Voorstellen
Voorstellen
Hoi!
Mijn naam is Ted, ben in de zomer begonnen om een baan te bouwen in n-spoor. Had nog een minitrix baan liggen van mijn grootvader en heb eindelijk tijd gevonden om hier iets mee te gaan doen.
Heb alleen niet veel ruimte tot mijn beschikking, dus heb een baan van 150X90, hierop moet het gebeuren. Inmiddels ligt er al aardig wat spoor en ben ik nu bezig om alles aan te sluiten. Ook is het de bedoeling om de baan digitaal te maken met DDC++, dit heb ik al werkend, moet nog wel wat getweaked worden zo her en der. Daarover later meer!
Mijn uiteindelijke doel is om een technische goed werkende baan te hebben, automatische wissel sturing obv trajecten, detectie van treinen, seinen ed.
In mijn werkende leven ben ik een ontwikkelaar bij een verzekeringsbedrijf, dus deze kennis komt mooi van pas.
Mijn naam is Ted, ben in de zomer begonnen om een baan te bouwen in n-spoor. Had nog een minitrix baan liggen van mijn grootvader en heb eindelijk tijd gevonden om hier iets mee te gaan doen.
Heb alleen niet veel ruimte tot mijn beschikking, dus heb een baan van 150X90, hierop moet het gebeuren. Inmiddels ligt er al aardig wat spoor en ben ik nu bezig om alles aan te sluiten. Ook is het de bedoeling om de baan digitaal te maken met DDC++, dit heb ik al werkend, moet nog wel wat getweaked worden zo her en der. Daarover later meer!
Mijn uiteindelijke doel is om een technische goed werkende baan te hebben, automatische wissel sturing obv trajecten, detectie van treinen, seinen ed.
In mijn werkende leven ben ik een ontwikkelaar bij een verzekeringsbedrijf, dus deze kennis komt mooi van pas.
Groeten Ted
Re: Voorstellen
Welkom Ted,
Je hebt al een leuk baantje gelegd.
Let je er wel op dat de helling achter niet te stijl wordt, volgens mij heb je genoeg ruimte om dit te fixen.
Je hebt al een leuk baantje gelegd.
Let je er wel op dat de helling achter niet te stijl wordt, volgens mij heb je genoeg ruimte om dit te fixen.
Hallo Ted,
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Welkom op het forum Ted.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Welkom Ted.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Klopt het dat in de middelste lus een keerlus zit?
mvg Ronald
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Dank allen!
Ik heb de helling gemaakt met mijn 3d printer, deze onderdelen heb ik zelf getekend met een exacte helling van 4%. Op de linkerbocht had ik deze steunen te dicht bij elkaar aan de baan bevestigd, daar kwamen mijn treinen niet heel makkelijk de helling op. Die heb ik gefixt. De rest kan ik kruipend omhoog!
Klopt, dat wordt een keerlus. Ben nog in dubio hoe ik dit op wil lossen, heb nu 3 losse railsegmenten, gescheiden met kunstof rail koppelingen. Er zijn standaard oplossingen voor, maar dat vind ik geen sport. Voor mij wordt de uitdaging om daar zo goedkoop als mogelijk zelf iets voor te bouwen.
Groeten Ted
Welkom Ted op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093