Een soort van nieuw.
Een soort van nieuw.
Goedendag,
Om te beginnen zal ik mij even kort voorstellen. Mijn naam is Dennis, 48 jaar jong en woonachtig in Almere. Zo, dat hebben we alvast gehad.
Vroeger als kind heb ik een Märklin baantje gehad. Later heb ik nog wat met N-spoor gedaan. Maar wegens verhuizen, kinderen en weer verhuizen is er niets mee gedaan en is in de loop der tijd de boel weg gedaan. Omdat ik toch altijd wel bezig ben geweest met modelbouw kriebelt het weer om een baan te gaan maken. Ik ben me dus echt aan het oriënteren want in de loop der jaren is er veel veranderd. Ik werkte destijds ook in een modelspoor winkel maar dat was echt tot aan het begin tijdperk van digitaal rijden. Ik zat/zit nog te twijfelen tussen H0 en N, maar neig toch naar N-spoor. Je hebt uiteraard meer baan op minder ruimte. Ik heb nog niet precies een idee van de beschikbare ruimte (mede door komende verhuisplannen). Maar wellicht begin ik met een diorama achtige iets wat later in de baan in te passen is. Qua smaak gaat de voorkeur uit naar periode I en II denk ik. Ik ben wel van het industriële en de stoomtreinen. Qua landschap ruige natuur met bergen, een "stad" met een groot station (Bonn van Faller lijkt me mooi). En een klein dorpje met een stationnetje in de bergen. Een uitdagend en interessant banenplan met een twist erin. En ik wil toch wel digitaal rijden. Maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Genoeg nog om uit te zoeken. Ik hoop hier voldoende info te gaan vinden.
Dennis
Om te beginnen zal ik mij even kort voorstellen. Mijn naam is Dennis, 48 jaar jong en woonachtig in Almere. Zo, dat hebben we alvast gehad.
Vroeger als kind heb ik een Märklin baantje gehad. Later heb ik nog wat met N-spoor gedaan. Maar wegens verhuizen, kinderen en weer verhuizen is er niets mee gedaan en is in de loop der tijd de boel weg gedaan. Omdat ik toch altijd wel bezig ben geweest met modelbouw kriebelt het weer om een baan te gaan maken. Ik ben me dus echt aan het oriënteren want in de loop der jaren is er veel veranderd. Ik werkte destijds ook in een modelspoor winkel maar dat was echt tot aan het begin tijdperk van digitaal rijden. Ik zat/zit nog te twijfelen tussen H0 en N, maar neig toch naar N-spoor. Je hebt uiteraard meer baan op minder ruimte. Ik heb nog niet precies een idee van de beschikbare ruimte (mede door komende verhuisplannen). Maar wellicht begin ik met een diorama achtige iets wat later in de baan in te passen is. Qua smaak gaat de voorkeur uit naar periode I en II denk ik. Ik ben wel van het industriële en de stoomtreinen. Qua landschap ruige natuur met bergen, een "stad" met een groot station (Bonn van Faller lijkt me mooi). En een klein dorpje met een stationnetje in de bergen. Een uitdagend en interessant banenplan met een twist erin. En ik wil toch wel digitaal rijden. Maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Genoeg nog om uit te zoeken. Ik hoop hier voldoende info te gaan vinden.
Dennis
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Re: Een soort van nieuw.
Welkom Dennis. Er is hier veel info te vinden, en vragen stellen kan altijd.
Hoe groot wordt je baan ongeveer?
Hoe groot wordt je baan ongeveer?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Welkom Dennis! Er is hier veel kennis aanwezig voor digitaal maar ook voor scenery. Op de website nproject.org staat ook een schat aan informatie voor allerlei zaken. Zo ook de basisprincipes van digitaal rijden.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Steven: het formaat van de baan weet ik nog niet. Aangezien we ook bezig zijn met een ander huis. Vandaar ook het idee om misschien te beginnen met een soort van module om die later in de baan in te passen.
Maarten: die website zal ik eens gaan bekijken. Het hele digitaal gebeuren is echt abracadabra dus hopelijk bied die wat duidelijkheid.
Dennis
Maarten: die website zal ik eens gaan bekijken. Het hele digitaal gebeuren is echt abracadabra dus hopelijk bied die wat duidelijkheid.
Dennis
Hallo Dennis,
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
Welkom!
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Van harte welkom, Dennis. Ik ben ook zo'n herintreder en ja, er valt een hoop bij te leren. Maar dat is ook weer heel leuk!
H.gr,
Hans
Hans
Welkom Dennis op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093