Minitrix 15722 Silberling stuurstand
Minitrix 15722 Silberling stuurstand
Op een veilingsite heb ik deze stuurstand gekocht om mijn stammetje Silberlingen compleet te maken. Helaas blijkt de lichtwissel bij voorruit of achteruit niet heel lekker te werken. Heeft een van jullie deze stuurstand toevallig en wil je een foto van de binnenkant maken? Dan kan ik nagaan of de aansluiting in die.van mij nog origineel is.
Re: Minitrix 15722 Silberling stuurstand
Door alles voorzichtig aan te drukken brandt de verlichting nu wel goed. Echter, nu brandt alles tegelijk. Waar ligt aan?
Mijn suggestie is mogelijk overleden diodes. Dergelijk beeld heb ik wel eens gehad met een locomotiefje.
Bij jouw modelletje zijn dat gelukkig gewone diodes waar je zo te zien makkelijk bij kunt (er worden wel eens van die platte ingeklemde diodes gebruikt en zie daar dan maar eens een gewone diode voor in de plaats te zetten , been there done that ..)
succes, Fenna
Bij jouw modelletje zijn dat gelukkig gewone diodes waar je zo te zien makkelijk bij kunt (er worden wel eens van die platte ingeklemde diodes gebruikt en zie daar dan maar eens een gewone diode voor in de plaats te zetten , been there done that ..)
succes, Fenna
Dat wil ik wel proberen. Heb je een suggestie waar ik deze zou kunnen kopen?
Elke lokale electronica onderdelen toko heeft ze wel in voorraad. Typische prijs is ca 5 tot 10 cent per stuk voor een 1n4001 diode (50v, 1 ampere). Betaal je meer dan 15 cent, ben je duur uit
Heb even bij mijn gebruikelijke online verdachten gekeken. bits&parts doet ze voor 5 cent per stuk. tiny tronics is wat duurder, 10 cent voor een passende diode en Conrad vraagt 9 cent (prijzen excl. verzendkosten). Conrad doet niet aan brievenbus pakketjes, die andere 2 wel.
Fenna
Heb even bij mijn gebruikelijke online verdachten gekeken. bits&parts doet ze voor 5 cent per stuk. tiny tronics is wat duurder, 10 cent voor een passende diode en Conrad vraagt 9 cent (prijzen excl. verzendkosten). Conrad doet niet aan brievenbus pakketjes, die andere 2 wel.
Fenna
-
Geen zit een ouderwetse diode schakeling in
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Je mag van mij met je hoofd tegen de muur bonken als je dat graag doet, maar geeft een stuurstandrijtuig met diodeschakeling niet juist dit probleem als je die zonder decoder op een digitale baan zet?
Hmm
Dan zou ik eerst eens op een analoog gestuurd blok kijken wat het doet (voor je een soldeerbout tevoorschijn haalt.)
Dan zou ik eerst eens op een analoog gestuurd blok kijken wat het doet (voor je een soldeerbout tevoorschijn haalt.)
Te laat! Dan maar een functiedecoder erin? Welke kunnen jullie aanraden?
FH05 van Doehler haass, klein, kwalitatief goed en betaalbaar.
Inderdaad is bovenstaand probleem doordat het diodes zijn op een digitale baan.
Inderdaad is bovenstaand probleem doordat het diodes zijn op een digitale baan.