderdaad prettig. Morgen gaat hij bij mij in een Minitrix Ludmilla die met de huidige DH10C telkens stil valt om de x centimeter.
Heb hoge verwachtingen
Heb hoge verwachtingen
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Nieuws: De Nieuwe DH10C komt eraan!
Zelf ook even de proef op de som genomen.
Ik had een BR 132 van Minitrix rondrijden met het aloude Doehler probleem, stilvallen vanwege happerend contact.. Om de 40 cm moest hij in de bochten weer een zetje hebben om verder te gaan. Ik heb de oude DH10c vervangen voor de DH10c 2e generatie.
En ik moet zeggen, wat een verschil:
Direct al een merkbaar beter en stiller resultaat. En een rondje over Schellenbach zonder 1x stil vallen, de oude was ondertussen als een keer of 50 opnieuw opgang geholpen.
Wel heb ik de snelheid getrimt op waarde 50 vooruit en achteruit, de snelheid was geijkt 180 km/h en dat is veel te snel. Ook heb ik de frequentie op 2 gezet wat het knerpen van de motor wat tegen ging.
Uiteindelijk geijkt in iTrain en de curve is om van te smullen:
Kortom, Doehler & Haass maakt zijn naam weer waar. De komende tijd gaan we nog meer modellen uitrusten met deze decoder!
Ik had een BR 132 van Minitrix rondrijden met het aloude Doehler probleem, stilvallen vanwege happerend contact.. Om de 40 cm moest hij in de bochten weer een zetje hebben om verder te gaan. Ik heb de oude DH10c vervangen voor de DH10c 2e generatie.
En ik moet zeggen, wat een verschil:
Direct al een merkbaar beter en stiller resultaat. En een rondje over Schellenbach zonder 1x stil vallen, de oude was ondertussen als een keer of 50 opnieuw opgang geholpen.
Wel heb ik de snelheid getrimt op waarde 50 vooruit en achteruit, de snelheid was geijkt 180 km/h en dat is veel te snel. Ook heb ik de frequentie op 2 gezet wat het knerpen van de motor wat tegen ging.
Uiteindelijk geijkt in iTrain en de curve is om van te smullen:
Kortom, Doehler & Haass maakt zijn naam weer waar. De komende tijd gaan we nog meer modellen uitrusten met deze decoder!