Omdat jullie me zo goed geholpen hebben nog maar een vraagje. Ik ben bezig een baanplan te maken en heb gekozen voor peco 55 rails en wissels. Nu schakelen de peco wissels nogal zwaar. Als ik een trein via een wissel naar een zijspoor wil laten gaan is dat uiteraard geen probleem. Maar als ik van het zijspoor terug wil op het , zeg maar hoofdspoor, dan moet de wissel daar ook in de goede stand gezet worden anders ontsporen de lichte wagons. Bij een fl*mann wissel maakt het niet uit hoe hij staat. Dan wordt de wissel even opzij gedrukt. Is daar een oplossing voor? Als ik alleen 1 kant uit rij kan ik de veertjes onder de wissels weghalen, maar als er ooit een keer een trein (ivm spoorwerkzaamheden haha) de andere kant uit moet, gaat dat niet werken. Hoe hebben de peco gebruikers onder jullie dit opgelost?
Sjoef
Dit keer een peco vraagje
Dit keer een peco vraagje
Laatst gewijzigd door sjoef op 21 dec 2008 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dit keer een peci vraagje
Hallo Sjoef,
Ook bij Fleischmann wissels hebben de lichte wagonnetjes moeite met het openrijden van een wissel. En als je op de wissel staat en toch even achteruit wilt heb je ook een probleem.
Als je digitaal wilt gaan rijden zou ik het sowieso niet doen, je veroorzaakt een kortstondige kortsluiting bij het oprijden van de wissel, de meeste centrales slaan dan al af.
Het is mij de besparing van een aandrijving in ieder geval niet waard
Groetjes,
Jos
Ook bij Fleischmann wissels hebben de lichte wagonnetjes moeite met het openrijden van een wissel. En als je op de wissel staat en toch even achteruit wilt heb je ook een probleem.
Als je digitaal wilt gaan rijden zou ik het sowieso niet doen, je veroorzaakt een kortstondige kortsluiting bij het oprijden van de wissel, de meeste centrales slaan dan al af.
Het is mij de besparing van een aandrijving in ieder geval niet waard
Groetjes,
Jos
Re: Dit keer een peco vraagje
Jos, bedankt voor je reactie. Ik had jou ook een pm gestuurd over jouw perrons. Misschien dat je even aan kunt geven welke jij gebruikt.
Sjoef
Sjoef