nog verder een dagje lijmen-tekenen.
Toch maar besloten om er enig relief in te brengen.
Binnenplein op +10mm. en Ere-plein op 20 mm. te brengen.
Dat bracht zo wel zijn problemen mee. Maar waarmee die gronddelen maken.?
1) dacht ik aan multiplex van 5mm. dik. maar als ik naar die restjes keek , nog in mijn bezit, heb ik maar snel dit idee laten varen. Die platen stonden zo scheluw dat ik er zee-ziek van werd.
2) Ik had ergens van die groene platen 5 mm. dik, maar geen van mijn lijmen wil erop kleven! het bleef verschuiven en het was ook niet solide. De basis ging doorbuigen als je wilde optillen.
3) dan dacht ik aan golfkarton. Dat is er hier ook in huis, als restafval van al die internet bestellingen. Heb ik daar ook toch een doos waarvan de wanddikte 5 mm.
Dus maar eerst eens pen en papier en de ouderwetse tekendriehoeken bovengehaald en een fatsoenlijk grondplan getekend. Daarop aangeduid wat het gebied +10mm moet worden en wat het gebied van +20mm.
Eerst al dat golfkarton op elkaar kleven met witte PVA. een uurtje laten drogen. Dan vanuit de tekening daarop de contouren overbrengen.
maar nu ? hoe dat uitsnijden? Een proefje op de lintzaag , met een metaal zaag, bleek de oplossing. Dat spul is mooi te verzagen.
Het geheel moet ook nog op een grotere plaat golfkarton komen, dat ik later zo op de spoorbaan kan kleven.
Heel de verdediging-wallen zijn nog niet klaar, Dat vraagt meer tijd dan ik had ingeschat. zeker met al die kantelen die moeten uitgesneden worden. Nog wel enkele muren moeten uitgeprint worden en op karton gekleefd, alsook nog de vloeren. in het ene- deel soort klinkers. In het tweede deel een soort aangestampte aarde, of neem ik asfalt? Het ere plein krijgt een stenen patroon.
Nou jongens, krijg zo de indruk dat ik hier voor "Piet snot " sta te posten of dat het hier een monoloog gaat worden.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac11.6, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik