Ik heb een aantal locomotieven met een optrek- en afremvertraging, maar ik kan er niet aan wennen.
Zelf ben ik groot geworden met een Märklin analoge treinbaan, waarbij de uitslag van de rijregelaar direct van invloed is op de rijsnelheid.
Bij mijn twee oude Lima locomotieven, waarbij ik zelf de DCC decoder heb ingebouwd, reageert de locomotief wel direct.
Moet ik bij de andere locomotieven de DCC decoder anders programmeren?
Wellicht een beetje een beginnersvraag, maar ik zou er enorm mee geholpen zijn.
Optrek- en afremvertraging
Re: Optrek- en afremvertraging
Ja, CV#3 en CV#4 zijn daarvoor verantwoordelijk. Op waarde 1 zijn deze uit, lees geen vertraging.
Dus decoder programmeren, instellen.
Mvg
Wim.
Dus decoder programmeren, instellen.
Mvg
Wim.
Re: Optrek- en afremvertraging
Gelukt. Wel een beetje de zenuwen hoor als je dat voor het eerst doet. In ieder geval rijdt de M62 nu een stuk fijner en voorspelbaarder.
Ik heb het idee dat oude 3-polige motoren het niet zo fijn vinden als je optrek- en afremvertraging aan zet.
Diezelfde ervaring had ik ook bij Märklin. Oude 3-polige motoren reden het beste op een simpele Delta decoder, alle andere poespas vonden ze niet zo fijn. Of je moest de motor ombouwen naar 5 polen.
Ik heb het idee dat oude 3-polige motoren het niet zo fijn vinden als je optrek- en afremvertraging aan zet.
Diezelfde ervaring had ik ook bij Märklin. Oude 3-polige motoren reden het beste op een simpele Delta decoder, alle andere poespas vonden ze niet zo fijn. Of je moest de motor ombouwen naar 5 polen.