Nordheim
Re: Nordheim
Mooie update weer. Je hebt echt een talent voor de scenery maar ook het geloofwaardig aanleggen van het sporenverloop. Overigens vind ik de achtergrond op het moment meer afbreuk dan goed doen. maar misschien veranderd dat nog naarmate er meer scenery aangelegd is. Wat ik wel eens gelezen heb is dat een kleine afstand (bv 1cm) tussen de achtergrond en de baan ook wat extra diepte creëert. Misschien dat dat helpt.
Re: Nordheim
Hey, naast complimenten is ook de kritiek van harte welkom! Dus dank voor beide en je eerlijkheid. Je hebt zeker een punt. Het is best krap.
Op het stationaire deel denk ik dat het nog wel goed gaat komen, omdat ik van plan ben achter / rondom de half- reliëf bebouwing iets van contouren in meerdere (zeker geen vijftig) tinten grijs te doen om er wat diepte aan te geven.
Bij de brug kan de achtergrond niet verder naar achteren, want dan heb ik een probleem met de deur... maar zonder achtergrond kan het daar ook. We gaan het zien!
Groet, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Re: Nordheim
Nou ja kritiek geven is altijd makkelijk, het zelf beter doen is een 2e. Maar snap het probleem. Als de achtergrond demontabel is, dan zou ik het lekker aan kijken. Bevalt het later niet dan kan het altijd nog weg.
En misschien helpt een wat meer geschilderde achtergrond, waar je het water en de dijk een soort op door laat lopen juist wel.
Verder geniet ik weer van de plaatjes. Jouw baan past helemaal in mijn straatje.
En misschien helpt een wat meer geschilderde achtergrond, waar je het water en de dijk een soort op door laat lopen juist wel.
Verder geniet ik weer van de plaatjes. Jouw baan past helemaal in mijn straatje.
Nordheim: nieuwe perrons en meer
Ondanks storm regen en wind is de voortgang op de Nordbahn nog steeds gezwind. Hoewel, deze week kwam daar een einde aan. Met het mooie weer ruimde ik de trampoline op en legde ik een vijver aan. Maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal…
Ik zal jullie even kort bijpraten wat er zoal de afgelopen periode op de Nordbahn tot stand gekomen is:
1) Nieuwe stootjuk (Auhagen)
Aan het eind van spoor 4, het uithaalspoortje voor de loks, is een stootjuk geplaatst. Het was nog wat gepriegel om het dingetje in elkaar te zetten, maar dan heb je daarna ook wel een mooi fragiel jukje. Het staat hier in zijn roestige eenvoud de 290 200-5 de doorgang naar het korenveld te beletten.
by Nordbahn
2) Clubhuis
Ter opvulling van de ruimte achter het uithaalspoortje frommelde ik een halfreliëf gebouwtje in elkaar, ooit een bedrijfsloods maar tegenwoordig het clubhuis van een motorclub (of een scouting, net zoals het uitkomt ). Als basis werd foamboard gebruikt. De wanden beplakts met steentjes papier van faller. Dat beigebruin geschilderd. Daaroverheen smalle strookje zwart papier geplakt als imitatie van de bewapening. Het dak ontstond uit golfplaten van Ratio. Dit alles natuurlijk vervuild en zonder graffitti geen clubhuis…. Nog een restantje draadhek van modelscene tegen de achtergrond gezet en wat groen laten groeien.
363 152-0 staat te wachten op toestemming om naar spoor 4 te rijden.
by Nordbahn
3) Perrons voor Nordheim
Er kwamen klachten binnen bij de regionale directie over de ietwat oncomfortabele perronsituatie te Nordheim: die ontbraken namelijk geheel. De leiding verordonneerde daarom de aanleg van perrons. En het moest daarbij een beetje lijken op Hainstedt van het Stummiforum. Zo gezegd, zo gedaan. Ditmaal perronkanten van Auhagen besteld en op latjes van 5x5mm gelijmd. De ondergrond voorzien van de nodige laagjes karton en kurk om een hoogte van ca. p76 te krijgen, gelijk aan dat van Nordende een stukje verderop langs de lijn. In aanleg ziet dat er dan zo uit:
by Nordbahn, on Flickr
Vervolgens wat geknoei met gips. Vooral het schuren geeft natuurlijk de nodige rotzooi en stof! Maar dan is uiteindelijk een acceptabele tussenstand bereikt:
by Nordbahn, on Flickr
Dit maagdelijk wit werd al snel van kleurtjes voorzien, beetje grijs, beetje bruin, beetje dirt. Al ras groeide er ook al het eerste gras. En om de veiligheid verder te verbeteren verschenen er hekjes (Auhagen) en lantaarnpalen, deze laatste in de huisstijl kleur blauw van de Nordbahn.
G2000 staat te wachten op spoor 3 terwijl een onbekende 218 met zijn korte trein halteert langs het 2e perron.
by Nordbahn
Ander perspectief:
by Nordbahn
Spoor 2 is ook het doorrijdspoor. Dus als er gekruist moet worden dan moet de 628 aan de kant.
by Nordbahn
DE1024 dendert met de IC naar Hannover voorbij over spoor 2. De 628 kan zo direct in noordelijke richting vertrekken voor het laatste stukje naar Nordende.
by Nordbahn
Nu nog even terugkomen op de reactie van Joost (FidOo):
Groets, Erwin
NB. De post bracht nog wat fraaie containerwagons van MF-train mee, waarover later ongetwijfeld meer!
Ik zal jullie even kort bijpraten wat er zoal de afgelopen periode op de Nordbahn tot stand gekomen is:
1) Nieuwe stootjuk (Auhagen)
Aan het eind van spoor 4, het uithaalspoortje voor de loks, is een stootjuk geplaatst. Het was nog wat gepriegel om het dingetje in elkaar te zetten, maar dan heb je daarna ook wel een mooi fragiel jukje. Het staat hier in zijn roestige eenvoud de 290 200-5 de doorgang naar het korenveld te beletten.
by Nordbahn
2) Clubhuis
Ter opvulling van de ruimte achter het uithaalspoortje frommelde ik een halfreliëf gebouwtje in elkaar, ooit een bedrijfsloods maar tegenwoordig het clubhuis van een motorclub (of een scouting, net zoals het uitkomt ). Als basis werd foamboard gebruikt. De wanden beplakts met steentjes papier van faller. Dat beigebruin geschilderd. Daaroverheen smalle strookje zwart papier geplakt als imitatie van de bewapening. Het dak ontstond uit golfplaten van Ratio. Dit alles natuurlijk vervuild en zonder graffitti geen clubhuis…. Nog een restantje draadhek van modelscene tegen de achtergrond gezet en wat groen laten groeien.
363 152-0 staat te wachten op toestemming om naar spoor 4 te rijden.
by Nordbahn
3) Perrons voor Nordheim
Er kwamen klachten binnen bij de regionale directie over de ietwat oncomfortabele perronsituatie te Nordheim: die ontbraken namelijk geheel. De leiding verordonneerde daarom de aanleg van perrons. En het moest daarbij een beetje lijken op Hainstedt van het Stummiforum. Zo gezegd, zo gedaan. Ditmaal perronkanten van Auhagen besteld en op latjes van 5x5mm gelijmd. De ondergrond voorzien van de nodige laagjes karton en kurk om een hoogte van ca. p76 te krijgen, gelijk aan dat van Nordende een stukje verderop langs de lijn. In aanleg ziet dat er dan zo uit:
by Nordbahn, on Flickr
Vervolgens wat geknoei met gips. Vooral het schuren geeft natuurlijk de nodige rotzooi en stof! Maar dan is uiteindelijk een acceptabele tussenstand bereikt:
by Nordbahn, on Flickr
Dit maagdelijk wit werd al snel van kleurtjes voorzien, beetje grijs, beetje bruin, beetje dirt. Al ras groeide er ook al het eerste gras. En om de veiligheid verder te verbeteren verschenen er hekjes (Auhagen) en lantaarnpalen, deze laatste in de huisstijl kleur blauw van de Nordbahn.
G2000 staat te wachten op spoor 3 terwijl een onbekende 218 met zijn korte trein halteert langs het 2e perron.
by Nordbahn
Ander perspectief:
by Nordbahn
Spoor 2 is ook het doorrijdspoor. Dus als er gekruist moet worden dan moet de 628 aan de kant.
by Nordbahn
DE1024 dendert met de IC naar Hannover voorbij over spoor 2. De 628 kan zo direct in noordelijke richting vertrekken voor het laatste stukje naar Nordende.
by Nordbahn
Nu nog even terugkomen op de reactie van Joost (FidOo):
Helemaal mee eens! De achtergrond bij de brug heb ik voorlopig maar even opgeborgen. Wat in het vat zit verzuurd niet.
Groets, Erwin
NB. De post bracht nog wat fraaie containerwagons van MF-train mee, waarover later ongetwijfeld meer!
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Re: Nordheim
Weer een mooie update!
Als je de achtergrond bij de brug wilt gebruiken moet deze wat hoger zijn denk ik.
En misschien is het ook beter om de schuine kanten gewoon recht te maken en meer over de aangrenzende module te trekken.
Vanuit de gefilmde positie oogt dat nu een beetje vreemd met die schuine kanten
Als je de achtergrond bij de brug wilt gebruiken moet deze wat hoger zijn denk ik.
En misschien is het ook beter om de schuine kanten gewoon recht te maken en meer over de aangrenzende module te trekken.
Vanuit de gefilmde positie oogt dat nu een beetje vreemd met die schuine kanten
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Frank.
Frank.
Re: Nordheim
Hallo Erwin,
Eindelijk ook dit draadje ontdekt. Ik ga je hier volgen. Illustratief v.w.b. gbruikte bouwmethoden en -materialen.
Eindelijk ook dit draadje ontdekt. Ik ga je hier volgen. Illustratief v.w.b. gbruikte bouwmethoden en -materialen.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Nordheim
Ja, het is buiten 30 graden (of misschien wel meer), maar dat betekent natuurlijk niet dat we niet gewoon met onze hobby bezig kunnen zijn.
Kort verhaal:
Ik had nog wat oud film materiaal liggen uit Nordheim. Begin periode IV geschoten in de jaren zeventig, dus echt vintage. Hier zien we een BR23 enkele silowagons achterlaten in Nordheim om vervolgens door te stomen naar Nordende. Een KofII plaatst de silowagons vervolgens bij de verlader.
3 minuten kijkplezier.
Fijne zomer nog!
Groets, Erwin
Kort verhaal:
Ik had nog wat oud film materiaal liggen uit Nordheim. Begin periode IV geschoten in de jaren zeventig, dus echt vintage. Hier zien we een BR23 enkele silowagons achterlaten in Nordheim om vervolgens door te stomen naar Nordende. Een KofII plaatst de silowagons vervolgens bij de verlader.
3 minuten kijkplezier.
Fijne zomer nog!
Groets, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
-
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10
Re: Nordheim
Mooi gemonteerd, met die geluiden en zo.
Ik neem tenminste aan dat het niet (allemaal) sound loks zijn.
Ik neem tenminste aan dat het niet (allemaal) sound loks zijn.
Re: Nordheim
Bedankt! Sterker nog: geen enkele lok heeft een sound decoder. En die haanBartenThomas schreef: ↑15 aug 2022 18:15 Mooi gemonteerd, met die geluiden en zo.
Ik neem tenminste aan dat het niet (allemaal) sound loks zijn.
... hoewel er eentje hier buiten zit ... is ook een geluidsmontage.
Maar met geluid vind ik zo'n filmpje wel aansprekender dan zonder, dus die extra moeite steek ik er graag in. Geluiden zijn van overigens van YT opgenomen.
Groets, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Nordheim
Mooi filmpje weer Erwin!
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Nordheim : denken en doen
Enige tijd geleden kwam ik op een ander forum langs de vraag “Waarom bouw je eigenlijk een modelbaan”. De antwoorden waren verrassend verschillend en ik dacht over mijn eigen motieven na. Bouwen? Ik rij vooral graag en dan vooral rangeren. Maar echt bouwen had ik al even niet gedaan. Ik besloot de daad bij het woord te voegen en met hernieuwde inspiratie aan de slag te gaan. Allereerst werd een aantal lichtseinen aangeschaft en provisorisch geplaatst. De tweede (en laatste) lichting is onderweg en zal een zelfde lot ondergaan. Het definitief aansluiten stel ik nog even uit. Het is niet mijn favoriete klusje.
[
Meer behoefte had ik om het viaduct aan de zuidkant van Nordheim een stap verder te brengen en de vlakte op de voorgrond tot aan het perron. Daar besloot ik een verlaten en overwoekerd laadperron een plek te geven. Dat is uit kostenoverwegingen bij de Sanierung nog niet opgeruimd door Die Bahn. Het slopen van het stationsgebouw, de nieuwe perrons en wachtgebouw, de nieuwe wissels en beveiliging waren al kostbaar genoeg. Nee, dat laadperron en laatste restje spoor, dat laten ze aan de projectontwikkelaar over, mocht er ooit één interesse hebben.
Voor de noordkant van Nordheim had ik behoefte om de overgang naar de dijk wat te fatsoeneren. Vooral veel gras met wat oude restanten van een fundering van ‘weetikveel?’. Het verloop van de grond werd vormgegeven met klei (Action) en voor de funderingen had ik nog wat restanten van de welbekende (inmiddels niet meer verkrijgbare) blauwe ondervloerplaten liggen. Het laadperronnetje ontstond daarentegen uit 2mm karton, de klinkerweg ervoor wederom uit een stukje ondervloerplaat. De rand werd beplakt met steenpapier van Metcalfe. Tevens werd met klei een zandwegkruising gemaakt over het spoor naar de poederstofverlading. Na het droogproces heb ik de klei ingesmeerd met lijm en bestrooid met wit gezeefd schelpenzand (dat wat je normaal onderin de vogelkooi strooit. Niet dat ik vogels heb, overigens). Dat geeft een mooie structuur.
Een paar dagen later met de airbrush de aarde (=schelpenzand) voorzien van diverse aardkleuren. Toen dat eenmaal gedoogd was kon de grote groene grasklopper uit de kast gehaald worden om zijn werk te doen. Ik vond het daarbij nodig om het contrast tussen de drie ‘hoofdsporen’en het achterste spoor wat te vergroten: het gras groeit daar nu wat dichter tegen en hier en daar tussen het spoor.
Hier en daar ben ik al begonnen met aanbrengen van wat struikjes, onkruid en een enkele opgeschoten jonge boom. Helemaal tevreden met het resultaat ben ik nog niet. Maar het is ook een kwestie van wennen als je al een jaar over een nagenoeg kale vlakte aan het rondrijden bent. Nu zal ik weer tijden nadenken over wat er nog allemaal mist. Dat rijtje begint in ieder geval met hekken, rommel, nog meer struiken en bomen (op het talud van het viaduct), wegbelijning en lantaarnpalen (ook op het viaduct) en… en… en…
Oh ja, en straks de nieuwe seinen... Voorlopig wordt het vast wel een poosje rijden en observeren, totdat het moment van knutselen weer daar is. Ondertussen filosoferend over de vraag waarmee ik deze post begon: waarom bouw je eigenlijk een modelbaan? … Nou ja, dat is wellicht ook eens leuk voor een ander draadje
Groets, Erwin
[
Meer behoefte had ik om het viaduct aan de zuidkant van Nordheim een stap verder te brengen en de vlakte op de voorgrond tot aan het perron. Daar besloot ik een verlaten en overwoekerd laadperron een plek te geven. Dat is uit kostenoverwegingen bij de Sanierung nog niet opgeruimd door Die Bahn. Het slopen van het stationsgebouw, de nieuwe perrons en wachtgebouw, de nieuwe wissels en beveiliging waren al kostbaar genoeg. Nee, dat laadperron en laatste restje spoor, dat laten ze aan de projectontwikkelaar over, mocht er ooit één interesse hebben.
Voor de noordkant van Nordheim had ik behoefte om de overgang naar de dijk wat te fatsoeneren. Vooral veel gras met wat oude restanten van een fundering van ‘weetikveel?’. Het verloop van de grond werd vormgegeven met klei (Action) en voor de funderingen had ik nog wat restanten van de welbekende (inmiddels niet meer verkrijgbare) blauwe ondervloerplaten liggen. Het laadperronnetje ontstond daarentegen uit 2mm karton, de klinkerweg ervoor wederom uit een stukje ondervloerplaat. De rand werd beplakt met steenpapier van Metcalfe. Tevens werd met klei een zandwegkruising gemaakt over het spoor naar de poederstofverlading. Na het droogproces heb ik de klei ingesmeerd met lijm en bestrooid met wit gezeefd schelpenzand (dat wat je normaal onderin de vogelkooi strooit. Niet dat ik vogels heb, overigens). Dat geeft een mooie structuur.
Een paar dagen later met de airbrush de aarde (=schelpenzand) voorzien van diverse aardkleuren. Toen dat eenmaal gedoogd was kon de grote groene grasklopper uit de kast gehaald worden om zijn werk te doen. Ik vond het daarbij nodig om het contrast tussen de drie ‘hoofdsporen’en het achterste spoor wat te vergroten: het gras groeit daar nu wat dichter tegen en hier en daar tussen het spoor.
Hier en daar ben ik al begonnen met aanbrengen van wat struikjes, onkruid en een enkele opgeschoten jonge boom. Helemaal tevreden met het resultaat ben ik nog niet. Maar het is ook een kwestie van wennen als je al een jaar over een nagenoeg kale vlakte aan het rondrijden bent. Nu zal ik weer tijden nadenken over wat er nog allemaal mist. Dat rijtje begint in ieder geval met hekken, rommel, nog meer struiken en bomen (op het talud van het viaduct), wegbelijning en lantaarnpalen (ook op het viaduct) en… en… en…
Oh ja, en straks de nieuwe seinen... Voorlopig wordt het vast wel een poosje rijden en observeren, totdat het moment van knutselen weer daar is. Ondertussen filosoferend over de vraag waarmee ik deze post begon: waarom bouw je eigenlijk een modelbaan? … Nou ja, dat is wellicht ook eens leuk voor een ander draadje
Groets, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
-
- Berichten: 1133
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Nordheim
Mooie plaatjes hoor! Het hobby seizoen begint hier ook snel weer!
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Re: Nordheim
De schaarse avonduurtjes heb ik laatselijk besteed aan de noordwesthoek van Nordheim. Dat is een wat ouder bedrijventerrein.
De drukkerij en verlading van 'KLEO Presse & Verlag' is wel zo goed als af. Via het spoor worden de grondstoffen aangevoerd. Alleen nog wat onkruid aanbrengen rondom het gebouw en dan zit het wel snor.
En ook de loodsen van 'Gretel & Hansel Kamine und Holzöfen' zijn al aardig op weg naar voltooiing. Dit echtpaar heeft in de voormalige behuizing van de houthandel (met spoooraansluiting) intrek genomen en al aardig naamsbekendheid opgebouwd. Helaas geen verlading via het spoor, alles gaat hier tegenwoordig over de weg.
Tot zover! Erwin
De drukkerij en verlading van 'KLEO Presse & Verlag' is wel zo goed als af. Via het spoor worden de grondstoffen aangevoerd. Alleen nog wat onkruid aanbrengen rondom het gebouw en dan zit het wel snor.
En ook de loodsen van 'Gretel & Hansel Kamine und Holzöfen' zijn al aardig op weg naar voltooiing. Dit echtpaar heeft in de voormalige behuizing van de houthandel (met spoooraansluiting) intrek genomen en al aardig naamsbekendheid opgebouwd. Helaas geen verlading via het spoor, alles gaat hier tegenwoordig over de weg.
Tot zover! Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
-
- Moderator
- Berichten: 4692
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Nordheim
Wat een leuke hoek is dat geworden op de baan! Heel mooi. Is er al bewegend beeld van rangeeracties rondom deze bedrijven?
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Nordheim
Ziet er heel mooi uit!
De gebouwen heb je allemaal zelf gemaakt begrijp ik?
Knap werk hoor
Groet,
Raymond
De gebouwen heb je allemaal zelf gemaakt begrijp ik?
Knap werk hoor
Groet,
Raymond
Re: Nordheim
Leuk die verandering door de opeenvolgende foto's te kunnen volgen.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Nordheim
Dank allen voor de reacties.
Ik bouw rustig verder...er is een schutting opgetrokken en zowaar verscheen er ook een echte boom. Aangezien Nordheim een stuk verder van de kust ligt dan Nordende willen hier de bomen wel fatsoenlijk groeien. De schutting ontstond uit een stukje styreen ('wagonplanken') van 1,2 cm hoog. Daarachter styreen balkjes 1x1 mm die er ongeveer 2 mm bovenuit piepen. Een laagje half gemengde verf donker/lichtbruin erover, niet te netjes, en klaar.
2022-11-20_03-28-36 by Nordbahn, on Flickr
Groets, Erwin
Ik bouw rustig verder...er is een schutting opgetrokken en zowaar verscheen er ook een echte boom. Aangezien Nordheim een stuk verder van de kust ligt dan Nordende willen hier de bomen wel fatsoenlijk groeien. De schutting ontstond uit een stukje styreen ('wagonplanken') van 1,2 cm hoog. Daarachter styreen balkjes 1x1 mm die er ongeveer 2 mm bovenuit piepen. Een laagje half gemengde verf donker/lichtbruin erover, niet te netjes, en klaar.
Inderdaad, het is allemaal zelfbouw. Al doende leert men zeg maar. Meestal rommel ik gewoon maar wat aan en heb geen geen echt voorbeeld. Natuurlijk is er wel inspiratie van andere modelbanen en echte gebouwen. Ik hou het behoorlijk rudimentair, dus niet al te veel details. Het eerste idee voor een volgend gebouw is er ook al. Dit wordt de achterzijde van een fabriek. Deels baksteen, deels stalenwand, waarschijnlijk in groen.
2022-11-20_03-28-36 by Nordbahn, on Flickr
Er is nog geen treinbeweging op film vastgelegd, maar dat maak ik nog wel eens goed. Voor nu een tweetal foto's
Groets, Erwin
Laatst gewijzigd door HST op 20 nov 2022 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
-
- Berichten: 5393
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Nordheim
Lekker sfeertje op de laatste 2 foto's, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Nordheim
Fraaie foto's Erwin
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Nordheim
Mooie foto's, lekker sfeertje.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Moderator
- Berichten: 4692
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Nordheim
Heerlijke plaatjes weer! Dank.
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid