Dit weekend de machinefabriek van Faller in elkaar gezet. Vorige week ontvangen van de forumsponsor. Dit model stond al enige tijd op mijn verlanglijst. Zo’n bakstenen gebouw spreekt de nostalgische modelspoorder, die ik ben, wel aan. Het is de bedoeling dat dit gebouw gaat dienen als hoofdkantoor van de plaatselijke oliehandel “Bethelehem” op mijn baan. Geen problemen, binnen een uurtje voor elkaar. Faller heeft al gezorgd voor wat wheatering.
Maar dan de tegenvaller, met zijn 3 verdiepingen toch wel een beetje hoog. Zeker in verhouding met de olietanks, die bij Faller weer een beetje klein zijn.
Foto genomen, avondje piekeren en een besluit genomen. Niet verkopen, maar gewoon een verdieping er af. Faller heeft gelukkig ervoor gezorgd dat de gevels van de begane grond een apart onderdeel zijn van de overige verdiepingen. De lijm blijkt nogal gemakkelijk los te krijgen en meteen de onderste verdieping verwijderd. Probleem met de voordeur. In de doos zat een extra deur voor de achterzijde. Deze kan mooi aan de zijkant met een luifel erboven. De verhouding is nu stukken beter.
Wel een beetje zonde van de overbodige onderdelen. Van karton een plat dak gefabriceerd, wat schoorsteentjes en verf, en de dependance voor de directie is klaar.
Al met al zeer tevreden met het eindresultaat
Zij-aanzicht
Deze week verder met de aankleding van de oliehandel.
Groet,
Rob
Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000