Ik weet niet of dit de goede rubriek is, maar ik wil even wat kwijt. Wij zijn op dit moment in Frankrijk op vakantie en waren een paar dagen geleden in Clecy in Normandie. Daar is het "Musée du chemin de fer miniature", waar ik normaal gesproken niet heen geweest zou zijn, maar ze adverteren met "een van de grootste van europa". Nou het was dus kwalitatief uitermate teleurstellend. De gemiddelde baan op dit forum ziet er beter uit. Ik heb nog zelden zo'n onrealistisch en slecht afgewerkte landschap gezien.
Dit wou ik even kwijt, ik hoop dat ik anderen de 6,50 Euro entree kan besparen...
modelspoormuseum Frankrijk
-
Onderwerp starter - Berichten: 1470
modelspoormuseum Frankrijk
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
-
Re: modelspoormuseum Frankrijk
Edwin,
Zelf nog niet eens van gehoord, maar heb je wat foto's ter illustratie?
De een gaat voor de scenery, de anderen om te kunnen rijden met een modeltrein. Wat is nou E 6,50 voor een dagje naar een modelspoormuseum? Er zijn gelegenheden waar je nog geen biertje voor diezelfde E 6,50 kunt krijgen, het gaat de meesten dus meer om het gezellig uit zijn, dat het beoordelen van een modelbaan, dat blijft immers een persoonlijke keuze. En misschien moeten ze eerst weer wat inkomen genereren om meer details te kunnen aanbrengen.
Als ik naar mijzelf kijkdan heb ik slechts 3 modules van 120cm bij 40cm en een keerlus van 60cm bij 60cm met een rand aflopend naar 40 cm. Dat is inclusief rollendmateriaal, scenery en aanschaf gereedschappen etc. etc een aardige uitgave, dat omgerekend naar een hal vol zijn vaak niet ineens te realiseren en gezien de entreeprijs denk ik dat het vrijwel afhankelijk is van vrijwilligers, donaties en misschien een subsidie.
Groet,
Marcel
Zelf nog niet eens van gehoord, maar heb je wat foto's ter illustratie?
De een gaat voor de scenery, de anderen om te kunnen rijden met een modeltrein. Wat is nou E 6,50 voor een dagje naar een modelspoormuseum? Er zijn gelegenheden waar je nog geen biertje voor diezelfde E 6,50 kunt krijgen, het gaat de meesten dus meer om het gezellig uit zijn, dat het beoordelen van een modelbaan, dat blijft immers een persoonlijke keuze. En misschien moeten ze eerst weer wat inkomen genereren om meer details te kunnen aanbrengen.
Als ik naar mijzelf kijkdan heb ik slechts 3 modules van 120cm bij 40cm en een keerlus van 60cm bij 60cm met een rand aflopend naar 40 cm. Dat is inclusief rollendmateriaal, scenery en aanschaf gereedschappen etc. etc een aardige uitgave, dat omgerekend naar een hal vol zijn vaak niet ineens te realiseren en gezien de entreeprijs denk ik dat het vrijwel afhankelijk is van vrijwilligers, donaties en misschien een subsidie.
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
als dat die in dat stations gebouw is best klein museumpje, dan ben ik daar ook geweest. (kwam het bij toeval tegen, we waren op kastelen tocht)
Was wat minder dan je zou verwachte, maar ik vond het toch wel leuk voor een half uurtje rond te lopen daar.
leuk om te zien en natuurlijk alles in het frans dus voor mij onleesbaar. is wel al een jaar of 10 geleden, mischien dat ik het nog ergens op video heb staan.
maar het is een museum, dus ze gebruiken oude landschappen, natuurlijk is het nu beter gedetaileerd enzo,
Was wat minder dan je zou verwachte, maar ik vond het toch wel leuk voor een half uurtje rond te lopen daar.
leuk om te zien en natuurlijk alles in het frans dus voor mij onleesbaar. is wel al een jaar of 10 geleden, mischien dat ik het nog ergens op video heb staan.
maar het is een museum, dus ze gebruiken oude landschappen, natuurlijk is het nu beter gedetaileerd enzo,
Groeten Chris
-
Onderwerp starter - Berichten: 1470
Nee het was niet in een stationsgebouw, het was een vader en zoon die in de schuur in de achtertuin wat in elkaar geknoeid hadden. Het heette een museum, maar het was gewoon een baan. Op zich geen probleem, maar er werd lokaal nogal wat reclame voor gemaakt (grote borden, folders bij elke touristeninfo enzo). E.e.a. nogal misleidend.Chris83 schreef:als dat die in dat stations gebouw is best klein museumpje, dan ben ik daar ook geweest. (kwam het bij toeval tegen, we waren op kastelen tocht)
Ik heb geen foto's gemaakt, want dat vond ik een verspilling van camerageheugen...
Groeten,
Edwin
Edwin