Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Hertog J.? Van die brouwerij zeker.... :mrgreen: :evil: :mrgreen:

Groetjes,
Jos



Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Boppard

Bericht door Glaskast189 »

:mrgreen:


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zo hey, dan maar even een snel fotootje. Ik ben de afgelopen week weer eens heerlijk inspiratie wezen opdoen (lees: FF ontstressen na een drukke periode). Kortom, dat was dus weer keihard bierdrinken daar in het Rijndal en lekker Züge koekeloeren! Uiteraard ook weer de nodige foto's gemaakt, maar ik ben die nu nog even aan het groeperen en beetje opleuken hier en daar etc.

Uiteindelijk dus maar weer thuis de compu aangezet, en met de verse inspiratie in het hoofd moest ik toch even aan jullie denken. Vandaar even 2 fotootjes van mij, omdat het hier allemaal erg lang duurt met bouwen, rijden én posten.

Afbeelding

Als ik zelf zo naast mijn baan zit om foto's te maken dan ben ik eigenlijk weer een beetje op vakantie. Dit soort foto's kun je daar heel makkelijk ook van het grote voorbeeld maken. Jammer dat ik geen 3 huizen heb en 350 jaarsalarissen om al het moois uit het Rijndal na te bouwen.....

Afbeelding

Zo dan. Komende tijd ook weer vreselijk druk, maar ik lees af en toe wel eens mee hiero ;)


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Yo J,

Ziet er weer lekker vertrouwt uit,helemaal TOP!!!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Prachtige platen weer hoor Jeroen!
En zo te zien ben je al voorzien met een kasteel?

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Tnx you guys.

@Jos,

weet je wel hoeveel kastelen ik heb gezien daar in dat Rheintal? Nee hoor, wij moeten nog altijd iets afspreken.....! :mrgreen: BTW, dit kasteel had ik al erg lang daar staan......


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Wederom weer Toppie


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Tja, het cliché weer.....lang bezig geweest, en na terugkeer vandaag uit Curaçao maar ein-de-lijk eens het fototoestel ter hand genomen. Ahum, nadat ik eerst 45 min. bezig ben geweest de boel aan te vuren. Want er lag aardig wat stof op de baan, de loks hadden geen zin.....dus na aardig wat gevloek en getier kreeg ik de boel weer draaiende. En de smaak te pakken.....

Wat snappende shotjes dan maar (Hans, regel aub even een fatsoenlijke server...ik ben werkelijk een kwartier langer bezig om foto's hier te plaatsen dan op andere fora..... :cry: )

Eerst maar eens gezellig TRAXXje2. Die van SBB Cargo rammelt door Boppard heen met een containersleep aan de haak.....

Afbeelding

Even in close-up, dat hok. Nogal een wasserette-model dit. Deze wordt ooit wel verouderd......hoop ik...ooit....eens.... :?

Afbeelding

Nauwelijks is deze containertrein de tunnel in verdwenen of de MSC-shuttle met Crossrail ervoor duikt alweer op. Lekker rustig plaatsje.....

Afbeelding

Dan maar even een kleine verspringing van tijdperk, althans zo lijkt het. Lok BR 155-blablabla-bla heeft vandaag een armetierig goederentreintje aan de haak....

Afbeelding

En ook deze wordt nog even vanuit de berm gefotografeerd....

Afbeelding

En hopelijk wordt het nou wel geplaatst want ik heb de foto's nu al 4 keer verkleind......KAK!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Veel werk, maar de moeite waard hoor! Toppie wederom.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Het is wel wat werk,ik ben erzelf ook een flinke tijd mee zoet om wat te plaatsen.
Maar je krijgt hier wel weer wat handen op elkaar. ;)
Het blijft telkens weer een gedoe om alles weer aan de rol te krijgen,na een tijdje van rust.


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Boppard

Bericht door Michiel »

Hoi Jeroen,

bedankt voor alle moeite om deze foto's hier te plaatsen. Ik geniet van die natuur van jou. En ik vroeg me af (omdat ik er ook aan toe ben) hoe heb je die berm op de voorgrond gemaakt? Kan je snel een paar stappen opsommen hoe je tot dat resultaat bent gekomen? Ik ben nieuw in die materie, en weet niet of ik eerst statisch moet begrassen, of struikjes aanbrengen, of bodem schilderen, of strooisel aanbrengen... Ik apprecieer een woordje uitleg van de meester ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Nou ja, verspringing van tijdperk? Valt wel mee, de BR155 is ergens in de beginfase van Tp V op de baan in die uitvoering. De rest van de kleurstellingen suggereerd eerder eind Tp V begin VI dus het scheelt een jaartje of 6-7 voor het gegeven beeld. En qua foto's ik heb de standaard opload-instelling van m'n foto-emmert gelijk staan aan het forum hier, gaat dus snel en simpel en je ziet het toch niet tov BNLS ofzo.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Robert,

wat ben je ook een vermoeiende jongeman. Er staat toch ook 'zo lijkt het', of niet?! :twisted: :mrgreen: :mrgreen: In ieder geval be ik weer even lekker aan het rijden vanavond, was ook hard nodig. Het testrondje maakt ook overuren met alle loks die hun benen weer even moet strekken. Het is wel weer leuk om wat te kloten met de treinsamenstellingen.....
BTW, hoe jij dat standaard instelt met Photobucket mag je mij wel even uitleggen, want ik kom er elke keer na het converteren (nota bene op 800x600 achter dat sommige weer groter zijn, en die site van Hans pakt dat weer niet...dus weer opnieuw bericht schrijven, foto aanpassen blablabla...duurt gewoon te lang)

@ Michiel,

echt heel moeilijk is het niet, maar het kost wel veel tijd.

-ondergrond bouwen (in mijn geval kippengaas+pleepapier in verdunde houtlijm; je hebt nu een soort korst, daar gooi je dan gips overheen om evt. ook steunmuurtjes te kunnen maken)

-kleurtje geven. Ik heb geloof ik bruin gebruikt. Kom je vast wel uit...... ;)

-hier en daar graspolletjes maken met bijvoorbeeld Heki Wildgras.

-dan met 420.000 verschillende soorten graszooi lekker mengen, mixen en kloten. Ik heb zo'n klein spuitflesje waar je wat eme kan strooien. Een statisch grasding heb ik niet. Hoger gras pak ik uit het zakje en plemp het er met mijn vingers gewoon in.

-erg belangrijk: bouw in kleine stukjes!!! Dus 20 cm2 per keer bijvoorbeeld. En dan ga je weer verder. Dan heb je lekker de tijd om aan de details te denken. Als je nog wat detailfoto's moet hebben hoor ik het wel.

Wel hopen dat die foto's niet zoveel gebitch opleveren zoals vanmiddag.

Blue skies,

Hertog J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Nou Hertog J,

Trek het bier maar uit de koelkast want dat scheelt weer tijd die je zo beter kan investeren in bieren naast je baantje :mrgreen: . Als je naar de bulkuploader gaat krijg je een scherm met drie delen. Onderaan deel 3 (add discriptions & upload) staat max.image size, deze kan je via de link more options aanpassen naar het 15" screen 800x600. Alle foto's die je dan upload worden dan automatisch naar deze afmetingen geresized. Zo heb je geen problemen meer met het forum (muv de portret-foto's, deze blijven lastig. Maar deze gebruik jij maar zelden gezien de foto's in je emmertje).

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Boppard

Bericht door mdedeugd »

Hoi Jeroen.

Dat zijn weer fraaie foto,s ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Ah, he's alive!! :D

Weer mooie foto's, vooral die met de crossrail. Mooi stukje scenery.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Boppard

Bericht door Marcel »

Prachtige scenery,ik ben weer sprakeloos.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Thank you guys! Ik zal eens kijken of ik vandaag nog wat kan laten zien, hoewel ik nu weer op Teuge ben. Wellicht morgen, dan ben ik in ieder geval vrij. Heb ook wel weer eens zin om wat te gaan bouwen, daar is het ook nodig tijd voor....


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ik ben zelfs weer eens aan het bouwen! Aan de rechterkant probeer ik een begin te maken met de oever. Het water ligt er natuurlijk allang, en ook is er sinds tijden een weg e.d. Maar de oever ontbreekt nog......

Terwijl ik dit aan het maken ben rijden de treinen gewoon verder, want die zitten totaal niet in de weg. Het is weer eens Railion-time!

Jammer dat ik de lucht niet als achtergrond heb......wie helpt mij? (hint hint 8-) )

Afbeelding

De Hobbytrain 189 met een staaltrein. Leuk treintje, te meer ook daar alle wagons vervuild zijn.....nog een paar van die zeildoek-wagons zou mooi zijn. H@ns! :o

Afbeelding

Overigens, de 185 van de bovenste foto komt hier nog een keer. Het is die van Minitrix...en dat betekent dat deze in tegenstelling tot zijn Fleischmann-broer wél in zijn eentje de 18 wagons zware kolentrein kan trekken. Bij Fleischmann moet ik het 151-paard uit de stal halen voor deze trein.

Afbeelding

Moderne lok met wat minder modern autootje...... :)

Afbeelding

Jo, ga ik gauw weer even verder.....


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Jammer dat ik de lucht niet als achtergrond heb......wie helpt mij? (hint hint )


Jeroen,

Ik moet dit ook nog eens doen. :roll:

Met een ansichtkaart met blauwe lucht naar de verfwinkel lopen. De kleur blauw laten maken.
Naar de bouwwinkel. Hardboardplaten en witte primer kopen.
Hardboardplaten verven en met de primer wolken erop spuiten.
Platen bevestigen op achterkant baan,

Maar wat ik zeg. Ik heb het idee :idea: maar moet het ooit nog eens uitvoeren.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Die 189-er van Hobbytrain kun je die wel voor je 18 wagons zware kolentrein zetten. :?:

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Piejachtige platen weer Jeroen. Geweldige sfeer weet je oedere keer neer te zetten.

Groetjes,
Jos



wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Boppard

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Jeroen

Ik heb meerdere malen je draadje van a tot z gelezen en bekeken maar echter nooit
gereageerd.
Ik moet het toch echt even kwijt, ik kan niet onderscheiden of het echt is of modelbouw.
Ik vind dit persoonlijk hoge school modelbouw, blijf vooral doorgaan met foto's posten

vr gr Wim


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Boppard

Bericht door shoven »

Het blijft werkelijk prachtig.
Over 1 ding vraag ik me wel iets af (is beroepsdeformatie denk ik): de weg langs het water is een behoorlijk breed plakje asfalt. Is dat bij Boppard ook zo? Het lijkt me een 60- of 80 km/u weggetje en in NL zijn die niet erg breed (2x 2,75m+strepen voor een 80 km/u-weg).


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Jeroen,

Ik heb lucht gemaakt door het met witte latex met een klein druppie blauw te mengen en daarna bij het op brengen af en toe een druppie blauw op de kwats zodat je verschillende schakeringen krijgt


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie