Albert,
Ja modules is dan misschien idd het gemakkelijkste, al moet je die natuurlijk ook ergens opruimen.
Zelf heb ik jaren geleden, (ergens eind jaren 80, toen ik ook nog klein woonde in een flatje)
een opklapbare constructie gemaakt. ik ben toen eenvoudig uit gegaan van een beetje redelijke werkhoogte, en van de hoogte van de kamer.
kamer was d8 ik 2.6m hoog
en hier een werkhoogte neergeklapt aan van z'n 70 cm, het geheel was toen dacht ik zo rond de meter breed, waardoor ik een werkbaar oppervlak kreeg van 1m x 1.90m de hoogte van jouw baan, ja dat ligt dan natuurlijk aan hoever je het geheel van de muur af laat bij het schanierend deel.
Dit soort oplossingen heb ik meer gezien, oa van iemand die zo een gehele baan zo over zijn bed neer klapte.
een andere oplossing bv is een beetje behoorlijke linnenkast, deze zijn meestal al z'n 50 to 60 cm diep.
Maak in deze kast nu eens geen legplanken en hangroeders, maar monteer hier een draaibaar frame in.
Als je het een beetje handig doet draaid het onderste deel de kast in, gebruik makend van de diepte, en de rest naar buiten.
kun je toch weer een aardige baan maken.
Nog een ideetje voor als je toch een module baan wilt maken, neem een ladenkast met behoorlijke hoge laden, ipv de laden nu hier in te maken, maak je jouw modules dusdanig dat je ze hier als laden in weg kunt bergen.
de frontjes van de laden kunnen mooi als achtergrond van jouw modules functioneren, terwijl je opgeruimd dan tegen een net kastje aankijkt en hooguit nog 1 of 2 modules elders moet opbergen als de eind modules met keerlussen voor het kastje te breed zijn.
kortom, met een beetje bekijken wat je aan ruimte hebt, en niet alleen dus om een baan te bouwen, maar ook om ergens een extra kast te plaatsen kun je veelal meer kwijt dan je in eerste instantie denkt.
modules bouwen is natuurlijk leuk, maar moeten ook ergens opgeborgen worden.
Maar 1 ding is zeker, ruimte is er altijd wel ergens te vinden. al moet je de baan aan het plafond hangen.
mvg
Freddy