Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Na het aanbod van Pieter om de scheenplaten aan te passen naar de asafstand van de Minitrix draaistellen, heb ik deze kunnen integreren met de kale wielhouder zodat het nu een geheel is. Na een aantal uren printen het volgende resultaat
En zo ziet het eruit na een bezoek aan de Action
En het uiteindelijke zwart gespoten resultaat met de door Ad toegestane afwijking zodat het draaistel wat beter smoelt.
Heb nu ook een rijdend onderstel, zit alleen nog met het afstellen van het wormwiel, één kant op rijdt hij perfect, de andere kant op heb ik halverwege de rijstappen ineens een soort slip op het wormwiel wat weer beter wordt als de snelheid weer hoger ligt. Ga nu proberen de motor een halve slag te draaien, dan komt het wormwiel op een as die wat langer is en hopelijk wat stabieler rond draait en met de worm beter in het tandwiel grijpt. Ook al een paar nieuwe motorhouders aan het printen met diverse ashoogtes om te kijken wat het beste is. Wordt vervolgd.
En zo ziet het eruit na een bezoek aan de Action
En het uiteindelijke zwart gespoten resultaat met de door Ad toegestane afwijking zodat het draaistel wat beter smoelt.
Heb nu ook een rijdend onderstel, zit alleen nog met het afstellen van het wormwiel, één kant op rijdt hij perfect, de andere kant op heb ik halverwege de rijstappen ineens een soort slip op het wormwiel wat weer beter wordt als de snelheid weer hoger ligt. Ga nu proberen de motor een halve slag te draaien, dan komt het wormwiel op een as die wat langer is en hopelijk wat stabieler rond draait en met de worm beter in het tandwiel grijpt. Ook al een paar nieuwe motorhouders aan het printen met diverse ashoogtes om te kijken wat het beste is. Wordt vervolgd.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Ziet er goed uit zo, complimenten voor de samenwerking!!!
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Heel mooi Guus. Ik dacht in eerste instantie dat het niet veel verschil zou maken, maar het ziet er toch wel veel beter uit zo.
Heb je de boel ook verlaagd ?
Heb je de boel ook verlaagd ?
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Nu de draaistelen er heel goed uitzien gaan we op basis van voortschrijdend inzicht ook proberen om de kap wat verder te laten zakken en wel zodanig dat de draaistellen nog genoeg uitslag hebben om door een R2 bocht te komen.
zoals je kunt zien staat hij nu eigenlijk wat te hoog op zijn poten, heb de onderkant wat verlaagd met een uitsparing voor de wielflenzen zodat de kap wat verder naar beneden komt te zitten. Als het goed is moeten deze bij volle uitslag net de kap niet raken. Op het ogenblik staat de printer nu een testprintje te maken om te kijken of wat ik bedacht heb ook werkt.
Voorlopig nog even met het huidige bodemdeel verder testen met de rijdbaarheid, met name het afstellen van de worm op het tandwiel en een onverklaarbare slip wegwerken. Lijkt wel dat zodra ik boven een bepaald toerental kom de krachten op het wormwiel er voor zorgen dat deze wat wijkt waardoor er tandjes op het tandwiel worden overgeslagen. Zodra ik dan weer hoger in het toerental kom wordt dit fenomeen weer minder.
zoals je kunt zien staat hij nu eigenlijk wat te hoog op zijn poten, heb de onderkant wat verlaagd met een uitsparing voor de wielflenzen zodat de kap wat verder naar beneden komt te zitten. Als het goed is moeten deze bij volle uitslag net de kap niet raken. Op het ogenblik staat de printer nu een testprintje te maken om te kijken of wat ik bedacht heb ook werkt.
Voorlopig nog even met het huidige bodemdeel verder testen met de rijdbaarheid, met name het afstellen van de worm op het tandwiel en een onverklaarbare slip wegwerken. Lijkt wel dat zodra ik boven een bepaald toerental kom de krachten op het wormwiel er voor zorgen dat deze wat wijkt waardoor er tandjes op het tandwiel worden overgeslagen. Zodra ik dan weer hoger in het toerental kom wordt dit fenomeen weer minder.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
De eerste horde is genomen om het een goed rijdbare bodemplaat te maken, m.b.v. een aangepaste motorsteun met een iets andere ashoogte liep het onderstel als de brandweer zowel de ene kan als de andere kant op, helaas nu alleen nog op een recht stuk rail.
Hier het resultaat na ijking in iTrain, kon beroerder.
Horde 2 is het gedrag in de bochten, is nog niet optimaal, waarschijnlijk doordat de draaistellen niet soepel genoeg bewegen, wat zijn oorzaak heeft in horde 3 een soort koperen vulplaat tussen bodemdeel en wielstel waar nu de stroom wordt afgenomen, geeft nogal wat druk op het draaistel waardoor deze niet lekker los kan bewegen. Deze oplossing is ook niet echt optimaal wat betreft het doorvoeren van de stroom, hapert af en toe. Fusion weer aan geslingerd en weer een aantal wijzigingen doorgevoerd na de aanpassingen om de kap wat verder te laten zakken. Stroomafname ga ik kijken of ik deze direct van het draaistel kan opnemen i.p.v. deze tussenring zodat deze niet meer nodig is en hopelijk wat bedrijfszekerder wordt. Het hierdoor soepeler kunnen bewegen van de draaistellen geeft waarschijnlijk dan ook een minder slipperig gedrag in de bochten.
Hier het resultaat na ijking in iTrain, kon beroerder.
Horde 2 is het gedrag in de bochten, is nog niet optimaal, waarschijnlijk doordat de draaistellen niet soepel genoeg bewegen, wat zijn oorzaak heeft in horde 3 een soort koperen vulplaat tussen bodemdeel en wielstel waar nu de stroom wordt afgenomen, geeft nogal wat druk op het draaistel waardoor deze niet lekker los kan bewegen. Deze oplossing is ook niet echt optimaal wat betreft het doorvoeren van de stroom, hapert af en toe. Fusion weer aan geslingerd en weer een aantal wijzigingen doorgevoerd na de aanpassingen om de kap wat verder te laten zakken. Stroomafname ga ik kijken of ik deze direct van het draaistel kan opnemen i.p.v. deze tussenring zodat deze niet meer nodig is en hopelijk wat bedrijfszekerder wordt. Het hierdoor soepeler kunnen bewegen van de draaistellen geeft waarschijnlijk dan ook een minder slipperig gedrag in de bochten.
Laatst gewijzigd door Ipharra op 15 jan 2022 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Vanmorgen de testprint onder de UV lamp vandaan gehaald en eens gekeken of alles werkt zoals ik had bedacht om de kap wat lager op het bodemdeel te zetten, zit nu een mm lager dan op de eerdere foto.
ziet er goed uit en alles is goed beweegbaar en de draaistellen kunnen nog steeds hun maximale uitslag halen zonder de kap te raken. Btw let niet op de kap, deze is al twee jaar oud en heeft al van alles meegemaakt om een DE1 te maken, dient nu mooi als proefkap maar denk niet dat deze nog op te knappen is om er alsnog een motorrijtuig van te maken, daarvoor is hij teveel beschadigd.
ziet er goed uit en alles is goed beweegbaar en de draaistellen kunnen nog steeds hun maximale uitslag halen zonder de kap te raken. Btw let niet op de kap, deze is al twee jaar oud en heeft al van alles meegemaakt om een DE1 te maken, dient nu mooi als proefkap maar denk niet dat deze nog op te knappen is om er alsnog een motorrijtuig van te maken, daarvoor is hij teveel beschadigd.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Ziet er veelbelovend uit. Wat een geduld, maar hij wordt steeds beter!
Groet,
Rob
Groet,
Rob
Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Best wel zonde van die kap. Ik zal binnenkort eens kijken of ik op basis van mij DE2 kap met niet al teveel aanpassingen een DE1 kap kan modelleren.
En dan meteen het raamwerk goed verbeteren.
Groeten,
Pieter
En dan meteen het raamwerk goed verbeteren.
Groeten,
Pieter
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Een tijdje terug heb ik van Guus een setje geprinte raamstijlen gehad die inmiddels in de DE-1 zitten:
Daarmee ziet het model er toch beter uit, nogmaals bedankt Guus.
Daarmee ziet het model er toch beter uit, nogmaals bedankt Guus.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Leuk om al die DE-1tjes te zien!
Goed bezig allemaal
Goed bezig allemaal
Meer informatie op SpoorObjecten.nl
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
We zijn weer een paar weken verder met testen, aanpassen, printen, testen, enz. Ben bijna in staat om te gaan zingen we zijn er bijna, maar nog niet helemaal. Het "bijna" houdt in dat het motorrijtuig fluisterstil over de baan zoeft in beide richtingen en de bochten zonder problemen doorkomt. Die tramfabriek motortjes zijn echt geweldig en ontzettend stil. Het "niet helemaal" bestaat nu uit de afwerking van de kappen, rijtechnisch heb ik alles nu onder controle. Heb voor een dubbel stel motorrijtuigen ook maar een vaste koppeling getekend en geprint in de vorm van een Scharfenberg koppeling en ik moet zeggen deze is aardig gelukt, in de onderstellen heb ik ruimte gecreëerd om een Dapol NEM houder te monteren zodat ze te koppelen zijn.
Niet één maar zelfs al tweemaal DE 1 motorrijtuig, dit worden de twee van rond 1962-1968, dus zonder vishaak. Dit is een stel uit de zomerdienst dus er staan wat ramen open.
De derde is ook al bijna klaar, dat wordt een enkel motorrijtuig van na 1968 in het rood met ATB dakleiding en vishaak.
Verder ligt hier nog een vierde kap voor een versie met ATB, vishaak en reclamebanen die achter een toekomstige DE 2 komt te hangen.
Let nog even niet op de afwerking, de luchtspuit moet nog aan het werk hier en daar, dit is puur om te testen hoe ze rijden.
Om de twee stellen vast te koppelen zijn ze voorzien van een Dapol NEM koppeling houder en heb ikzelf een koppelstang in de vorm van een Scharfenberg koppeling geprint.
Nu alles goed rijdt kunnen we verder met de afwerking, het aanbrengen van biezen, snor en opschriften. Verder het inbouwen van de rode en witte LED's voor de wisselende verlichting van de lampen, bij deze twee gelukkig maar aan één kant. En dan de ramen nog voorzien van folie of als het gaat lukken ingezette ramen.
Niet één maar zelfs al tweemaal DE 1 motorrijtuig, dit worden de twee van rond 1962-1968, dus zonder vishaak. Dit is een stel uit de zomerdienst dus er staan wat ramen open.
De derde is ook al bijna klaar, dat wordt een enkel motorrijtuig van na 1968 in het rood met ATB dakleiding en vishaak.
Verder ligt hier nog een vierde kap voor een versie met ATB, vishaak en reclamebanen die achter een toekomstige DE 2 komt te hangen.
Let nog even niet op de afwerking, de luchtspuit moet nog aan het werk hier en daar, dit is puur om te testen hoe ze rijden.
Om de twee stellen vast te koppelen zijn ze voorzien van een Dapol NEM koppeling houder en heb ikzelf een koppelstang in de vorm van een Scharfenberg koppeling geprint.
Nu alles goed rijdt kunnen we verder met de afwerking, het aanbrengen van biezen, snor en opschriften. Verder het inbouwen van de rode en witte LED's voor de wisselende verlichting van de lampen, bij deze twee gelukkig maar aan één kant. En dan de ramen nog voorzien van folie of als het gaat lukken ingezette ramen.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Hier weer eens een update over de vorderingen met de DE1. Ondertussen twee rijdende onderstellen welke uitstekend hun weg kunnen vinden op de rails van project Franeker station, en een derde is bijna klaar om te testen.
Dit zijn de twee onderstellen die reeds ieder een dag hun proefrondjes hebben gedraaid.
Deze twee stellen gaan gekoppeld rijden. Ik hoop dat de bestelde Next 18 decoders snel binnenkomen, dan kan ik kijken hoe de gekoppelde stellen rijden.
Opbouw van het derde onderstel, het printje van de donorloc in tweeën gedeeld en elk aan een zijde bevestigd en verbonden met een draadje welke in het bodemdeel komt te liggen. Tussen de schortplaten wordt een strip metaal geplakt voor extra gewicht.
Met dit als resultaat.
Hier de andere voedingsdraad welke aan twee koperen geleiders zit die contact hebben met de draaistellen, drupje ATF erbij en het werkt als een speer.
Alle bedrading aan de Next 18 adapter gesoldeerd en een locbuffer aangesloten.
Tramfabriek motor geplaatst en bedraad en het derde onderstel is klaar om zijn proefrondjes te gaan rijden. Dit wordt een enkel motorrijtuig.
En hier alvast een blik op de volgende combinatie in aanbouw, een DE 1 gekoppeld met een DE2. Beide krijgen de blauwe kleur waarbij één een proefsnor krijgt en de andere de rode vlakken op de kop. Heb voorlopig nog genoeg te doen en uiteraard in de verre toekomst 2 gekoppelde DE2 treinstellen, beide in dieselrood met logo.
Nu de kappen nog voorzien van front en sluitverlichting, reeds een proefopstelling gemaakt die voldoet, dus ook dat gaat helemaal lukken.
Wat betreft de ramen ben ik er nog niet helemaal uit, heldere overhead film gebruiken of de truc van Rob Bisschop met donkere folie, want alle onderdelen liggen nogal in het zicht. De andere optie is zelf ramen gieten in heldere epoxy hars, ben me hier nog aan het oriënteren hoe dit te doen is.
Dit zijn de twee onderstellen die reeds ieder een dag hun proefrondjes hebben gedraaid.
Deze twee stellen gaan gekoppeld rijden. Ik hoop dat de bestelde Next 18 decoders snel binnenkomen, dan kan ik kijken hoe de gekoppelde stellen rijden.
Opbouw van het derde onderstel, het printje van de donorloc in tweeën gedeeld en elk aan een zijde bevestigd en verbonden met een draadje welke in het bodemdeel komt te liggen. Tussen de schortplaten wordt een strip metaal geplakt voor extra gewicht.
Met dit als resultaat.
Hier de andere voedingsdraad welke aan twee koperen geleiders zit die contact hebben met de draaistellen, drupje ATF erbij en het werkt als een speer.
Alle bedrading aan de Next 18 adapter gesoldeerd en een locbuffer aangesloten.
Tramfabriek motor geplaatst en bedraad en het derde onderstel is klaar om zijn proefrondjes te gaan rijden. Dit wordt een enkel motorrijtuig.
En hier alvast een blik op de volgende combinatie in aanbouw, een DE 1 gekoppeld met een DE2. Beide krijgen de blauwe kleur waarbij één een proefsnor krijgt en de andere de rode vlakken op de kop. Heb voorlopig nog genoeg te doen en uiteraard in de verre toekomst 2 gekoppelde DE2 treinstellen, beide in dieselrood met logo.
Nu de kappen nog voorzien van front en sluitverlichting, reeds een proefopstelling gemaakt die voldoet, dus ook dat gaat helemaal lukken.
Wat betreft de ramen ben ik er nog niet helemaal uit, heldere overhead film gebruiken of de truc van Rob Bisschop met donkere folie, want alle onderdelen liggen nogal in het zicht. De andere optie is zelf ramen gieten in heldere epoxy hars, ben me hier nog aan het oriënteren hoe dit te doen is.
Laatst gewijzigd door Ipharra op 23 feb 2022 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Mooi hoor! Goed om weer wat NS te zien van voor de grote gele kwast.
Dit vraagt wel om een filmpje...
Dit vraagt wel om een filmpje...
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Ha Guus.
Waar passen die houders het beste op? Had een soort gelijk idee voor de 35 aandrijvingen die ik heb liggen van mehano.
Dit om ook m'n Plan's zo te maken en de Settebello waar ik aan bezig ben.
mss kun je mij iets helpen.
Hoor graag van je.
Rick
Waar passen die houders het beste op? Had een soort gelijk idee voor de 35 aandrijvingen die ik heb liggen van mehano.
Dit om ook m'n Plan's zo te maken en de Settebello waar ik aan bezig ben.
mss kun je mij iets helpen.
Hoor graag van je.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen
Hoi Rick,
Ik neem aan dat je met houders de scheenplaathouders bedoeld die op de draaistellen zitten, zo ja deze passen op Minitrix draaistellen van een BR 216 of V160 of gelijke draaistellen van andere Mintrix modellen met dezelfde asafstand.
Voor een draaistel van Mehano zal een compleet andere houder moeten worden ontwikkeld. Helaas heb ik daar op het ogenblik geen tijd voor om dit te doen, heb nog teveel andere projecten die ik eerst af wil hebben voordat ik weer met iets nieuws begin.
@shoven
Filmpje gaat er zeker komen, probleem zijn de decoders, ik geef de voorkeur aan Zimo , maar de levertijd van de Next18 decoders is dramatisch. Zit al sinds december op een aantal te wachten.
Ik neem aan dat je met houders de scheenplaathouders bedoeld die op de draaistellen zitten, zo ja deze passen op Minitrix draaistellen van een BR 216 of V160 of gelijke draaistellen van andere Mintrix modellen met dezelfde asafstand.
Voor een draaistel van Mehano zal een compleet andere houder moeten worden ontwikkeld. Helaas heb ik daar op het ogenblik geen tijd voor om dit te doen, heb nog teveel andere projecten die ik eerst af wil hebben voordat ik weer met iets nieuws begin.
@shoven
Filmpje gaat er zeker komen, probleem zijn de decoders, ik geef de voorkeur aan Zimo , maar de levertijd van de Next18 decoders is dramatisch. Zit al sinds december op een aantal te wachten.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Hallo iedereen,
Na drie jaar is het er dan toch van gekomen, een rijdende DE1 op mijn baan station Franeker.
Dit motorrijtuig is de helft van een gekoppeld stel, vandaar dat er maar aan een kant wisselende verlichting zit. Ik had gehoopt dit gekoppelde stel met een blauwe DE1 te laten zien maar de toezegging dat er in ieder geval nog een Zimo decoder zou worden opgestuurd bleek een loze toezegging. Levertijd van Zimo decoders is op het ogenblik drama.
En dan hier het bewijs dat het een rijdende DE1 is geworden.
Er ligt ook nog een enkel motorrijtuig klaar in een rode uitvoering met vignet en ATB dakleiding
Ook ben ik bezig een DE 2 rijdend te krijgen en hiervan is het onderstel gereed en heeft al proefgereden, dit wordt dus een blauwe DE 2 met een gekoppelde blauwe DE 1
Het dak van de DE 2 is een klein beetje aangepast, elke bak van een DE 2 had maar 1 uitlaat, dus de tweede uitlaat verwijderd en de andere uitlaat iets verlengd. Het motorrijtuig is voorzien van een proefsnor, de DE 2 heeft de originele rode strepen op de kop, maar wel met het donkergrijze dak.
Deze combinatie reed tussen 1959 en 1962, daarna werd de proefsnor vervangen door de vijfharige snor.
Na drie jaar is het er dan toch van gekomen, een rijdende DE1 op mijn baan station Franeker.
Dit motorrijtuig is de helft van een gekoppeld stel, vandaar dat er maar aan een kant wisselende verlichting zit. Ik had gehoopt dit gekoppelde stel met een blauwe DE1 te laten zien maar de toezegging dat er in ieder geval nog een Zimo decoder zou worden opgestuurd bleek een loze toezegging. Levertijd van Zimo decoders is op het ogenblik drama.
En dan hier het bewijs dat het een rijdende DE1 is geworden.
Er ligt ook nog een enkel motorrijtuig klaar in een rode uitvoering met vignet en ATB dakleiding
Ook ben ik bezig een DE 2 rijdend te krijgen en hiervan is het onderstel gereed en heeft al proefgereden, dit wordt dus een blauwe DE 2 met een gekoppelde blauwe DE 1
Het dak van de DE 2 is een klein beetje aangepast, elke bak van een DE 2 had maar 1 uitlaat, dus de tweede uitlaat verwijderd en de andere uitlaat iets verlengd. Het motorrijtuig is voorzien van een proefsnor, de DE 2 heeft de originele rode strepen op de kop, maar wel met het donkergrijze dak.
Deze combinatie reed tussen 1959 en 1962, daarna werd de proefsnor vervangen door de vijfharige snor.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Hoi Guus,
Wat ontzettend GAAF!!!
Wat ontzettend GAAF!!!
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Frank.
Frank.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Heel mooi, knap werk!
Groet Rieks
N scale, what else?
N scale, what else?
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Dank voor de complimenten, hier nog een filmpje van de twee gekoppelde DE1 motorrijtuigen.
De motorrijtuigen lopen vanuit Dronrijp Franeker binnen op het deel dat, wat betreft landschap en scenery, nog in opbouw is.
De motorrijtuigen lopen vanuit Dronrijp Franeker binnen op het deel dat, wat betreft landschap en scenery, nog in opbouw is.
Laatst gewijzigd door Ipharra op 01 apr 2022 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Mijn complimenten Guus.
Dit is een echt leuk (N-Spoor) DHZ project om te volgen.
Dit is een echt leuk (N-Spoor) DHZ project om te volgen.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Hallo Iedereen,
Even een tijdje stil geweest, maar heb de afgelopen week nog 2 next18 decoders van Train-O-Matic op de kop weten te tikken en kan dus eindelijk de andere twee DE1 stellen rijdend maken. Moet zeggen dat deze decoders echt waar voor hun geld bieden, de beide onderstellen rijden perfect. Hopelijk in de loop van de week een filmpje van beide complete rijdende stellen. Hier een impressie van het testen van de beide rijdende onderstellen.
Even een tijdje stil geweest, maar heb de afgelopen week nog 2 next18 decoders van Train-O-Matic op de kop weten te tikken en kan dus eindelijk de andere twee DE1 stellen rijdend maken. Moet zeggen dat deze decoders echt waar voor hun geld bieden, de beide onderstellen rijden perfect. Hopelijk in de loop van de week een filmpje van beide complete rijdende stellen. Hier een impressie van het testen van de beide rijdende onderstellen.
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Ontzettend mooi Guus,
Ik ben van plan om in mijn “Blauwe Engel” ook en Train-O-Matic decoder in te bouwen met een lok buffer van het zelfde merk. Dat geeft een paar seconde lucht bij een contact onderbreking.
Heb ik al hele goede ervaring mee bij andere zelfbouw projecten.
Groetjes,
Gerard
Ik ben van plan om in mijn “Blauwe Engel” ook en Train-O-Matic decoder in te bouwen met een lok buffer van het zelfde merk. Dat geeft een paar seconde lucht bij een contact onderbreking.
Heb ik al hele goede ervaring mee bij andere zelfbouw projecten.
Groetjes,
Gerard
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Heel netjes Guus, zal een mooi plaatje geven als ze dadelijk met kappen bij elkaar staan zo
Ik kijk uit naar je volgende update!!
Mvg,
As
Ik kijk uit naar je volgende update!!
Mvg,
As
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Hernieuwde poging DE1 te bouwen, en na 3 jaar gelukt
Ziet er veelbelovend uit Guus! Zal een mooi gezicht worden met straks de kappen erop
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain