Zoals eerder gezegd is de modelbouw en modeltreinen mij niet onbekend. Jarenlang geoefend, maar dan met een schaaltje groter.
Alleen nu al jaren niet meer door tijdsgebrek. Ruimte heb ik wel, maar dan moet ik een andere hobby opgeven. En dus zocht ik naar een alternatief, want het bleef wel altijd kriebelen.
Ook wilde ik altijd een trein onder een kerstboom hebben rijden. Maar ook die kwam nooit verder dan een wens.
En nu zat ik laatst op de bank naar mijn oude, gepimpte salontafel te kijken. Mij bedenkend, dat die eigenlijk niet meer kon.
En al denkend ontspon een nieuw idee.
Wat nou als ik der lades er uit haal. En als ik het tafelblad er af haal en er een bodem in plaats.
Hé! Dan heb ik een bak waarin een trein kan rijden. En als ik het blad terugplaats dan ziet niemand er wat van.
Hmmm, dat laatste is ook weer zonde……

Maar wat nou als ik er een glasplaat in kan bouwen. Dan heb ik een soort van liggende vitrine….
So, Google is your best friend. En zo kwam ik op heel veel ideeën, en bleek ik niet origineel te zijn. Maar dat hoef ik ook niet te zijn.
En zo kwam ik dus ook op het N-Spoor. Deze schaal is nieuw voor mij, dus moet wel alles aanschaffen.
Een baanplan heb ik nog niet,maar het moet passen in 110x50.
Het thema moet Nederlands worden. En ik wil wat industrie op de baan hebben.
Dus dit weekend ben ik vrij en ben ik maar aan de slag gegaan.

Het slachtoffer. De oude salontafel. De lades eruit gehaald en alleen de frontjes bewaard. Deze kunnen met kastmagneten terug geplaatst worden. Tevens een bodem geplaatst.

En inmiddels ligt er een plaat 5mm doorzichtig polystyreen in. De beschermlaag zit er nog op, dus vandaar het matte en de witte stickers.
Morgen maar naar Huider Modelbouw in Heerhugowaard voor een starterset.
En ondertussen MP afstruinen voor Nederlandse scenery.
Als jullie nog ideeën hebben voor een baanplan in dit formaat en in mijn gewenste scenery, dan hou ik mij zeker aanbevolen.