doorbordurend met mijn lekenverstand over het opnieuw wikkelen een de wisselspoel.
jullie zeggen altijd meten is weten dus voor ik ging openmaken eerst maar meten.
multimeter op doorbelstand.
uitgaande van een verbrandde spoel zou het dus moeten zijn dat ik op het verbrande deel geen belletje zou moeten krijgen.
verbrand is immers draadbreuk dus geen verbinding.
echter als ik uitgaande van onderstaande tekening ( krabbel ) stel dat het midden de massa aansluiting is en links en rechts de plussen die de onderstaande getekend pen naar links of rechts zou moeten laten schuiven.
echter is het een feit dat bij deze nu onderhanden zijnde spoel ik de zwarte pen op de massa zet en de rode beurtelings op de L of de R zet en dan wel de pen naar de L of de R schuif dat ik dan op alle drie de punten een belletje heb.
zet ik massastroom op de massa en doe hetzelfde met plusstroom gebeurt er niets.
dus moet er elders in dit mechaniek iets kapot zijn maar wat en waar moet ik dan naar zoeken???
moet ik hem verder openmaken en kijken, zoeken naar iets op het onderliggende printplaatje???
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/gkR1mg71/wisselomzetter-2.jpg)
waarbij opgemerkt dat op bovenstaande foto toch zichtbaar is dat het rechtergedeelte het wel warm heeft gekregen
aan de rechterzijde bevind zich overigens een u vormig klipje wat om de schuifpen is geschoven wat die voor dienst heeft weet ik niet.
wie zet me op het goede spoor????